Answer:
El yo poético puede no querer que su niña se vuelva golondrina por diversas razones. Puede ser que el yo poético sienta un gran cariño y afecto por su niña y no quiera que se aleje de él. También puede ser que tema por la seguridad y bienestar de su niña y no quiera que se convierta en un ave voladora y expuesta a peligros. O simplemente puede ser que el yo poético tenga una imagen idealizada de su niña como un ser humano y no quiera que se transforme en otra cosa. Estas son solo algunas posibles razones por las que el yo poético no querría que su niña se volviera golondrina, pero la verdadera intención del poeta dependerá de cada caso en particular.
el programa (11:30 a.m.)
1 of 1
Question 2 with 1 blank
el drama (7:00 p.m.)
1 of 1
Question 3 with 1 blank
el programa (8:30 a.m.)
1 of 1
Question 4 with 1 blank
la clase de español (10:30 a.m.)
1 of 1
Question 5 with 1 blank
la clase de biología (9:40 a.m.)
1 of 1
Question 6 with 1 blank
la clase de historia (10:50 a.m.)
1 of 1
Question 7 with 1 blank
el partido () de béisbol (5:15 p.m.)
1 of 1
Question 8 with 1 blank
el partido de tenis (12:45 p.m.)
1 of 1
Question 9 with 1 blank
el partido de baloncesto () (7:45 p.m.)
1 of 1
Para contestar a esta pregunta, debemos escribir oraciones con la hora entre paréntesis completa, por ejemplo "el programa es a las once y media de la mañana."
Cómo decir la horaDespués de buscar esta pregunta online, descubrimos que debemos escribir oraciones que digan la hora entre paréntesis completamente. Tengamos en cuenta que "a.m." se refiere a "de la mañana" y "p.m." puede referirse a "de la tarde" o "de la noche".
Así que tenemos lo siguiente:
El programa es a las once y media de la mañana.El drama es a las siete de la noche.El programa es a las ocho y media de la mañana.La clase de español es a las diez y media de la mañana.La clase de biología es a las diez menos veinte de la mañana.La clase he historia es a las once menos diez de la mañana.El partido de béisbol es a las cinco y cuarto de la tarde.El partido de tenis es a la una menos cuarto de la tarde.El partido de baloncesto es a las ocho menos cuarto de la noche.Las respuestas anteriores son correctas y las oraciones dicen la hora en su totalidad.
Aprenda más sobre escribir oraciones aquí:
https://brainly.com/question/17007057
#SPJ1
Ponen
en los hombros antes o después de abrazar a sus amigos o familiares.
los dedos
los labios
la mano
la oreja
Alguien sabe un texto de la biblia para culto de jovenes.
A que temperatura se congela el agua en grados Fahrenheit.
Answer:
32 °F
Explanation:
En grados centígrados el agua se congela a los 0°C, y el equivalente en °F es:
0°C = 32 °F
Pls helppppppppppppppp
Answer:
1. El carro es de mi hermano.
2. Son las tres de la tarde.
3. Mi familia es simpática.
4. Jorge no está en clase.
5. Tú eres américano, ¿no?
6. Pancho y Cisco están enfermos hoy.
7. Miguel es de Texas y yo soy de aquí.
8. Sr. Rodriguez es profesor y nosostros somos estudiantes.
9. El chico está un poco aburrido.
10. Los alumnos están en la oficina de la profesora.
11. Mi apartamento es muy grande.
12. Yo estoy aquí para estudiar.
13. Cristal, ¿estás tú nerviosa?
14. Es la una y media.
15. Miguel es alto y guapo.
16. Ana María está cansada. (This one is kind of mispelled, ask your teacher if they forgot to add an "y" between "Ana María." The answer might change to the following: Ana y María están cansadas.)
17. Emilia y yo somos de California.
18. Emilia y yo estamos en California.
Explanation:
I can't give you the reason because you didn't provide the notes.
Answer:
Explanation:
esSonesestáeresestánes ... soyes.... somosesestánesestoy¿EstásEsesAna María está cansada.somosestamos...
I WILL GIVE BRAINLIEST!!! In Destinos: an introduction to Spanish, episode 23, Why do Raquel and Angela talk with Sra. Santiago?
Answer:
Raquel and Angela talk with Sra. Santiago because of a delay she has several more hours to wait until the departure of her flight.
Explanation:
Fill in the blank
Mi madre ____________ inteligente.
shribhagwan29... It's Maggie!!! Please ANSWER
nobody report this please I need to find him!!!
