Answer:
La cueca originates from a regional dance, the zamacueca, which has roots in Spanish, and was originally danced in Peru. As the dance evolved during colonial times, it made its way throughout the region to countries like Bolivia and Chile.
Answer:
La Cueca's movements are related to a chicken and a rooster, which is the reason he dancers wave handkerchiefs above their heads during the dance.
can someone tell me what these two phrases are supposed to mean?
Answer:
first one is he/she is called second one is they are called
Explanation:
Lee el párrafo y escoge la opción que tiene el vocabulario necesario para completar las frases correctamente. Read the paragraph and select the option that has the vocabulary needed to complete the sentences. (1 point)
Hola, 1. ________ Pablo. Yo 2. ________ de Cuba. Mi 3. ________ es 55 66 77 88 y mi 4. ________ es
1. te llamas 2. tienes 3. dirección 4. número de correo
1. me llamo 2. soy 3. número de teléfono 4. correo electrónico
1. me llamo 2. es 3. correo electrónico 4. dirección
1. te llamo 2. soy 3. número de teléfono 4. dirección
Fill in the blanks of these sentences with the appropriate indirect object pronoun (me, te, le, nos, os, or les).
1. (A mi) No gusta esta música.
2. (A nosotros) encanta ir a los restaurantes españoles.
3. (A ti) fascina el arte de Picasso?
4. (A ellos) interesa viajar a Sudamérica.
5. (A Uds.) importan las noticias aquí.
6. (A ella) interesan los libros que tratan de perú
Answer:
1. Me gusta esta música.
2. Nos encanta ir a los restaurantes españoles.
3. Te fascina el arte de Picasso?
4. Les interesa viajar a Sudamérica.
5. Les importan las noticias aquí.
6. Le interesan los libros que tratan de Perú.
Explanation:
Question 4 of 10
Fill in the blank in the following sentence with the appropriate verb in the
future tense.
Este verano yo_______________ en un campamento de niños.
O A. trabajaré
OB. trabaje
OC. trabajaría
OD. estoy trabajando
SUBMIT
Elige la opción que sea una rima asonante *
Niño- vivo
Presente- oyente
Crecer- merecer
Persigo- contigo
Pará ahoritaaa pliss
presente-oyente
Es la mejor rima asonante que puedo encontrar.
please help, my teacher didn’t really complete explain it so pls help.
Answer: 1. Tengo sueno 2. tengo frio 3. tiene hambre 4. estamos cansadas 5. tengo calor 6. tiene sed
Explanation:
How many stone statues do they find?
Caminamos por el túnel de la cueva. De pronto encontramos un cuarto muy grande con un piso de
cuadros. ¡Parece un ajedrez!
En el piso hay cuatro estatuas de piedra que parecen bailarines. Hay dos estatuas de hombres y dos de
mujeres. La primera tiene un vestido largo. La segunda tiene pantalones y camisa blanca. La tercera
tiene unos instrumentos raros. La cuarta está parada apundando hacia el sur de la cueva. Cada cuadro
del piso tiene un número esculpido. Hay que descifrar el acertijo para saber dónde está el tesoro.
Papa - El número 1440 debe representar la distancia.
Yo - Tienes razón. La estatua está apuntando hacia el sur.
Caminamos 10 metros hinein el sur
ОООО
Answer:
4
Explanation:
PLEASE HELP ASAP
日
Nombre:
17 ¿Qué hacian?
Escriba una oración explicando qué hacía cada persona, según la ilustración y la
información que se da. Siga el modelo.
64
MODELO:
1. Juana y Pedro
2. papá
mi abuelo
Mi abuelo leía el periódico.
3. mamá
Unidad 3, Lección A
4. yo
5. tú
6. nosotros
Fecha:
體育
Festival
de
cine
jQué chévere! 3 Workbook
© Carnegie Learning, Inc.
Answer:
1. Juana y Pedro bailaban.
2. yo limpiaba.
3. papá cocinaba
4. yo estudiaba
5. mi mamá trabajaba
6. íbamos al festival de cine
I hope this helps, thanks!
