Spanish
Use direct object pronouns to say whom Catalina looks at as she speaks.
Modelo: el Catalina lo mira.
1. nosotros _________
2.tu ____________
3.ustedes _________
4.vosotras ___________
5. yo_________
Answer:
1. nosotros lo/la miramos
2. tu lo/la miras
3. ustedes los/las miran
4. vosotras los/las mirais
5. yo lo/la miro
Explanation:
i didnt know if you had to put it in female or male so i put both. los for male and las for female.
Answer:
1. nosotros ___lo miramos______
2.tu ____lo miras________
3.ustedes ___lo miran______
4.vosotras ___lo miráis________
5. yo ___lo miro______
What is Yes sir. I will go right away translated in Spanish?
es probable que____.
A. Ana llega tarde hoy
B. Ana llegve tarde hoy
C. Ana llegó tarde hoy
D. Ana llegaba tarde hoy
Answer:
C
Explanation:
llegó is past tense which is what you would use in this situtation
. Es barato. la casa ideal la casa del anuncio el apartamento del anuncio 2. Tiene cuatro dormitorios. la casa ideal la casa del anuncio el apartamento del anuncio 3. Tiene una oficina. la casa ideal la casa del anuncio el apartamento del anuncio 4. Tiene un balcón. la casa ideal la casa del anuncio el apartamento del anuncio 5. Tiene una cocina moderna. la casa ideal la casa del anuncio el apartamento del anuncio 6. Tiene un jardín muy grande. la casa ideal la casa del anuncio el apartamento del anuncio 7. Tiene un patio. la casa ideal la casa del anuncio el apartamento del anuncio
Answer:
1.Es barato.
el apartamento del anuncio
2. Tiene cuatro dormitorios.
la casa del anuncio
3. Tiene una oficina.
la casa ideal
4. Tiene un balcón.
el apartamento del anuncio
5. Tiene una cocina moderna.
la casa del anuncio
6. Tiene un jardín muy grande.
la casa del anuncio
7. Tiene un patio.
la casa ideal
Explanation:
Describa lo siguiente con las palabras dadas, formando frases completas.
1. Los quichés: pueblo / vestido / adornado / dibujos / dioses / flores.
2. Quetzal: valiente / hijo / cacique / admirado / todos.
3. El adivino: anciano / se levantó / arrojó / mano / granos.
4. Chiruma: casi / joven / soñado / cacique.
5. La conversión de Quetzal: pájaro / cuerpo / verde / hierba / pecho / sangre / sol / tarde / cola / variedad
La forma correcta de organizar las palabras para formar oraciones es: El pueblo quiché se viste y adorna con dibujos de dioses y flores, Quetzal, el hijo valiente del cacique, es admirado por todos, El anciano adivino se levantó y arrojó granos en su mano, etc...
¿Cómo organizar las palabras para formar oraciones?Para organizar las palabras para formar oraciones debemos tener en cuenta la estructura básica de una oración en la que debemos incluir un sujeto, verbos y complemento. De acuerdo con lo anterior, las oraciones quedarían así:
El pueblo quiché se viste y adorna con dibujos de dioses y flores.Quetzal, el hijo valiente del cacique, es admirado por todos.El anciano adivino se levantó y arrojó granos en su mano.Chiruma, casi un joven, había soñado con ser cacique.El cuerpo verde del pájaro Quetzal se convierte en hierba en su pecho, su sangre es el sol de la tarde y su cola se transforma en una variedad de colores.Aprenda más sobre oraciones en: https://brainly.com/question/28325101
#SPJ1
emma studied spanish for three years in high school. now emma is taking a course on conversational italian. italian is related to spanish and is moderatelt similar in sound
Answer:
This is because Italian and Spanish are both a part of the romnce langue family branch. Languages in the Latin-based branch are languages like French, German, English, Spanish, Italian, Latin, Portuguese, Romanian, etc.
For example, most languages like French and Spanish use the word 'en', meaning 'in' in English which is a prefix in Latin. Some languages are even similar in syntax (SOV/SVO).
Es una casa ________ era de una artista famosa.
Answer: grande
big
was it supposed to be an adjective?
what kind of verb is compatir?
A) ir verb
B) ar verb
C) er verb
quien cantó el himno nacional en la pelea del canelo
Answer:
Pike Romero fue el encargado de cantar el Himno Nacional durante la pelea de canelo
Forma oraciones poniendo los verbos en el tiempo pasado correcto
Answers in bold and underlined. [See full attached image]
Question 1: (merendar, nosotras) / El Sábado / en casa de pablo.Answer 1: Nosotras merendamos el sábado en casa de Pablo.
