Answer:
D)supe
because "supe" is in first person, and the sentence is talking with ME
Tiene que estudiar
las matemáticas.
Nunca
Siempre
de vez en cuando
mucho
What’s the answer
Answer:
I think de vez en cuando
Explanation:
That means occasionally.
6.___estudiantes hay, veinte o treinta?
7.____es la profesora de
español, la Sra.
Jiménez o la Sra. Vallejo?
8.___vas al médico, mañana o el martes?
9.___hora es?
10.___es tu número de teléfono?
Answer choices
Qué
Cuál
Quién
Cómo
Cuántos
Cuándo
Dónde
Correct the verbs and adjectives
1.Elisa soy muy trabajador
2. Arturo son guapos
3. Ana y yo (female) eres serios
4. Yo es altos, morenas y simpática
Answer:
1. Elisa es muy trabajadora.
2. Arturo es guapo.
3. Ana y yo somos serias.
4. Yo soy alta, morena y simpatica.
¿Qué término o frase podría usarse en vez de “increparme” (párrafo 10) sin que cambie el sentido de la oración?
Responses
cuestionarme
cuestionarme
pedirme permiso
pedirme permiso
levantarme
levantarme
alcanzarme
Answer:
I think " cuestionarme' is the best answer, but I don't really sure because I don't know the context.
:
Can you please please please do it fast
First to help gets Brainliest!!!
Write a few sentences about your school life. You could include sentences about the sports you do, the subjects you study, and the teachers at school. Use the verbs pensar, creer, gustar, querer, and preferir.
Sorry I'm just not good at spanish!
para que sirve el circulo cromatico
Answer:
La principal utilidad del círculo cromático básico es que refleja el vínculo de armonía y contraste entre los colores primarios con los colores secundarios y terciarios.
Explanation:
Choose the correct plural form of the following word.
la luz
Answer:
Las Luces
Explanation:
I dont know what the context is, or what the answer choices are, but this is the plural form, so i hope this helps
Answer:
la luces is plural for la luz
Explanation: :D
Un murciélago perdido vuela hacia adelante y hacia atrás. Su movimiento se muestra en la siguiente gráfica de la posición horizontal, xxx, contra el tiempo, ttt
De acuerdo con la información del gráfico podemos inferir que el murciélago recorrió 128m en 8 segundos.
¿Cómo interpretar la información del gráfico?Para interpretar la información del gráfico debemos tener en cuenta que el eje x se refiere al tiempo que le tomó desplazarse mientras el eje y se refiere a la distancia que recorrió el murciélago.
De acuerdo con lo anterior, podemos inferir que el murciélago se desplazó durante 8 segundos y recorrió un total de 128 metros. Adicionalmente podemos inferir que él iba acelerando su velocidad debido a que no es una relación constante entre distancia y tiempo.
Nota: Esta pregunta está incompleta. Aquí está la información completa:
¿Qué distancia recorre el murciélago y cuánto tiempo se demora?
Imagen anexada
Aprenda más sobre murciélagos en: https://brainly.com/question/31581217
#SPJ1
fill in the blanks in the dialogue below using the words from the left side of the table
Answer:
Explanation:
-María, ¿te gusta la chaqueta roja?
-Si, pero me gusta más la de cuadros. Es más original.
-¡Huy! ¡Mira que collar de perlas tan bonito! Me quedaría muy bien con el vestido de fiesta.
-Si, pero yo prefiero comprar unos aretes brillantes.
-Estos pantalones floreados te quedarán muy bien con tus zapatos de tacón.
-Si, y además son de algodón, mi material favorito.
- ¿Tienes ya tu traje de baño para ir a la playa?
-Si, es de listas y un poco llamativo, pero me gusta.
1. ¿Qué características del realismo urbano se aprecian en la narrativa de Ribeyro? Recurre al menos a cuatro cuentos del autor como ejemplos para explicarlo.
La respuesta correcta para esta pregunta abierta es la siguiente.
Las características del realismo urbano que se aprecian en la narrativa de Ribeyro son la transición de la narrativa Peruana indígena para ubicarse en una nueva narrativa urbana, una presentación de la realidad humana en las nuevas urbes, y las consecuencias -sobre todo negativas- de la modernización en las ciudades.