Explica que nos expresa el autor en la siguiente estrofa del poema.
Valor 3 puntos
“Pero mudo y absorto y de rodillas
como se adora a Dios ante su altar,
como yo te he querido…; desengáñate,
¡así… no te querrán!”
Write 10 sentences in Spanish, each incorporating the office supply depicted, and use a stem-changing present tense verb. See the list below for verb suggestions.
Office Supplies:
1. Two pens
2. A office desk
3. A computer
4. A marker
5. Paper
6. A Spanish Dictionary
7. To pencils
8. A calculator
9. A ruler
10. A notebook
Number your sentences and use 10 different verbs. Each stem-changing category must be used. 4 sentences with (e-ie), 4 sentences with (o-ue), and 2 sentences with (e-i) stem-changing verbs.
Example: Decir Yo le digo a mi mamá que necesito una mochila nueva.
You will be graded on (a) appropriate use of Spanish grammar and vocabulary, (b) completeness and detail of the response, and (c) overall quality of the response.
comenzar
venir
sugerir
elegir
medir
conseguir
corregir
pedir
repetir
seguir
recordar
promover
comprobar
soler
soñar
resolver
probar
demostrar
contar
The answer must be in Spanish btw. Thank you for your help!
I leave you an image with the 10 sentences.
These are sentences that follow the instructions of the activity.
Remember to review the vocabulary topic (office materials).
MissSpanishChoose the that is correctly formed in Spanish. Plz help quick!
1: cuantos estudiantes hay en el aula
2: cuanto estudiantes hay en el aula
3: cuanto estudiantes hay en el aula
The difference is the s's on the end of words.
PLEASE HELP WITH SPANISH!!! I WILL MARK TYSM!
Answer:
Nada
Explanation:
Hope this helps! :)
Answer:
The question is asking What's new? If u translate the answers your options are:
good afternoon
I am from columbia
see you later
nothing
The most appropriate answer would be nada, or nothing.
Explanation:
El verbo interesar. The verb interesar. Fill in each blank with the correct form of interesar.
1. ¿Te
2. ¿Te
3. ¿Te
4. ¿Te
5. ¿Te
la arquitectura? - - - Sí, me
la literatura? ---Sí, me
los animales?- - - Sí, me
las ciencias naturales? -
---
Sí, me
las matemáticas? --- Sí, me
las catedrales.
la ficción histórica.
la zoología.
la química.
el cálculo
Los verbos que completan las oraciones son: interesa, interesa, interesan, interesan, interesan.
¿Cómo completar las oraciones?El verbo "interesar" en español se utiliza de manera reflexiva y concuerda en número con el objeto de interés. En las respuestas, se utiliza la forma correcta del verbo según si el objeto de interés es singular o plural. En los casos en los que algo no es de interés, se utiliza "no me interesa" seguido del objeto en singular o plural según corresponda.
¿Te interesa la arquitectura? - Sí, me interesa.¿Te interesa la literatura? - Sí, me interesa.¿Te interesan los animales? - Sí, me interesan.¿Te interesan las ciencias naturales? - No, no me interesan.¿Te interesan las matemáticas? - Sí, me interesan.Aprenda más sobre verbos en: https://brainly.com/question/11637663
#SPJ1
I need help with this spanish question please
Answer:
The Translated sentence would be "Bag: How can he have black"
I don't really understand what the question is asking though if you have any other context about the question it would be a lot more helpful in order for me to help you.
Answer: Bolso
Negro bolso
Explanation:
"Bolsa" is a feminine noun and does not match a masculine adjective as it is "negro". You have to use the masculine equivalent of "bolsa", that is "bolso". "Negro bolso" matches gender and is correct in Spanish.
SpymorePlease help me please!
Answer:4. bebe 2. compartir 3. escribir 1. vender
Fill in the blank, in the sentence below, with the present tense form of the Spanish verb that means "to want; to love."
Mis padres ___________ ir de vacciones.