Translation 1: We have a snack on Saturday at Pablo's house.
Question 2: (ir, yo) Ayer por la tarde / al cine.Answer 2: Yo fui ayer por la tarde al cine.
Translation 2: I went to the cinema yesterday afternoon.
Question 3: (tener, tu) / El lunes por la mañana / un examen.Answer 3: Tuviste un examen el lunes por la mañana.
Translation 3: You had an exam on Monday morning.
Question 4: (estar, ellos) / El fin de semana pasado / en la playa.Answer 4: Ellos estuvieron el fin de semana pasado en la playa.
Translation 4: They were last weekend at the beach.
Question 5: (viajar, Juan) / El verano pasado / a Alemania.Answer 5: Juan viajó el verano pasado a Alemania.
Translation 5: Juan traveled to Germany last summer.
Luis is meeting Pilar's friends. Choose the missing words to complete a line of their conversation
Fred: Hola Luis. ¿Cómo (blank)
?
no
estás
dias
luego
Answer:
esta
Explanation:
Which of the following phrases means "to search" in Spanish?
A. escribir cuentos
B. ver la tele
C. hacer una búsqueda
D. montar en monopa
Which expression begins an appropriate response to the following question?
A. Hace…
B. No hace…
C. Visitar salones…
D. Soy miembro…
Which of the following is closest in meaning to the phrase in the first expression you hear?
A. fewer sports than
B. as many sports as
C. many sports
D. more sports than
An image shows a group of young people singing together.
What is the name of this group of people?
A. la natación
B. los bolos
C. el ajedrez
D. el coro
Which of the following best describes the Guatemalan National Youth Orchestra?
A. elitist and snobbish
B. open and inclusive
C. active and feminine
D. traditional and conservative
What kind of instruction do civic centers provide for young people in several Central American countries?
A. help with homework
B. sports and the arts
C. exam preparation
D. native languages
Which description best matches the following statement?
Carlos es tan alto como Juan.
A. Carlos is taller than Juan.
B. Juan is taller than Carlos.
C. Carlos is as tall as Juan.
D. Carlos is shorter than Ju
Which of these is closest in meaning to the expression you hear?
A. to create a web page
B. to be online
C. as many as
D. to be familiar with
Which of the following is the leading source of income for Panamá?
A. tourism
B. the canal
C. the isthmus
D. coffee
Which of the following form part of the borders of almost all the Central American countries?
A. Caribbean Sea and Mexico
B. Caribbean Sea and the Pacific Ocean
C. North America and South America
D. Pacific Ocean and Honduras
Which of these occurs before a performance in the theater?
A. el animador
B. el ensayo
C. la natación
D. la voz
In which case would you use "saber"?
A. to say that you know San Salvador
B. to say you know María
C. to say that you have met your friend’s mother.
D. to say you know how to play the piano
Which image matches the preposition "entre"?
A. Several white eggs are shown in a pile. A gold egg sits in the center of the pile.
B. Two young women are standing and talking outside of a building. They are both holding books in their hands.
C. A young man uses a video camera.
D. A ballet dancer is practicing in a studio among mirrors. She is wearing a sparkly tiara in her hair that is pulled back into a bun, a white leotard, and a white tutu, white tights, and pale pink pointe shoes.
Which is one of the oldest theaters in Central America?
A. National Theatre in Belize
B. National Theatre of Panama
C. National Theatre of San Salvador
D. National Theatre of Honduras
A group of four young people holds sports equipment.
Which of the following terms could describe this picture?
A. las artes marciales
B. jugar a los bolos
C. el club atlético
D. la banda
Which of these is not a part of Costa Rica's geography?
A. volcanos
B. beaches
C. mountains
D. deserts
Nosotros....what does that mean?
Answer:
Nosotros means "We" in English
Explanation:
Hope this helps :)
Answer:
Pronombre con el que la persona que habla o escribe se refiere a sí misma más otra u otras personas; es la forma del pronombre personal de primera persona del plural, y se utiliza como sujeto y como término de preposición.En textos escritos de carácter formal, el autor puede utilizarlo para referirse a sí mismo en lugar del yo.
Explanation:
En el fragmento de Abuelita cuáles son los adjetivos que se encuentran. Gracias anticipadas.
Answer:
thankful. Showing appreciation or gratitude.
Explanation:
How do currencies of Latin American countries compare to American
currency? Explain the similarities and differences in 2 to 4 English
sentences.