Answer:
es
Explanation:
mi madre es inteligente
¿Cómo son? Write a sentence describing each subject using the appropriate adjective in parentheses.
The correct description about how is each one with the given Adjectives is:
La profesora de historia es alta.
David y Simón son guapos.
El artista es simpático.
Esas muchachas son delgadas.
El abuelo de Alberto es viejo.
La programadora es trabajadora.
Adjectives in Spanish.
This type of words refers to those that characterize nouns, either in their shape, color, size, mood, among many others, with the characteristic that it must correspond to both gender (male or female) and number (singular or plural) with the noun it characterizes, for example with the adjective "simpático:"
Simpático: singular masculine.
Simpáticos: masculine plural.
Simpática: singular feminine.
Simpáticas: feminine plural.
Due to the changes that an adjective undergoes when its gender and number vary, this is essential when using it properly.
If you want to learn more about Adjectives in Spanish, you can visit the following link: brainly.com/question/18587916
Sustainable development acts as a bridge between the present and the future
generation, how?
Answer:
Sustainable development is the idea that human societies must live and meet their ends without compromising the ability of future generations to meet their ends. Specifically sustainable development is a way of organizing the society so that it can exist in the long. Which, of course, means taking into account both the imperatives present and those of the future generation, such as the preservation of environment and natural resources of social and economic equity.
Answer:
hope this helps
Explanation:
The environment, economy and society are key aspects of sustainability. Sustainable development will enable us to meet our needs without preventing future generations from meeting theirs.Sustainability is the ability to exist and develop without depleting natural resources for the future. The United Nations defined sustainable development in the Brundtland Report as development that meets the needs of the present without compromising the ability of future generations to meet their own needs.
pls help!! pls create dialogue with these clothing items <3 will give brainliest
Based on the information, the conversation could start like this: Hola, ¿podrías ayudarme a escoger algunas prendas que quiero comprar?.
How to create a conversation?To create a conversation we must alternate the participation of the people involved and relate the topics they talk about so that they are clear and coherent. Based on the above, an example conversation is:
Personaje 1: Hola, ¿podrías ayudarme a escoger algunas prendas que quiero comprar?
Personaje 2 (vendedor): Claro, ¿Qué prendas buscas?
Personaje 1: Quiero comprar diferentes prendas, me gustaría comenzar con una falda de cuadros y unas sandalias.
Personaje 2 (vendedor): Claro, acompañame por aquí. Estos colores son los que tenemos disponibles en sandalias y tenemos todas las tallas.
Personaje 1: Me gustarían las de color morado en talla 36.
Personaje 2 (vendedor): De acuerdo, las voy a empacar en una bolsa; acompañame por acá para mostrarte el resto de ropa.
Personaje 1: De acuerdo.
Personaje 2 (vendedor): Aquí tienes las faldas de cuadros. Adicionalmente, hay camisetas, abrigos y pantalones por si deseas una de estas prendas.
Personaje 1: Claro, me llevaré una de cada una, voy a escoger una falda de cuadros rojos, un abrigo de color café y un pantalón de color azul y una camisa con rayas negras. ¿Podrías ayudarme a buscar la talla M?
Personaje 2 (vendedor): Claro, aquí las tienes, te lo empacaré en una bolsa y recibo tu tarjeta para el pago.
Personaje 1: Gracias.
Learn more about conversation in: https://brainly.com/question/16970991
#SPJ1
CAN YOU GUYS PLEASE HELP ME WITH MY SPANISH HOMEWORK I WILL GIVE BRAINLIEST
Answer:1. I can discuss activities people can do in: Spring, Summer, Fall, and Winter
Explanation:
Answer:
En Primavera hace buen tiempo y los niños juegan en el campo. En verano hace mucho calor, por lo que la mejor actividad es ir a la playa a jugar con la arena y a nadar en el mar. En Otoño la gente disfruta dando paseos por la montaña y jugando con las hojas caídas de los arboles. El invierno es la temporada perfecta para tener peleas de nieve y decorar muñecos de nieve.
Explanation:
3rd pic. En el parque se pueden hacer muchas actividades. Podemos ver cómo hay personas paseando solos o con sus hijos, niños montando en bicicleta, familias sentadas observando lo que sucede alrededor y también niños intentado recuperar su pelota del árbol. También hay perros leyendo y pájaros en la fuente y farolas.