Please help. This is due in 1 hour and I’m struggling
Answer:
1. Maestra
2. Maestro
3. Clase
4. Arte
5. informatica
6.laboratorio
7.biblioteca
8.geografia
Explanation:
brainliest pls :)
Estrellas que entre lo sombrío 5 figuras retoricas
Answer:
so i'm guessing you mean to translate it to english:
Explanation:
Estrellas que entre lo sombrío 5 figuras retoricas?
in english is /Stars that between the gloomy 5 rhetorical figures/
Your nephew always contradicts you. Read these statements and rewrite them with what your nephew would probably say.
1. Siempre pido pollo asado con mayonesa cuando como en un restaurante.
2. Tamblén me encanta comer melocotón para el postre.
3. Siempre hay aigún plato interesante en cas todos los restaurantes de la cudad.
4. Todos mis amigos comen frjoles cuando van a restaurantes mexicanos. 5. Quiero comer algo tipico de Costa Rica.
Some sentences that would contradict the given sentences by your nephew are "Nunca pido pollo asado..." or "Tampoco me encanta comer melocotón".
How to contradict these sentences?To contradict these sentences, we will need to use the word "no" or find antonyms to replace words such as siempre, también, or todos, for example, siempre can be replaced with nunca. Based on this, the new sentences would be:
Nunca pido pollo asadoTampoco me encanta comer melocotón Nunca hay aigún plato interesanteNinguno de mis amigos comen frjolesNo quiero comer algo tipicoLearn more about negative sentences in https://brainly.com/question/30186362
#SPJ1
Acute words in Spanish that end in D
Answer: Here are some acute words in Spanish that end in D:
Madrid - the capital city of Spain
pared - wall
reloj de pared - wall clock
felicidad - happiness
libertad - freedom
amistad - friendship
ciudad - city
verdad - truth
bondad - kindness
lealtad - loyalty
Explanation:
PLEASE HELP SPANISH
Question 11 (2 points)
Choose the correct time expression to complete each statement.
Se comunicaban por correo electrónico ___________.
Question 11 options:
anoche
todas las noches
Question 12 (2 points)
Choose the correct verb form.
Yo le ___________ por qué no ___________.
Question 12 options:
pregunté, contestó
preguntaba, contestó
pregunté, contestaba
preguntaba, contestaba
Question 13 (2 points)
Choose the correct time expression to complete each statement.
Me compraba un traje nuevo ___________.
Question 13 options:
ayer
cada año
Question 14 (2 points)
Part F Lecturas
En un mundo tecnológico
Think of the reading and indicate if each statement is verdadero (true) or falso (false).
Manuel aprendió que Simón Bolívar era un héroe.
Question 14 options:
verdadero
falso
Question 15 (2 points)
Part C Vocabulary
Choose sí if the statement makes sense. Choose no if it does not.
La bandeja de entradas indica los correos electrónicos que enviaste.
Question 15 options:
sí
no
Question 16 (2 points)
Part E Grammar
Choose the correct verb form.
Nosotros ____ una vez.
Question 16 options:
fuimos
íbamos
Question 17 (2 points)
Choose the correct time expression to complete each statement.
Vimos una película ___________.
Question 17 options:
el sábado pasado
todos los sábados
Question 18 (2 points)
Choose the correct response.
¿Le puedo dejar un mensaje?
Question 18 options:
Sí, ¡cómo no!
Lo siento, pero no está.
¿Me escuchas?
Question 19 (2 points)
Choose the correct time expression to complete each statement.
El tren llegó___________.
Question 19 options:
hoy
con frecuencia
Question 20 (2 points)
Part C Vocabulary
Choose sí if the statement makes sense. Choose no if it does not.
Mucha gente envía correos electrónicos con un documento adjunto.
Question 20 options:
sí
no
Question 21 (2 points)
Choose the correct completion.
Hay huevos y bacón con un desayuno _____________.
Question 21 options:
continental
americano
Question 22 (2 points)
Part H Lecturas
Un hostal y un parador
Think of the reading and indicate if the statement is verdadero (true) or falso (false).
En España, los paradores pertenecen al gobierno.