One can say that the worth of Latin American currencies tends to be lower in comparison to the American currency, which is the US dollar.
What is the currencies about?This implies that you would require a greater quantity of Latin American currency in order to attain an equal value of US dollars during exchange.
Nevertheless, one can say that it is possible for Latin American currencies to be different, as some nations might have more robust currencies in comparison to others. Also, the values of currencies are influenced by fluctuations in exchange rates that occur over a period of time.
Learn more about American currency from
https://brainly.com/question/24278371
#SPJ1
¿Cuales son las características, presencia e importancia en la historia, denominación y función que desempeñan en el desarrollo de la trama individualmente los personajes de el principito?
El Principito es una novela corta del escritor y aviador francés Antoine de Saint-Exupéry. La historia cuenta la aventura de un aviador que aterriza en el desierto del Sahara y conoce a un pequeño príncipe proveniente de un pequeño asteroide. Los personajes de El Principito son muy importantes en la trama de la historia. A continuación, se describen las características, presencia e importancia de algunos de los personajes de la novela:
1. El Principito: El personaje principal de la novela es el Principito, quien es un niño pequeño proveniente de un pequeño asteroide. Tiene una gran curiosidad por descubrir y aprender nuevas cosas. Es un personaje amable, inocente, y cariñoso.
2. El Aviador: El aviador es un personaje secundario pero importante en la trama, ya que es él quien cuenta la historia del Principito. Es un hombre solitario y soñador, que se encuentra en el desierto del Sahara debido a un accidente aéreo.
3. La Rosa: La Rosa es un personaje que representa el amor y la fragilidad. Es la rosa que el Principito deja en su planeta, y a la que añora durante toda la novela. La Rosa es un personaje vanidoso y egoísta, pero también es la rosa que el Principito ama.
4. El Zorro: El Zorro es un personaje que le enseña al Principito el valor de la amistad y el amor. Le enseña que lo esencial es invisible a los ojos y le da una gran lección sobre la importancia de las relaciones humanas.
5. El Rey: El Rey es un personaje que representa la autoridad y el poder. Es el rey de su propio planeta, pero no tiene súbditos a los que gobernar. Es un personaje arrogante y engreído.
6. El Farolero: El Farolero es un personaje que representa la importancia del trabajo y la responsabilidad. Es el farolero de su propio planeta, y tiene la tarea de encender y apagar el farol cada minuto. Es un personaje cansado y abrumado por su trabajo.
En resumen, cada personaje de El Principito tiene una función importante en la trama de la historia y representa diferentes valores y emociones. La novela es una reflexión sobre la vida, el amor y la amistad, y cómo estas cosas son esenciales para nuestra existencia.
Read the following statement and decide which of the answers is correct.
Estudié desde las siete hasta las nueve. Ahora son las diez.
Hace dos horas que estudio.
Hace una hora que estudié.
Estudio para la clase de física.
Hace dos días que estudio
a las nueve de la noche
Mandatos Affirmativos
Re-write the following statements using the nosotros command.
1. Vamos a visitar México.
2. Vamos a comprar los mapas.
3. Vamos a leer sobre el país.
4. Vamos a prepararnos para el viaje.
5. Vamos a ver las ruinas de Chichén Itzá.
6. Vamos a escribir un diario durante el viaje.
Answer: 1. Let's visit Mexico 2. We are going to buy the maps. 3. We are going to read about the country. 4. Let's prepare for the trip. 5. We are going to see the ruins of (rewrite the same thing) . 6. We are going to write a diary during the trip.
Explanation: i know how to speak Spanish
Answer:
Explanation:
Visitemos MéxicoCompremos los mapasLeamos sobre el paísPreparémonos para el viajeVeamos las ruinas de Chichen Itzá.Escribamos un diario durante el viaje.Choose the correct option
Sandra: Abuelo, ¿Cuántos años tiene?
Abuelo: Tengo 94 años.
Sandra: Ah! Usted _________ en 1926.
Answer:
Usted "nacio" en 1926
Explanation:
Nacio means "was born'' Ah! You were born in 1926
Sandra: Abuelo, ¿Cuántos años tiene?
Abuelo: Tengo 94 años.
Sandra: Ah! Usted NACIÓ en 1926.
mi perro______en mi cama,pero los gatos_______en la cocina. (dormir,dormir
Answer:
mi perro duerme en mi cama
Explanation:
los gatos duermen en la cocina
A. Write the names of the places from your vocabulary that you associate with the following things or actions.
B. Now, unscramble the circled letters to find a related word
Answer: A.) El hotel, muchas personas
B.) cerci · ceric · cider · cried · dicer
Explanation: La historia, el arte, estatua
Please be,p this is due in an hour and I have a test on it tomorrow!!!