Antipatico forms feminine masculine plural ect. Please help lol
Answer:
Antipatico-single masculine
Antipatica-single feminine
Antipaticos-plural masculine
Antipaticas-plural feminine
Explanation:
Antipatico- Unhappy
Read carefully and choose the option with the correct direct object or indirect object. Remember: the indirect object is whomever or whatever receives the action of the verb. What is the indirect object being used here? en la clase de historia, los estudiantes escriben a los políticos sobre la seguridad. La clase los estudiantes los políticos la seguridad.
The indirect object that is being used here is option C: Los políticos.
What does a Spanish indirect object mean?In Spanish, words that are indirectly impacted by the verb are known as indirect object pronouns. When explaining to whom or for whom an activity is performed, they are utilized. Indirect objects serve as the recipients of the verb's action when they are utilized in a phrase, to put it another way.
Therefore, A transitive verb and an indirect object are both used to show who gains from an activity or receives something as a result. For instance, "him" is the indirect object in the sentence "She gave him her address." contrast with direct object.
Learn more about indirect object from
https://brainly.com/question/13879237
#SPJ1
Check your understanding of the vocabulary and grammar topics in this lesson. After you submit, you will have the opportunity to do extra practice activities for the vocabulary and all grammar topics.
(1- El trabajo ; 2- Profesiones; 3- La entrevista; 4- Completar; 5- Emparejar; 6- El futuro; 7- Llenar; 8- El futuro perfecto; 9- Seleccionar; 10- Verbos )
The topics covered in this lesson include vocabulary related to work, professions, interviews, completing activities, matching items, the future tense, filling in information, the future perfect tense, selecting items, and verbs.
In this lesson, you have been introduced to a variety of vocabulary and grammar topics related to the theme of work and employment. You have learned words and phrases related to jobs and professions, as well as how to talk about interviews and the hiring process. Additionally, you have practiced completing activities and matching items based on the given context.
The lesson has also covered the future tense, allowing you to express future actions and intentions. Furthermore, you have learned about the future perfect tense, which is used to describe actions that will be completed in the future before another specified event or time. The lesson has also emphasized the use of verbs in various contexts.
By engaging with these topics, you have gained a better understanding of the vocabulary and grammar structures necessary to discuss work-related matters and communicate about future actions. This knowledge will be valuable in professional settings and everyday conversations involving careers and planning.
Learn more about Vocabulary
brainly.com/question/15111989
#SPJ11
In what section of the country is Lima
A. Near the coast
B. In the Andes
C. In the Amazon Rainforest
what are some animals, mentioned in the lesson, that you can find in Peru
Parrots, cougars
Llamas,deer
Lions,Bears
Chinchillas, Guanacos
The Republic of Peru borders the Pacific Ocean. It is north of Chile and south of Ecuador and Colombia. It's the third largest country in South America. Within it we find three main areas: the coast, which includes Lima, the capital city; the mountains, since the Andes Mountains cross through the country; and tropical jungles, including part of the Amazon. The Amazon region is the largest of the three but the coastal area is the most populated, with a third of the population living in the country's capital city. The weather varies according to the terrain
In each region one can find a variety of animals and plants, some of them unique to Peru. Many animals and plants still have not been classified. Among the fauna (animals) we find vicuñas, chinchillas, condors, turtles, cougars, alligators, parrots, and many more.
One of the peculiarities of the country is that 45% of the population is of indigenous descent, among the highest percentages in Latin America. The Inca civilization, one of the largest and most advanced indigenous civilizations at the time of Spanish arrival, resided in Peru
Observe what is going on In each picture, then choose the best phrase for each.
Answer:
hi it is kiss eat boy then girl
Explanation:
1. Introduction (Hello Isabel, my name is and I live in The United States. Use the verb SER and VIVIR) (masculine))
Answer:
Hola isabel mi nombre es ... y yo vivo en los estados unidos
Explanation:
El Carter’s es mania importante porque usamos
The American retail store which is known to be called "Carter's", is said to be important to a lot of people due to the fact that it has its specialty store for baby as well as toddler clothing.
What is the brand about?Carter's are known to often offer a wide selection of lots of high-quality, reasonably priced clothing and this is seen mainly for babies and toddlers, and many families find the store's offerings convenient as well as appealing.
Therefore, Carter's is said to be a well-known and trusted brand in the baby and toddler clothing market, which is one where a lot of people can trust the quality of its products. The brand has also been in business for about 150 years, and this shows that they have a long history of satisfying their customers.