Question 22 options:
verdadero
falso
Question 23 (2 points)
Indicate whether the information makes sense or not.
Los huéspedes trabajan en el hotel.
Question 23 options:
sí
no
The correct option in each case, taking into account the readings and the correct conjugation in Preterite or Imperfect Tense is:
11. todas las noches12. pregunté, contestaba13. Cada año14. Falso15. No16. fuimos17. el sábado pasado18. Sí, ¡cómo no!19. hoy20. sí21. americano22. verdadero23. noPreterite and Imperfect Tense in Spanish.To use each of the verb conjugations, it must be identified that the imperfect form is used to mention events whose exact date of occurrence is not known, is not expressed in the text or is simply generalized, for which part, the preterite is used when this date is exact or corresponds to a well-defined cycle of time.
If you want to learn more about Preterite Tense in Spanish, you can visit the following link: https://brainly.com/question/19616311
donde transcurre la historia de texto del origen del Sol de la luna
Answer:
AJUSTE DE "SOL Y LUNA"
La historia transcurre dentro de la casa de una familia de clase alta que vive como la vieja aristocracia, con una Enfermera para criar a sus hijos, mientras que gran parte de su trabajo principal es socializar entre personas de su propia clase. Este es un escenario de Downton Abbey.
can anybody help me please!
How would you conjugate
"pintar" ("to paint") below?
"Ella
la casa."
(She paints the house.)
A. pintas
B. pinto
C. pinta
Which sport is gaining in popularity in Chile? Go to Recreation.
a/ Golf
b/ Basketball
c/ Baseball
d/ Volleyball
1. Read the following conversation and fill in the blanks with the correct form of jugar. Please number your answers 1-9 in the text box provided
ative
Completa la conversación con las formas correctas del verbo jugar,
Fido: Paco,
1
al basquetbol?
PACO
2
No, pero
al fútbol
3
FERNANDO: Mis amigos Daniel, Ricardo y Luis
al béisbol. Es un deporte muy
divertido
PACO: A mí no me gusta
4
al béisbol. Es un poco diffcil.
5
FERNANDO: Bueno, mis amigos y yo no
Paco:
6
No? Y cuando
ustedes?
7
FERNANDO
todos los sábados a las diez de la mañana en I parque
PACO
8
Geniall Voy manana, pero no voy a
9
FERNANDO Ven mañana, y tu
con nosotros!
muy bien
Deep Learning is based on the basic unit of a brain called a brain cell or a neuron. Inspired from a neuron, an artificial neuron or a perceptron was developed.
A biological neuron has dendrites which are used to receive inputs.
Similarly, a perceptron receives multiple inputs, applies various transformations and functions and provides an output.
Just like how our brain contains multiple connected neurons called neural network, we can also have a network of artificial neurons called perceptron’s to form a .
Ejercicio #10, Qué Chévere, página 18
Choose the appropriate infinitive and then write the correct highlighted present-tense verb form to complete each sentence.
estudiar hablar necesitar terminar
1. Yo ___ un cuaderno nuevo.
2. Tú ___ mucho por teléfono.
3. Clara ___ arte y matemáticas.
4. Los estudiantes ___ las clases a las tres de la tarde.
5. Marcos ___ el libro de biología.
A. Write sentences with hay to say how many of each item there are in the classroom.
1.
2.
3.
4.
Can someone please help me with part 2 & 3 pleaseeee!!!
Como se pueden promover los derechos de la mujer en ámbitos como el trabajo, la política y la cultura
En ámbitos como el trabajo, la política y la cultura se pueden promover los derechos de la mujer permitiendo una activa participación de las mismas.
¿Cómo proteger los derechos de la mujer en diferentes ámbitos?Aún en el siglo XXI los derechos de las mujeres en especial el derecho a participar y ser considerada de igual forma que un hombre son vulnerados. Lo anterior puede ser evitado si se promueve una activa participación de las mujeres y además se cuentan con mecanismos de protección de las mismas para casos como el acoso o el pago de un salario no justo.
Aprenda más sobre derechos en https://brainly.com/question/23899645
#SPJ1