Answer: the first one is I’ll do my suit case the second one is we don’t need to carry the passports the third is Marcos is asking for the tourist brochure. fourth one is Javier must call (call) his parents. the 5th is They hope to visit the beaches. the last is I can't call Javier right now.
Explanation:
Assignment: Marca la forma correcta del verbo en el pretérito o el imperfecto (in spanish). Después escribe la razón (reason, in english.)
Answer:
1. comio
2. Compre
3. durmieron
4. estudio
5. Miro
6. veiamos
7. trajiste
8. se cepillo
9. lei
10. conoci
Explanation:
I can only help with this part the rest it pretty self explained
¿Por qué "Ponce" es considerado
un tesoro nacional?
what is “annoying” in spanish?
Answer: One answer is fastidioso but the most common word for annoying sounds like an inappropriate word so Brainly wont let me put it. You may want to look it up.
Use the question words in the vocabulary bank to create questions for the responses and answer prompts provided. Vocabulary Bank: quién qué dónde cuándo por qué cómo cuál Part A Jaime llamó a Ricardo por teléfono. Answer Prompts: Ricardo/teléfono
We can create Spanish questions for answers with the interrogative words in the vocabulary bank as follows:
¿Quién llamó a Ricardo?Jaime llamó a Ricardo.¿Qué hizo Jaime?Jaime llamó a Ricardo.¿Dónde llamó Jaime a Ricardo?No especificado¿Cuándo llamó Jaime a Ricardo?No especificado¿Por qué llamó Jaime a Ricardo?No especificado.¿Cómo llamó Jaime a Ricardo?Jaime llamó a Ricardo por teléfono.¿Cuál fue el medio utilizado por Jaime para contactar a Ricardo?El medio utilizado por Jaime para contactar a Ricardo fue el teléfono.What are Interrogative Words?They correspond to words used to obtain information in a text, that is, they are used to ask questions in a dialogue, text, etc. For example in Spanish:
¿Por qué?¿Dónde?¿Como?¿Cuánto cuesta?Therefore, this question is positive for the assimilation of vocabulary and grammar in Spanish, through the learning of interrogative words and answers that mix different concepts of the language.
Find out more about spanish vocabulary at:
https://brainly.com/question/4339926
#SPJ1
Gregorio and his friends like to spend time together. Write what they like to do
1.) Yo/las fiestas______________
2) Tú/comer hamburguesas_______
3.) Juán y yo/los videojuegos_______
4.) Antonio y Josefina/Jugar al tenis____
5.) Sonia/la música_______
Answer:
Explanation:
1. A mí me gustan las fiestas.
2. A tí te gusta comer hamburguesas.
3. A Juan y a mi nos gustan los videojuegos.
4. A Antonio y a Josefina les gusta jugar al tenis.
5. A Sonia le gusta la música.
...
Create a chart or pyramid that shows the food groups in Spanish. In each group, you must include at minimum five foods. Label each food in Spanish. Use an online dictionary as needed.
rules
The pyramid or chart was well presented. All information was easy to read. An excellent variety of colors was used.
All foods are labeled and spelled correctly. That means add accents and punctuations.
Completed all of the assignment requirements.
ty for answering :)
To create a chart or pyramid that shows food groups in Spanish, you must do some research to include the correct vocabulary. The information could be the following:
Cereales: centeno, avena, arroz, maíz, trigoVerduras: lechuga, col rizada, rúcula, brócoli, espinacasFruta: plátano, manzana, fresa, sandía, uvaLegumbres: frijoles, guisantes, maní, garbanzos, habasCarnes y huevos: pescado, pollo, carnes rojas, cerdo, huevosLeche y derivados: mantequilla, nata, yogur, queso, nataAceites y grasas: aceite de oliva, aceite de soja, margarina, aceite de maíz, aceite de girasol.Azúcares y dulces: azúcar refinada, miel, melaza, rapadura, sucralosaHow to learn Spanish?The student needs to develop a study schedule, in addition to the cultural immersion that will make him better understand the particularities of the language, its intonation and characteristics.
Therefore, an activity like this helps in the development of vocabulary in Spanish and the retention of knowledge about the language.
Find more about Spanish vocabulary at:
https://brainly.com/question/4339926
#SPJ1