Please follow directions on left side of the picture. this does need not need to be anything specific just normal errands someone would go do
Answer:
Primero iré a la tienda de comestibles, luego iré a la gasolinera. Procederé a conseguir comida en un restaurante. Entonces haré mi camino a casa.
Translation:
First I'll go to the grocery store, then I'll go to the gas station. I will proceed to get food at a restaurant. Then I'll make my way home.
Pronunciation:
(Pree-meh-row) (eer) (ah) (luh) (tee-N-doh) (deh) (co-meh-stee-ih-bless), (loo-eh-go) (eer) (ah) (luh) (gah-so-lin-eh-ruh). (Pro-ceh-deh-rey) (ah) (con-seh-gear) (coh-mee-dah) (eh-n) (uh-n) (res-tuhr-rahnt-ey). (Ehn-ton-sis) (heh-rey) (mee) (cah-mee-noh) (ah) (cah-sah).
Choose the best word to complete the sentence.
La sopa está ___________.
ácido
amargo
caliente
frío
The answer is caliente.
1 Pon en las frases if o In
colocad vuestros discors en la estanteria
2 en la frase " Hazte amigo de los hombres con poder "
3 en el eslogan " Ten un hijo, redecora tu vida"
4 completa con la form correcta del imperativo afirmativo
ayúdenme porfá
Answer:
U got that
Explanation:
Manolo: Margarita, ¿eres jugadora de básquetbol? Margarita: 1 point No, pero soy afi cionada al básquetbol. Son unos jugadores del equipo de básquetbol. ¡Nosotros también! ¿Qué pasa, Manolo?
Answer:
A. No, pero soy aficionada al básquetbol.
Explanation:
Manolo:
Margarita are you a basketball player?
Margarita:
A. No, but I am a basketball fan.
que sabemos de las normativas nacionales e internacionales?
e contesta en tu cuaderno lo siguiente para que identifiques lo que sabes
acerca de las normativas nacionales e internacionales que garantizan de
rechos
a) Menciona documentos nacionales e internacionales que conozcas que
garantizan los derechos de todas las personas, señala cuál es su función
y por qué es importante conocer estos documentos.
b) ¿Qué tipo de contenido tienen las leyes, convenciones y, en general, los
documentos que sirven para normar el comportamiento de las personas?
c) ¿Por qué es importante distinguir y comprender en estas normativas el
significado de palabras, expresiones o términos especializados?
d) Recuerda como se escriben los reglamentos y contesta: ¿qué formas
verbales se emplean en estos documentos y cuál es su función?
Guarda tus respuestas para que las revises al finalizar la secuencia y puedas
evaluar tu progreso
Answer:
cierto cierto cierto cierto
¿qué hacía patty en el parque? dormía. Tocaba y olía las flores jugaba a la pelota paseaba con su perro.
Answer:
Estaba disfrutando de la vista oliendo y jugando a la pelota con su perro
Answer:
Tocaba y olia las flores
Explanation:
How can I learn my numbers 0-199 fast?
Answer:
By practicing...
Explanation:
There is no instant way of learning how to count 0 through 199 quicky. All it takes is practice, & you'll be on your way!
D Un día terrible. Jaime está hablando por teléfono con su amigo Ernesto. Le describe lo que pasó ayer. Para saber lo que dice, completa el siguiente párrafo con el pretérito de los siguientes verbos. 1. ser 2. querer 3. poder 4. hacer 5. andar 6. decir 7. traer 8. estar 9. poner
(1) terrible! Vi el otro coche y (2) pero no (3) Sé que (4) posible para evitarlo pero... Rápidamente (5) cuadras hasta una tiendita y llamé a papá. Él me (6) regresara al carro. Papá (7) analizaron el accidente. (8) una hora. Claro, yo me (9) (10). (11) 10. estar 11. decir 12. tener todo lo a la policía y ellos parar muy nervioso y intranquilo hasta que uno de los policías que yo no (12) la culpa. dos que allí por más de
Answer:
1. (Es)
2. (queriendo)
3. (puede)
4. (hace)
5. (está)
6. (dijo)
7. (dijo)
8. (está)
9. (sentía)
10. (estaba)
11. (dijo)
12. (tenía)
WEEK
Aralin
1
Mga Samahang p
Kalagayang Pani
Gawain 1: Isa-isahin at bigyang kahulugan ang mga ideolo
ng pag-unlad ng nasyonalismo sa Timog at Kanlurang Asy
Ideolohiya
Pamprosesong Tanong:
g-
Answer:
i dont get it i know your speaking tagalog but i dont get it.