Learn more about brand from
https://brainly.com/question/24456504
#SPJ1
If you know Spanish can you plzzz take a look at this
Answer: 1. yo llege tarde esta manana
2. yo voy a estudiar anoche
3. yo tengo un lapiz en mi muchila pero no lo encontre
Explanation:
Answer:
yo llege tarde esta manana
yo voy a estudiar anoche
yo tengo un lapiz en mi muchila pero no lo encontre
Explanation:
para explicar la velocidad con la que cambia la sociedad, el autor de la lectura se refiere a la evolución de la música.
Answer:
El autor está utilizando la evolución de la música como un ejemplo para ilustrar la rapidez con la que la sociedad está cambiando. La música es un aspecto importante de la cultura y refleja los cambios en la sociedad a lo largo del tiempo. Al señalar la forma en que la música ha evolucionado y cambiado a lo largo de los años, el autor está haciendo una afirmación sobre la velocidad a la que la sociedad en general está cambiando y evolucionando. Por lo tanto, la música es un ejemplo efectivo para ilustrar el ritmo acelerado del cambio social
I suck at Spanish need help.
Answer:
1) va al cine
2) el miercoles 24
3) el sabado 20 y 27
4) los lunes y los jueves
5) trabaja
6) los domingos
7) Va al gimnasio y va a la iglesia
Explanation:
Listo!
Brainlest porfa :)
Listen to the audio clip. What does the word mean?
["El terremoto."]
A. el entrenador
B. earthquake
C. vino
D. estuvo
Answer:
earthquake
Explanation:
El entrenador is a trainer, then there's earthquake, vino is wine/ alcohol, and estuvo is "they were/ were in"
Help me with my Spanish please
Answer:
Please I am sorry Can you view your questions bigger I cant see it.
Escoge la mejor respuesta, segun el contexto.
4. Ayer soñé __ un viaje al Caribe.
A. en
B. con
C. a
D. de
please please help
El cartero ( traer) la correspondencia a mi casa.
Answer:
El cartero traerá la correspondencia a mi casa.
Explanation:
Modelo
You hear: Estudio para el examen.
You select: la biblioteca
lol edge teacher be like
Look at dis dude wohohoooooo
HAHAHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAHAHAHHHAAHAAAAAAAA
Dude lol lm-ao
Explanation:
hahahahahahahahahahaha Can you give me brainliest?
Help me with this quick Spanish please!!!!
De acuerdo con la información, podemos inferir que las oraciones correctas son: ustedes hablaron, you spoke, nosotros buceamos, we dived, Osviel tomó fotos, Osviel, Osviel took photos, ella tomó el sol, she sunbathed, etc...
¿Cómo completar las oraciones?Para completar las oraciones debemos conjugar el verbo en pasado y tener en cuenta el sujeto de cada oración. De acuerdo con lo anterior podemos inferir que las oraciones quedarían así:
Ustedes hablaron, you spokeNosotros buceamos, we divedOsviel tomó fotos, Osviel took photosElla tomó el sol, she sunbathedEllas trabajaron, they workedOmar y yo esquiamos, we skiÉl pagó la cuenta, he paid the billAprenda más sobre verbos en: https://brainly.com/question/11637663
#SPJ1
B) Completa cada frase con una conjunción adecuada: 1. Él salió a la calle………………….Se echó a correr. 2. ¿Ella trabaja……………………estudia? 3. Matemáticas…………………..Historia son clases que me encantan. 4. A mí me da igual primavera…………………….Otoño. 5. ¡………………………te vas a trabajar al campo! Me alegra tu decisión. 6. Voy a comer…………………….Estoy muriéndome de hambre. 7. No te quedes parado: o………………….Entras, o…………………sales. 8. …………………..Vas a Méjico, tráeme un sombrero. 9. …………………..Trabajes, no te quedarás rico. 10. Todos te agradan……………………….Te sientas feliz.
Answer:
1. Él salió a la calle………y………….Se echó a correr.
2. ¿Ella trabaja…………o…………estudia?
3. Matemáticas………e…………..Historia son clases que me encantan.
4. A mí me da igual primavera…………u………….Otoño.
5. ¡………Qué………………te vas a trabajar al campo! Me alegra tu decisión.
6. Voy a comer…………me………….estoy muriéndome de hambre.
7. No te quedes parado: o………tú………….Entras, o………te…………sales.
8. ………Si…………..vas a México, tráeme un sombrero.
9. …………No………..trabajes, no te quedarás rico.
10. Todos te agradan……………no………….te sientas feliz.
loll help bro..
Mi hermanita
(comer) todo el helado.
O comiste
O comí
O comió