Esta temática de nueva narrativa urbana Peruana puede apreciarse en cuentos de Julio Ramón Ribeyro como "Los Gallinazos Sin Plumas," "La Insignia," "Al Pie del Escándalo," y "Un Domingo Cualquiera."
If you have been keeping up with the goals you set for yourself in the "Becoming a Lifelong Learner Part 1” assignment, you are well on your way to becoming a lifelong Spanish learner. As you know by now, having regular habits of conversing with Spanish speakers, getting information from Spanish sources, and participating in Spanish cultural events can set you up for unique opportunities throughout your life. Take a few moments to reflect on your experience developing these habits and how you imagine your connection to Spanish unfolding over the next several years. Write two paragraphs in English based on the directions below: In the first paragraph, write about your experience developing these habits and how you project you will stay connected to Spanish and its culture in the future. In a second paragraph, reflect on how knowing Spanish will help you in your life academically, personally, socially, and even professionally. Give specific examples and details.
You can use the two paragraphs below as examples for your personal writing on being a lifelong learner of Spanish and how it will benefit you.
As a lifelong learner of Spanish, I have truly enjoyed the process of developing habits that allow me to immerse myself in the language and culture. Through online language exchange platforms and local Spanish conversation groups, I have been able to engage in meaningful conversations, exchange ideas, and form connections with people from various Spanish-speaking countries. Additionally, I have made it a habit to consume information from Spanish sources, such as news articles, podcasts, and books. I plan to continue participating in Spanish cultural events, such as festivals, concerts, and exhibitions, to further immerse myself in the vibrant and diverse traditions of Spanish-speaking countries. I also intend to explore opportunities for travel and study abroad, allowing me to experience firsthand the richness of Spanish-speaking countries and practice my language skills in authentic contexts.Knowing Spanish will have numerous benefits in my life academically, personally, socially, and professionally. Academically, Spanish will open up a world of opportunities for me to pursue advanced studies in fields such as linguistics, literature, or international relations, where proficiency in Spanish is highly valued. Personally, my knowledge of Spanish allows me to appreciate Spanish literature, music, and art in their original forms, deepening my cultural understanding and enriching my personal experiences. Socially, speaking Spanish allows me to connect with a wider range of people, both locally and internationally, fostering cross-cultural friendships and broadening my social horizons. Professionally, being fluent in Spanish opens up a plethora of career opportunities. With the increasing globalization, many companies are seeking individuals who can communicate effectively in multiple languages.Why studying Spanish is importantBeing a lifelong learner of Spanish is important because it opens doors to new opportunities, expands cultural understanding, and enhances personal growth. Spanish is one of the most widely spoken languages in the world, allowing learners to communicate with millions of people and access diverse perspectives.
Learning Spanish promotes cross-cultural connections, fostering empathy and appreciation for different cultures. It also boosts cognitive abilities and memory, improving overall brain health. Moreover, being proficient in Spanish enhances employability, as it is increasingly sought after in various industries. Embracing lifelong learning of Spanish enables continuous growth, enriches experiences, and empowers individuals to navigate an interconnected global society.
Learn more about Spanish here:
https://brainly.com/question/18552923
#SPJ1
1) If you were talking about more than one window, how would you say “Those are the windows” in Spanish?
A. Esa es la ventana.
B. Esos son los ventanas
C. Esas son las ventanas
2)”Cuarenta” is the Spanish word for what number?
A. 50
B. 40
C. 30
3) what of the following is not true about the Palacio National?
A. It contains a large mural that shows the history of Mexico.
B. It is located in Tectihucán.
C. It is where the Mexican presidents office is located.
4) in Mexico, what is considered to be polite when you are greeting someone?
A. Saying “Hola,” stopping and chatting for a minute, and asking about the other person’s family
B. Saying “Hola,” kissing the other person on the cheek, and continuing to walk
C. Saying “Hola,” waving at the other person, and continuing to walk
5) what is found in a living room in the Spanish-speaking world, but not always found in a living room in the United States?
A. A rocking chair
B. Fireplace
C. Family photos
I will post the answers below. Your welcome :) (my name will be Livi)
PLEASE HELP!!!!!!!
2 Fill in the blanks to complete the paragraph below.
Tengo mucho que hacer antes de ir a la escuela y muy poco tiempo. Yo (1. despertarse)
a las seis y media. Porque estoy cansado, no (2. levantarse)
hasta las siete. Por fin, voy al barte para (3. bañarse)
(4. quitarse).
el pijama en el
baño. En la ducha, (5. lavarse).
el pelo con champú. Cuando
salgo de la ducha, mi padre necesita usar el baño también. Nosotros (6. cepillarse)
los dientes y (7. peinarse).
Luego, yo voy a mi dormitorio para (8. vestirse)
papá (9. afeitarse)
fines de semana!
mientras mi
con crema de afeitar. ¡Me gustan más los
Answers in bold and underlined.
Tengo mucho que hacer antes de ir a la escuela y muy poco tiempo. Yo me despierto a las seis y media. Porque estoy cansado, no me levanto hasta las siete. Por fin, voy al baño para bañarme y quitarme el pijama en el baño. En la ducha, me lavo el pelo con champú. Cuando salgo de la ducha, mi padre necesita usar el baño también. Nosotros nos cepillamos los dientes y nos peinamos . Luego, voy a mi dormitorio para vestirme mientras mi papá se afeita con crema de afeitar. ¡Me gustan más los fines de semana.
TranslationI have a lot to do before going to school and very little time. I wake up at half past six. Because I'm tired, I don't get up until seven. Finally, I go to the bathroom to take a bath and take off my pajamas in the bathroom. In the shower, I shampoo my hair. When I get out of the shower, my father needs to use the bathroom too. We brush our teeth and comb our hair. Then I go to my bedroom to get dressed while my dad shaves with shaving cream. I like the weekends better.
--
D.
José siempre les recomienda a todos lo que deben hacer. Usa el subjuntivo para
escribir oraciones completas con las palabras que se dan. (10 puntos)
1. mandar/Pedro/pintar la casa * José que
2. sugerir/tú/vender tus libros
3. dejar/María/escribir el artículo
I
4. preferir/ellos/buscar el pan y la leche
5. recomendar/nosotros/venir temprano
Fill in the blanks using the given verb in present simple tense.
Answer:
lavarmeducharmese ponecepillarnosse ponente lavaslevantarsemaquillarsenos vestimosquedarseExplanation:
Answer:
1. lavarme
2. ducharme
3. se pone
4. cepillarnos
5. se ponen
6. te lavas
7. levantarse
8. maquillarse
9. nos vestimos
10. quedarse
Explanation:
¿Cuándo ________________________ (regresar) tú de las vacaciones?
what does pink and yellow make?
Subraya o resalta la palabra que debes excluir:
a. jauría, ejército, arboleda, planta
b. Rímac, Marañón, Nilo, Ucayali,
c. Vargas Llosa, Bryce, Ribeyro, García Márquez
d. tenis, vóley, golf, equitación
e. Miraflores, Carabayllo, La Molina, San Isidro
f. blusa, falda, chompa, pantimedias
g. mandarina, naranja, lima, melón
h. Sócrates, Platón, Lao Tse Aristóteles
i. amapola, dalia, Delia, crisantemo
j. telégrafo, locomotora, computadora
porfavor lo necesito para hoy
Answer:
Explanation:
a. jauría, ejército, arboleda, planta
b. Rímac, Marañón, Nilo, Ucayali,
c. Vargas Llosa, Bryce, Ribeyro, García Márquez
d. tenis, vóley, golf, equitación
e.. Miraflores, Carabayllo, La Molina, San Isidro
f. blusa, falda, chompa, pantimedias
g. mandarina, naranja, lima, melón
h. Sócrates, Platón, Lao Tse, Aristóteles
i. amapola, dalia, Delia, crisantemo
j. telégrafo, locomotora, computadora
Read and choose the option with the correct word or words to complete the sentence.
Mateo, tienes el carro de tu tío. ¿Vas a ________ el carro a tu tío? Él necesita el carro para ir a La Paz el viernes.
Mateo, maneja a casa de tu tío mientras yo voy a ________ a tu hijo. (1 point)
devolver; cuidar
recoger; venir
hacer; ir
poner; depositar
Answer:
A
Explanation:
It just makes since im a spanish speaker the other ones don't go as well as A
Answer:
the answer is a
Explanation:
i took the test
Cientos de personas comenzaron a protestar contra la censura. Completa los comentarios de algunos manifestantes. Utiliza el presente de subjuntivo o el pretérito perfecto del subjuntivo, según corresponda.
Questions
Question 1 with 1 blank
"Es increíble que en el siglo XXI se 1 of 1
(prohibir) una película."
Question 2 with 2 blanks
"Es necesario que 1 of 2
(existir) un sólo tipo de censura: pedimos que se 2 of 2
(prohibir) la censura."
Question 3 with 1 blank
"Esperamos que el Instituto 1 of 1
(revisar) su decisión en la reunión que acaba de terminar."
Question 4 with 1 blank
"Esperamos también que en la reunión se 1 of 1
(reconsiderar) la censura."
Question 5 with 2 blanks
"Ojalá que esta mañana los miembros del Instituto 1 of 2
(reflexionar) más profundamente sobre esta situación y que 2 of 2
(decidir) renunciar a sus cargos."
Question 6 with 2 blanks
"Preferimos que de ahora en adelante el Instituto Cinematográfico 1 of 2
(elegir) miembros que 2 of 2
(defender) la libertad de expresión."
Answer:
Cientos de personas comenzaron a protestar contra la censura. Completa los comentarios de algunos manifestantes. Utiliza el presente de subjuntivo o el pretérito perfecto del subjuntivo, según corresponda.
Questions
Question 1 with 1 blank
"Es increíble que en el siglo XXI se 1 of 1
(prohibir) una película."
Question 2 with 2 blanks
"Es necesario que 1 of 2
(existir) un sólo tipo de censura: pedimos que se 2 of 2
(prohibir) la censura."
Question 3 with 1 blank
"Esperamos que el Instituto 1 of 1
(revisar) su decisión en la reunión que acaba de terminar."
Question 4 with 1 blank
"Esperamos también que en la reunión se 1 of 1
(reconsiderar) la censura."
Question 5 with 2 blanks
"Ojalá que esta mañana los miembros del Instituto 1 of 2
(reflexionar) más profundamente sobre esta situación y que 2 of 2
(decidir) renunciar a sus cargos."
Question 6 with 2 blanks
"Preferimos que de ahora en adelante el Instituto Cinematográfico 1 of 2
(elegir) miembros que 2 of 2
(defender) la libertad de expresión."
Question 1
Fill the blank with the preterite form of the verb in parentheses.
Tú _____________ la carne para los tacos. (traer) (1 point)
Question 1 options:
Question 2 (1 point) Question 2 Unsaved
Fill the blank with the preterite form of the verb in parentheses.
Yo no ____________mis libros. (traer) (1 point)
Question 2 options:
Question 3 (1 point) Question 3 Unsaved
Fill the blank with the preterite form of the verb in parentheses.
Usted_____________ la computadora al trabajo. (traer) (1 point)
Question 3 options:
Question 4 (1 point) Question 4 Unsaved
Fill the blank with the preterite form of the verb in parentheses.
Yo ______________ el sello para el sobre. (traer) (1 point)
Question 4 options:
Question 5 (1 point) Question 5 Unsaved
Yo ____ el número con los botones. (1 point)
Question 5 options:
Question 6 (1 point) Question 6 Unsaved
Mi amiga vive lejos. Hago la llamada de larga _________. (1 point)
Question 6 options:
Question 7 (1 point) Question 7 Unsaved
No tengo dinero para usar el teléfono. Necesito hacer una llamada por _________. (1 point)
Question 7 options:
Question 8 (1 point) Question 8 Unsaved
Yo marco el número con los __________. (1 point)
Question 8 options:
Question 9 (1 point) Question 9 Unsaved
Cuando estoy en la calle, uso el __________celular. (1 point)
Question 9 options:
Question 10 (1 point) Question 10 Unsaved
Mi amiga no vive en mi ciudad. Ella vive muy lejos en Europa. Para llamarla, necesito hacer una llamada de _________ distancia. (1 point)
Question 10 options:
Question 11 (1 point) Question 11 Unsaved
En español, the verb used "to say goodbye" es ______________. (1 point)
Question 11 options:
Question 12 (1 point) Question 12 Unsaved
Fill the blank with the preterite form of the verb in parentheses.
Tú no le ___________lo que pasó. (decir) (1 point)
Question 12 options:
Question 13 (1 point) Question 13 Unsaved
Fill the blank with the preterite form of the verb in parentheses.
Nosotros ____________ la verdad al profesor. (decir) (1 point)
Question 13 options:
Question 14 (1 point) Question 14 Unsaved
Fill the blank with the preterite form of the verb in parentheses.
Usted no le ___________nada a Carlos. (decir) (1 point)
Question 14 options:
Question 15 (1 point) Question 15 Unsaved
Fill the blank with the preterite form of the verb in parentheses.
Yo _________la verdad. (decir) (1 point)
Question 15 options:
Answer:
Explanation:
trajistetrajetrajotrajemarquédistancia.cobrardedosteléfonolargadespedirdijistedijimosdijodije________ bajo. Él es Usted tienes Tu amigo tiene Please Select the Correct answer.
Translate the sentence into Spanish: The bridge is to the left of the intersection
El puente está a la izquierda de la intersección.
Answer:
El puente está a la izquierda de la intersección
Explanation:
!!!PLEASE HELPP!!! Contesta. Answer each question with an affirmative command. Be sure to write a complete sentence using the appropriate words given in each of the sentences as well as the command words.
1. (EXAMPLE) ¿Tengo que ser estudioso? ANSWER: Sí, sé estudioso.
2. ¿Tengo que ir a casa de la tía? ANSWER: _________
3. ¿Tengo que tener paciencia? ANSWER: __________
4. ¿Tengo que salir con mis primos? ANSWER: ________
5. ¿Tengo que poner la mesa? ANSWER: _________
6. ¿Tengo que hacer la tarea? ANSWER: ________
Answer:
Explanation:
Sí, sé estudioso.Sí, ve a su casa.Sí, ten paciencia.Sí, pon la mesa. Sí, haz la mesa.Por favor me puedes decir el resumen dellibro de lo para normal de mario mendoza del capitulo 12 de las puertas del cielo
Answer:
Una escalera al cielo es una lectura dinámica dada la variedad temática de las historias que la componen. A su vez, es una colección de retratos capitalinos y colombianos que desestabilizan por su intensidad al lector que quiere entrar en contacto con otras experiencias de vida. Su título hace referencia a la canción Stairway to Heaven del grupo de rock inglés Led Zeppelin, conectándose temáticamente con la propuesta del tema musical: se cree que todo lo que brilla es oro pero la vida abre varios caminos, a algunos les toca o escogen el camino difícil; ese camino es el hilo en común que conecta las historias de este libro, brindándonos relatos que con sencillez narran experiencias intensas de los habitantes de este país y de esta ciudad.
I hope it is well
Explanation:
Bacteria, which has a flagellum at one end is classified as ________.
Answer:
A single flagellum can extend from one end of the cell - if so, the bacterium is said to be monotrichous
Explanation:
Answer:
monotrichous
Explanation:
monotrichous defines as having a single flagellum at one pole
10 maneras correctas de estudiar y 10 maneras incorrectas de estudiar
Answer:
10 right ways to study and 10 wrong ways to study
Explanation:
.
300 word essay about your winter break
Answer:
All you have to do is write a 300 worded essay on your winter break it's effortless, and you should get an A!
Answer:
Explanation:
My winter break was good. I got to spend more time with my family. We got to watch movies together and play video games, as well as board games. I also FaceTimed my friends and we were talking for hours. I really missed them especially since I can't see them in person because of the pandemic. I also got to play video games with my friend as well...P.S I mostly won all of the games that we played. I got more sleep than ever before. I got to do more pranks on my family, which was very hilarious for me. I was also drawing and coloring whenever I got bored. And I was also texting my friends on Social Media. I've written petitions and got plenty of signatures on them, and I was making beats and posting them on YT. And the better one of all, is that there was no school during that time, which mean I got a break from the annoying teachers that talk too much, and I also got a break from work. So I was free from Hell :D
How can you determine what form of the verb "SER" to use?
Answer:
SER is used primarily in situations to imply permanence, equivalence, characteristics, origin, nature, identity and possession ("My apple IS bigger than his", "Quito IS in Ecuador", "Ice IS cold", "He IS French", "This car IS mine".
SER is an irregular verb. You just need to memorize the form that goes with each pronoun.