Which phrase is used to compare two things that are equal
Tan..come
Mas..que
Menos que
Menor que
Where do Bolsa and Sancho go to find the parrot?
William's house
the zoo
a pet store
ANSWERS
\/
1. the zoo
2.writer
3.Abraham
4.to a big stick
5.he is rude
yw:):):):):):):)
Answer:
Williams house and the zoo
Explanation:
Answer:
Thank youuuu
Explanation:
(54 Points)
¿Recuerdas? Conjugation
Remember the regular verbs endings. Practice with following verbs:
Conjugate the verb cortar:
yo:
tú:
él/ella/usted:
Conjugate the verb leer:
yo:
tú:
él/ella/usted:
Conjugate the verb escribir:
yo:
tú:
él/ella/usted:
Answer:
Cortar:
yo corto
tú cortas
él/ella/usted corta
nosotros, nosotras cortamos
ellas, ellos, ustedes cortan
Leer:
yo leo
tú lees
él/ella/usted lee
nosotros, nosotras leemos
ellas, ellos, ustedes leen
Escribir:
yo escribo
tú escribes
él/ella/usted escribe
nosotros, nosotras escribimos
ellas, ellos, ustedes escriben
type the spanish translation of the sentence below, make sure you include correct punctuation and capitalization: we have to run.
Escribe un articulo para una revista sobre computadoras. Di cómo usaste la tecnología ayer y cómo usas la computadora en tu vida diaria. (Write an article in Spanish for a computer magazine about your computer use
Modelo: Me gusta usar la computadora. Ayer navegué por Internet, pero no escribí ningún correo electrónico. Siempre uso el mensajero instantáneo para…
Make your page look like an article with illustrations and any element you want to add in addition to your article.
Don’t be afraid to be creative ! Buena Suerte!
Answer:Las computadoras son muy interesantes. Puedes aprender mucho en Internet y conocer todo tipo de gente. También puedes comprar muchas cosas. También puedes ver muchas cosas que te gustan. Puede hacer preguntas y encontrar respuestas. Puedes coger instrucciones de muchas cosas y puedes coger ideas nuevas. Las computadoras generales son bastante útiles para nuestra vida.
Explanation: Short paragraph describing how important and useful computers can be.
(Yo) ver / una película / hermano no
Answer:
hola soy caca
Explanation:
if anyone ANYONE can tell me these answers correctly i will mark brainlist
Sara y juan _____ A. son B. somos. C. soy D. es
Answer:
Sara y Juan son .....
Explanation:
Somos is the ser (to be) form of nosotros, which used to describe you and someone else/group of people.
Example: Nosotros somos inteligentes.
Son is the ser form of Ellos (Male), Ellas (Female), and Ustedes (Formal). It is used to describe the characteristics of a group of people .
Example: Ellos son muy delgados.
Example: Ellas son muy bonitas.
Example: Ustedes son muy simpatico.
Soy is the ser from of yo. It is used to describe what you are like.
Example: Mi papá es pequeño pero yo soy muy alto.
Es is the ser form of El, Ella, and Usted. It is used to describe one person other than yourself.
Example: Ella es una persona muy inteligente.
Hope I helped!
its much appreciated if you helped me. lol pretty please with a cherry on top.
1. they need me to dance
a) ellos necesitan que yo baile
b) ellos necesitan bailar
c) ellos necesitan que yo baila
d) ellos necesitan que yo bailo
2. quieres que ellos (trabajar)
a. trabajen
b. trabajaron
c. trabajaban
d. trabajan
3. es dificil que el (aprender) ostra cosa
a. aprendio
b. aprenda
c. aprendia
d. aprende
4. nosotros (poder) ir a tu casa
a. podemos
b. podremos
c. podriamos
d. hemos podido
5. nosotros (querer) salir este fin de semana
a. querriamos
b. querremos
c. queremos
d. queriamos
6. cuando ella (ser) nina, no comia mucho
a. fue
b. era
c. es
d. sera
Answer:
1. A
2.A
3.B
4.A
5.C
6.B
Explanation:
Answer:
1.
a) ellos necesitan que yo baile
2.
a) quieres que ellos trabajen
3.
b) es dificil que el aprenda otra cosa
4.
a) nosotros podemos ir a tu casa
5.
c) nosotros queremos ir a tu casa
6.
b) cuando ella rea niña, no comía mucho
Explanation:
Ésta es mío.
Correct or incorrect?
Ésta es mío.
It is incorrectThe sentence "This is mine" is incorrect, since it is very confusing when pronouncing it, we could say that it does not make sense.
We change some words, so that the sentence is correct:
We remove "this".It's all we do.
The sentence is Spanish we have: "Esto es mío".
If the sentence were this way, the answer would be correct, but since it is not, it is incorrect.
las tres mujeres de el poema canción de otoño en primavera
The three women of the poem song of autumn in spring
Mrs. Morningstar says, "this makes me enferma." What does "enferma" mean?
weak
unhappy
sick
What do you and your friends typically do every week?Speak in complete and detailed sentences in Spanish choosing a different verb for each sentence. See verb list below.Conjugate your verb in the present tense according to each of the following pronouns (I, he, she, we, they).Include in each sentence an adverb of frequency. Examples from your vocabulary list include: once, often, always, never, again, etc.Example: A veces mi amiga practica el piano. Sometimes my friend practices the piano.Use these verbs to create your sentences: ayudar, bailar, cantar, comprar, escuchar, estudiar, hablar, nadar, necesitar, terminar, trabajar, usar, viajar or visitar.When you are ready, record your submission. Play your submission and re-record if necessary. Submit when finished.Your response must contain at least 5 detailed and complete sentences in Spanish.Your response needs to be at least 30 seconds in length.
A Spanish story that narrates what I and my friends typically do every week is; as narrated below
How to write a story in Spanish?
A Spanish story that narrates what I and my friends typically do every week is;
Suelo ir a la playa todos los fines de semana con mis amigos para pasar el rato después de una larga semana de trabajo.
Lo que más nos gusta de la playa es la brisa fresca y la oportunidad de relajarnos en un entorno natural y tener conversaciones de calidad sobre algunas bebidas y comidas.
A veces, nos gusta mucho bailar, así que vamos a una fiesta o tocamos música en una de nuestras casas que tiene un amplio espacio para bailar y divertirse.
Read more about Spanish stories at; https://brainly.com/question/27540831
#SPJ6
SPANISH QUESTIONS! GIVING BRAINLIEST IF CORRECT!
1. ¿Que hay en el escritorio? (Three pens, seven books, a stapler, and some papers)
2.¿A que clase van Uds. para praticar la multiplicacion?
3. ¿Como se dice en espanol "There are 26 students in the computer class"?
4.¿Por que vas al banco?
5. Para estudiar animales, ¿a que clase van Uds.?
Answer:
2. What class do you go to, to practice multiplication?
3. ¿ Hay 26 estudiantes en la clase de computación?
Explanation:
Answer:
1.¿Que hay en el escritorio tres bolígrafos, siete libros, una grapadora, y algunos papeles
2. clase de matemáticas
3. Hay 26 estudiantes en la clase de informática.
4. Sacar dinero o poner dinero
5. biología
spanish spekers this si esey for you plz help
Answer:
1. it's a quarter after ten in the morning.
2.It's seven o'clock in the morning there
3.
it's half past one in the afternoon
4. Hello! My name is Pablo. My friend is Maria. We are students in Peubla, Mexico I like to arrive to class early. Maria, what time is it
5. i have to get a good grade in english class. me and maria like to study at eight at night. its a bit late but i need to study. i do not like to get a bad grade
Ese león _________quiere comer.
Answer:
hambriento
Explanation:
hambriento means hungry, it fits because the lion is hungry and wants to eat.
1. How would you respond to each of the following questions or statements? First, write in the
missing Spanish punctuation marks. Then, write your responses and practice them aloud.
_Como te llamas?
_Cómo se dice "I have
question" en espanol_
_Buenos dias!
_Como se escribe burro_
_Buonas tardes_
¿Xrüx Ki?
Complete each sentence using the present indicative or the present subjunctive mood of the verb in parentheses.
conocer Quiero un amigo que _______ todos los mitos indigenas.
Quiero un amigo que conozca todos los mitos indígenas.
¿Buscas alguien que esté familiarizado con los mitos indígenas?the present subjunctive mood of the verb "conocer" is used: "conozca." The sentence expresses a desire for a friend who knows all the indigenous myths. The use of the present subjunctive mood conveys the idea of seeking someone who fulfills this requirement.
The present subjunctive mood is commonly used in Spanish to express wishes, desires, demands, recommendations, or requirements. It is often used after verbs or expressions that express these sentiments, such as "querer" (to want), "necesitar" (to need), or "buscar" (to look for). In this case, the speaker wants to emphasize the importance of their friend knowing all the indigenous myths.
Learn more about indigenous
brainly.com/question/28794323
#SPJ11
Need help with getting the right subject for these questions, could someone help me answer these?
1. Tenia mucha sed porque no __ ____ biologia el ano que viene. (tomar)
2. Mis amigas me aconsejan que ____ biologia el ano que viene. (estudiar)
3. Todos creemos que el proximo examen de ciencias ___ facil. (ser)
4. Cuando Raquel fue a puerto rico, ella y Angela ___ un viaje a san german para hablar con la abuela. (hacer)
5. Tengo que terminar esta tarea para manana, pero no quiero, !y todavia no ___ nada! (escribir)
6. !Chicos! !No ____ Uds. en los pasillos de la escuela! Es peligroso. (correr)
7. Los profesores que se jubilan (retire) en junio no _____ en HHS en agosto del proximo ano. (estar)
8. Los profesores insisten en que nosotros ____ a clase a tiempo. (llegar)
9. Si you fuera famoso, yo no ____ en Los Angeles. (vivir)
10. No es cierto que Roberto ____ ____ en el tunel derrumbado. (morir)
11. Cuando era nina, una vez a mi familia _____ a Alaska. (viajar)
12. Nosotros nunca _____ _____ un oso polar fuera de un zoologico antes de ir a Alaska, pero durante el viaje, vimps muchos osos polares. (ver)
13. Si you fuera tu, ___ un viaje a Alaska con toda la familia. (hacer)
14. Recomidendo que tu _____ en hacer un crusero este verano. (pensar)
15. Mucha gente prefiere _______ un crusero porque todo esta bien organizado, con excursiones y divedrsiones. (hacer)
16. Mi hermano no ________ ir otra vez, pero yo si tengo planes para volver. (querer)
17. Entonces, mis amigas y yo _____ ______ planes para ir en dos meses, en jilio de este ano. (hacer)
18. Creo que _____ mucho sol y buen tiempo si vamos en julio. (hacer)
19. No creo que nosotros _____ mucho durante la noche, porque !no hay oscuridad! (dormir)
20. !A uds. les encantaria Alaska! !______ Uds. con nosotros en jilio! (venir)
21. !No ______ asi! no eres mi madre. (hablarme)
22. No pude conseguir trabajo para el verano porque no ____ ____ planes con anticipacion. Mi padre se enojo mucho conmigo. (hacer)
23. Ojala que don Fernando ______(poder) conocer a sus nietos antes de ___(morir). Raquel quiere que los dos se conozcan.
24. Si no invito a Alfredo, temo que el _____(ofenderse).
25. El comite no _____ _____ nada, entonces el director tuvo que buscar otra solucion. (decidir)
26. En el ano 2030, ?donde _____(estar) tu? En aquel ano, ?sera posible que ____(haber) corros que vuelan?
This is a similar topic to Spanish verb conjugation is the process of changing the form of a verb to express different tenses and moods. Verb tenses indicate when an action occurs, while verb moods indicate the speaker's attitude toward the action. In Spanish, there are three main verb moods: indicative, subjunctive, and imperative.
The indicative mood is used to state facts or express specific actions and is divided into different tenses such as the present, the past, and the future. For example, "I speak", "he spoke" and "we will speak".
The subjunctive mood is used to express uncertainty, desire, or possibility and is divided into different tenses such as present, past, and future. For example, "I hope we can talk soon", "if I had money, I would go on vacation" and "it is important that you study for the exam".
The imperative mood is used to give orders or make requests and is divided into different forms such as affirmative, negative, and reflexive. For example, "speak slower," "don't talk so loud," and "wash your hands."
In Spanish, verbs are conjugated in different ways for each grammatical person, such as "yo", "tú", "él/ella/usted", "nosotros/nosotras", "vosotros/vosotras", and "ellos/ellas/ustedes". ". Learning Spanish verb conjugation is essential to effectively communicate in the language and can be a challenging part of learning Spanish for non-native speakers.
How do you use indirect object pronouns in Spanish sentences?
In Spanish, indirect object pronouns are used to refer to the person or thing that receives the action of the verb in a sentence. Indirect object pronouns in Spanish include: "me" (to/for me), "te" (to/for you [informal singular]), "le" (to/for him, her, you [formal singular], or it), "nos" (to/for us), "os" (to/for you [informal plural]), and "les" (to/for them or you [formal plural]).
To use indirect object pronouns in Spanish sentences, they are placed before the verb or attached to the end of the infinitive form of the verb. For example:
"Le doy el libro a mi amigo." (I give the book to my friend.)"Te escribo una carta." (I write you a letter.)"Les envío un regalo." (I send them a gift.)Note: The placement and form of the indirect object pronoun may change depending on the conjugation of the verb in the sentence.
listen to the audio and then answer the following question. feel free to listen to the audio as many times as necessary before answering the question.
how many children are in the speakers family?
uno
dos
tres
cuatro
Answer: D
Explanation: