Here's a list indicating where you would find each thing, aeropuerto, hotel, or playa
1. La cama (bed) - Hotel
2. El avión (plane) - Aeropuerto
3. La huésped (guest) - Hotel
4. El barco (boat) - Playa
5. La habitación doble (double room) - Hotel
6. El mar (sea) - Playa
7. El inspector de aduanas (customs officer) - Aeropuerto
8. La tabla de surf (surfboard) - Playa
Spanish vocabulary1. La cama (bed) - Hotel
A hotel is a place where guests can stay overnight in a variety of rooms, such as single or double rooms.
2. El avión (plane) - Aeropuerto
An aeropuerto (airport) is a location where aircraft take off and land. It serves as a hub for transportation and consists of terminals, runways, and various facilities for passengers, such as check-in counters, security, and baggage claim.
3. La huésped (guest) - Hotel
A guest is a person who stays in a hotel or other accommodation, usually for a short period.
4. El barco (boat) - Playa
A playa (beach) is a location near the sea or ocean where people can enjoy various activities, such as swimming, sunbathing, or sailing. Boats can be found along the shoreline or in nearby marinas.
5. La habitación doble (double room) - Hotel
A double room is a hotel room that accommodates two people, usually with two beds or one larger bed.
6. El mar (sea) - Playa
The sea is a large body of saltwater that covers most of the Earth's surface. Beaches are often located along the coast of the sea.
7. El inspector de aduanas (customs officer) - Aeropuerto
A customs officer works at an airport and is responsible for inspecting and processing travelers and their belongings as they enter or leave a country.
8. La tabla de surf (surfboard) - Playa
A surfboard is a piece of equipment used for surfing, which is an activity where people ride on the waves of the sea or ocean. Surfboards can typically be found at beaches where surfing is a popular activity.
The complete question:
Select aeropuerto, hotel, or playa to indicate where you would find each thing you hear.
la cama
el avión
la huésped
el barco
la habitación doble
el mar
el inspector de aduanas
la tabla de surf
learn spanish vocabulary
https://brainly.com/question/13741769
#SPJ11
I need someone who Is fluent in Spanish to help me with this.
Answer:man-disculpe policía me perdí me podría decir en donde queda el teatro
Policeman-oh sure como se llama la obra que va a ver, ¿a que hora es?
Man- (put the name of the movie and the time)
Policeman-(put the directions you want )
Explanation:
como fue el recibimiento que le dieron a los habitantes de Burgos al Cid y a los vasallos?
Answer: La respuesta es el Pepe
Explanation:
Can someone help me please you have to rewrite the sentence using el preterito to show these events happened in the past .it due soon
Answer:
3. yo tome el sol en la playa
4. Ellos llegaron al aeropuerto a las ocho.
5.Nosotros fuismos de visita a las islas del pacifico.
6. Jorge volo por la mañana.
7. Acampe en las montañas.
8. Delia saco fotos del arrecife.
Explanation:
I do not know if it's ok
Hi! This is due soon :(, and help would be very appreciated:
Instruct someone you don't know (using the singular formal
command form) how to make a quesadilla. Include a list of ingredients and use the formal
singular imperative form (usted command) to instruct someone you don't know
how to make a quesadilla.
Answer:
Explanation:
hi, I am a native spanish speaker, and english, so here is the answer.
primero, vas a necesitar una tortilla, maiz o harina, queso, y hamon.
pon la tortilla a cocer mientras preparas el hamon y el queso, cuando la tortilla se ha cocido suficientemente, agregue el queso y el hamon hasta que el queso de derrita, y por fin tu quesadilla esta lista!
sorry but I can't put accents, my keyboard doesn't let me
como es el sistema arboreo de la oracion
aprender a leer es lo mas importante que me ha pasado en la vida
gracias a los que quieran ayudar
La oración "Aprender a leer es lo más importante que me ha pasado en la vida" tiene una estructura sintáctica simple y lineal.
¿Cómo identificar el sistema arboreo de la oración?El sujeto es "aprender a leer" y el predicado es "es lo más importante que me ha pasado en la vida". Dentro del sujeto, "aprender" es el verbo principal, mientras que "a leer" es un complemento verbal que indica la acción específica que se está aprendiendo.
La oración también tiene un objeto directo: "lo más importante". Este objeto directo se refiere a la importancia de aprender a leer, lo cual es un tema muy relevante en la vida de muchas personas. Además, la oración contiene un pronombre personal, "me", que indica que el hablante es el receptor de esta experiencia de aprendizaje.
En cuanto al sistema arbóreo, se podría representar de la siguiente manera:
-Oración
-Sujeto
-Verbo: Aprender
-Complemento verbal: A leer
-Predicado
-Objeto directo: Lo más importante
-Complemento verbal: Que me ha pasado en la vida
Aprenda más sobre oraciones en: https://brainly.com/question/28325101
#SPJ1
Question 3(Multiple Choice Worth 1 points)
(04.04 LC)
Read and select the option with the correct verbs for the blanks.
Soy Claudio. ________ mucho frío hoy en Caracas, y ________ el abrigo.
Pongo; salgo
Tengo; hago
Tengo; traigo
Salgo; tengo
Answer:
Tengo; traigo is the answer
Answer:
Tengo; traigo
Explanation:
What is the rule to use verbs in indicativo and subjuntivo in spanish?
Answer:
The subjunctive mood is used to talk about desires, doubts, wishes, conjectures, emotions, and possibilities. The indicative mood is used to talk about facts and other statements that are believed to be true and concrete. The imperative mood is used to give commands.
.Quien sabe? You got to learn that, kid, if you're figuring on coming with me. It's the answer to everything - below the Rio Grande.What does it mean?
According to the information, this phrase means that the speaker does not know what to do in his future. Also he has a sense of uncertainty.
What does this phrase mean?The phrase "Quien sabe? You got to learn that, kid, if you're figuring on coming with me. It's the answer to everything - below the Rio Grande." implies a sense of uncertainty or unknown outcomes.
On the other hand the literal translation of "Quien sabe?" from Spanish to English is "Who knows?" It suggests that the speaker is unsure or doesn't have a definitive answer.
Finally, the phrase is followed by the statement that if someone wants to accompany the speaker, they must learn to embrace this uncertainty because it is the answer to everything below the Rio Grande, referring to the region beyond the border of the United States and Mexico. The meaning conveyed is that in that particular context or region, things are often unpredictable or uncertain.
Learn more about phrases in: https://brainly.com/question/1445699
#SPJ1
¿Qué piensas tú sobre la poesía? ¿Es algo que te llama la atención, o es algo que te aburre? Explica tu razonamiento. Tu respuesta debe ser grabada y por lo menos de 30 segundos de duración. You will be graded on (a) appropriate use of grammar and vocabulary, (b) completeness and detail of the response, and (c) pronunciation.
To answer these questions in Spanish, you must be creative and coherent, with concepts that satisfy the grammar rules of the language, such as:
La poesía es una estructura textual capaz de cautivar y generar emoción en los lectores a través de la demostración de los sentimientos y la expresividad del autor.How to learn Spanish?You should seek greater proximity to the language through cultural immersion, which can be in books, movies and songs in Spanish, which will help in understanding phonemes and vocabulary. It is also essential to ask questions that address various grammatical concepts and constant study of the language.
Therefore, your argument in Spanish about poetry will be positive for learning different concepts, such as nouns, verbs, adjectives, pronouns, etc.
Find out more about spanish vocabulary at:
https://brainly.com/question/11921162
#SPJ1
como el voluntariado ayuda a los paises que lo fomentan
Answer:
How volunteering helps countries that promote it
Explanation:
como el voluntariado ayuda a los paises que lo fomentan
Answer the following questions in Spanish using complete sentences
15. ¿Cuándo fue Ana a México?
16. ¿Quién quiso venir a México, pero no pudo?
17. ¿En qué lengua habló Ana?
18. ¿Hay selva en Puerta Vallarta?
19. ¿Jugó Ana a deportes?
20. ¿A Ana le gustaron las vacaciones en México?
15. Ana fue a México hace dos años.
16. Juan quiso venir a México, pero no pudo por motivos de trabajo.
17. Ana habló en español con los locales y con los turistas que conoció.
18. Sí hay selva en Puerta Vallarta.
19. Sí, Ana jugó a muchos deportes acuáticos como el kayak y el buceo.
20. Sí, le gustaron mucho las vacaciones en México.
Verb Conjugations!!!! I need help please i have a final in 3 days and i don't know how to do it.
Answer:
Verb conjunctions are words that connect two or more verbs in a sentence. They are used to show the relationship between the actions or events described by the verbs. Examples of verb conjunctions include "and," "but," "or," "yet," and "so."
Verb conjunctions are words that connect two or more verbs in a sentence. They are used to show the relationship between the actions or events described by the verbs. Examples of verb conjunctions include "and," "but," "or," "yet," and "so."In Spanish, verb conjunctions are called "conjunciones" and they serve the same purpose as in English. Some common Spanish verb conjunctions include "y" (and), "o" (or), "pero" (but), "porque" (because), and "así que" (so). However, the usage and placement of verb conjunctions in Spanish may differ from English, so it's important to learn the specific rules and guidelines for using them correctly in Spanish.
Hope this helps and goodluck on your finals!
Conjugate the verbs in parenthesis in either the preterite or the imperfect tense using context
clues.
Como niña, mi prima y yo
(viajar) a Florida todos los veranos para visitar a mis
abuelos. Nuestros padres no
(ir) con nosotras, y nosotras
(volar) en avión solas. En la casa de mis abuelos nosotras
(nadar) en la piscina
cada día. Recuerdo una vez en que la única cosa que nosotras
(hacer) ese día
(ser) nadar. Estas memorias viven en mi mente siempre.
(ser) tiempos buenos.
Copy & paste the accented letter when needed: á díóú
me, mí, nuestro, ellos, etc. tienen la función sintáctica de...
Ayudaa
En el idioma Español, me, mí, nuestro, ellos, etc. tienen la función sintáctica de pronombres.
¿Qué son los pronombres y cuál es su importancia?En lingüística, los pronombres son palabras generalmente cortas que reemplazan a un sustantivo, por ejemplo, Josefina puede ser reemplazada con el pronombre ella.
Los pronombres son importantes porque a través de los mismos se puede hacer referencia a personas principalmente. Además pueden ser usados como sujetos, objetos directos y objetos indirectos.
Aprenda más sobre pronombres en https://brainly.com/question/28038408
#SPJ1
What article of clothing hasn’t been paid for yet
Answer:
In Spanish What article of clothing hasn’t been paid for yet Would Be ¿Qué prenda de ropa aún no se ha pagado?
:) Have An AMAZING Day!!
SPANISH HELP!!
Choose por or para to fill in the blank.
1. Lo siento _______ mentir.
a. para
b. por
2. Trabajé _______ 5 horas ayer.
a. para
b. por
3. Tengo que hacer mi tarea _______ mañana.
a. para
b. por
4. Compramos el videojuego _______ $10.
a. para
b. por
5. Necesito un lápiz _______ escribir mi tarea.
a. para
b. por
6. Salgo _______ Chile mañana.
a. para
b. por
7. _______ ejemplo, tengo cuatro libros.
a. para
b. por
8. Necesitas _______ lo menos 5 palabras en la respuesta.
a. para
b. por
9. Viajamos _______ avión a la playa.
a. para
b. por
10. Este sándwich es _______ Elena.
a. para
b. por
Answer:
Explanation:
porporparaporparaparaPorporporparaAnswer:
Lo siento por mentir.
Trabajé por 5 horas ayer.
Tengo que hacer mi tarea para mañana.
Compramos el videojuego por $10.
Necesito un lápiz para escribir mi tarea.
Salgo para Chile mañana.
Por ejemplo, tengo cuatro libros.
Necesitas por lo menos 5 palabras en la respuesta.
Viajamos en avión para ir a la playa.
Este sándwich es para Elena.
Explanation:
In Spanish, the prepositions "por" and "para" can both be translated to "for" in English, but they are not interchangeable. They have different meanings and are used in different contexts.
"Por" is often used to express the cause, reason, or motive for something, or to indicate the duration of an action. It can also be used to mean "through", "by", or "along", among other meanings.
On the other hand, "para" is often used to indicate the purpose, goal, or intended recipient of an action. It can also be used to mean "for the sake of", "in order to", or "in comparison with", among other meanings.
It's important to note that there are many different uses and meanings of both "por" and "para", and their usage can vary depending on the context. So, it's important to study and practice their usage in different contexts in order to use them correctly.
Posicionamiento/jugadores: Ala derecha: El extremo derecho es considerado como un jugador ofensivo que se adhiere al lado _____ del centro.
Answer:
⇒ derecho.
Explanation:
El extremo derecho es considerado como un jugador ofensivo que se adhiere al lao derecho del centro.
...
The waitress likes billy joe Jim bob.
True or false
Answer:
true
Explanation:
yeszur thats true
Profesora:
Eric ;
Profesora: Me va
Eric: Me va
Eric.
profesora! ¿Cómo
¿Y a ti, cómo
Answer:
quee?
Explanation:
Read the following text message and then answer the question that follows.
Amiga, muchas gracias por cuidar de mi casa este fin de semana. Ya estoy con mis padres en las montañas. Por favor, cuida a mi gato Silvestre. Hay un cheque en
mi habitación, y necesitas ir a depositarlo. Pon agua y comida en sus platos, pero no pongas mucha agua porque la puede tirar El sábado, ve en el carro para
comprar más comida para Silvestre y para ti. Sal temprano porque a veces hay mucho tráfico, pero si estás en un embotellamiento, no seas impaciente. Ayl Y
amiga, por favor, devuelve los libros que están en la mesa. Ve por la carretera, y no vayas por el puente porque hay muchos semáforos
¡Muchas gracias amiga!
Based on the text what action can the owner's friend take to save time?
Answer:
To avoid traffic she needs to go through the main road and not the bridge because it has way to many stop signs.
Explanation:
Answer:
Bank and Library
Explanation:
Friend, thank you very much for taking care of my house this weekend. I am already with my parents in the mountains. Please take care of my cat Sylvester. There's a check in my room, and you need to go deposit it. Put water and food on their plates, but don't put too much water because they can throw it away. On Saturday, go in the car to buy more food for Silvestre and for you. Leave early because sometimes there is a lot of traffic, but if you are in a traffic jam, don't be impatient. Oh! And friend, please, return the books that are on the table. Go on the road, and do not go over the bridge because there are many traffic lights.
Thank you very much my friend!
Hope this helps-Keilana
PLEASE HELP ASAP
日
Nombre:
17 ¿Qué hacian?
Escriba una oración explicando qué hacía cada persona, según la ilustración y la
información que se da. Siga el modelo.
64
MODELO:
1. Juana y Pedro
2. papá
mi abuelo
Mi abuelo leía el periódico.
3. mamá
Unidad 3, Lección A
4. yo
5. tú
6. nosotros
Fecha:
體育
Festival
de
cine
jQué chévere! 3 Workbook
© Carnegie Learning, Inc.
Answer:
1. Juana y Pedro bailaban.
2. yo limpiaba.
3. papá cocinaba
4. yo estudiaba
5. mi mamá trabajaba
6. íbamos al festival de cine
I hope this helps, thanks!
Como encontrar los electrones de valencia con la regla del octeto
Answer:
Al determinar la valencia de un átomo o molécula (una para la cual no se puede usar la tabla periódica para determinar la valencia), los químicos usan la regla del octeto. De acuerdo con esta regla, los átomos y los productos químicos se combinan de tal manera que producen ocho electrones en la capa externa de cualquier compuesto que formen.
can someone fill in the blanks
Answer:
1 is H
2 is F
3 is E
4 is A
5 is G
6 is B
7 is C
8 is D
Explanation:
Answer:
Explanation:
hfeagbcdWhere do the largest 5 de Mayo celebrations take place?
in Mexico
in the United States
in Spain
Answer:
In the United States
Explanation:
Edge 2020
Answer:
In The United States
Explanation:
Took The Test It's Correct
Which verb form correctly completes this sentence?
Hoy hace frío pero mañana ___________ un buen día.
A.
hacer
B.
haber
C.
hará
D.
estará
Answer:
seria
Explanation:
Ella leyó un cuento muy largo cual es el sustantivo y el adjetivo
A Ana _______ gustan las manzanas.
Group of answer choices
les
me
te
le
Answer:
A Ana le gustan las manzanas.
Explanation:
hope this helps (:
Estrellas que entre lo sombrío 5 figuras retoricas
Answer:
so i'm guessing you mean to translate it to english:
Explanation:
Estrellas que entre lo sombrío 5 figuras retoricas?
in english is /Stars that between the gloomy 5 rhetorical figures/
50 PTS PLS HELP IDC IF YOU JUST DO THE 1ST EXCIRSIE
Answers in bold and underlined.
PART - 1. Answer the following questions.Question 1: ¿Donde estan Cristina y Bruno?Answer 1: Cristina y Bruno están en el cine.
Translation 1:
Question 1: Where are Cristina and Bruno?Answer 1: Cristina and Bruno are at the cinema.Question 2: ¿Dónde están la profesora y el alumno?Answer 2: La profesora y el alumno están en el aula de clases.
Translation 2:
Question 2: Where are the teacher and the student?Answer 2: The teacher and the student are in the classroom.Question 3: ¿Donde está la puerta?Answer 3: La puerta está al lado de la ventana.
Translation 3:
Question 3: Where is the door?Answer 3: The door is next to the window.Question 4: ¿Donde esta la mochila?Answer 4: La mochila está al lado del pizarrón.
Translation 4:
Question 4: Where is the backpack?Answer 4: The backpack is next to the blackboard.Question 5: ¿Donde esta el pasajero?Answer 5: El pasajero está sentado en la tercera silla del bus.
Translation 5:
Question 5: Where is the passenger?Answer 5: The passenger is sitting in the third seat of the bus.Question 6: ¿Dónde está José Miguel?Answer 6: José Miguel está en el laboratorio.
Translation 6:
Question 6: Where is José Miguel?Answer 6: José Miguel is in the laboratory.PART - 2 ¿Donde estan? Use these cues and the correct form of "estar" to write complete sentences. Add any missing word.Question 1: libro / cerca / escritorioAnswer 1: El libro está cerca del escritorio.
Translation 1: The book is near the desk.
Question 2: ustedes / al lado / puertaAnswer 2: Ustedes están al lado de la puerta.
Translation 2: You are by the door.
Question 3: calculadora / entre / computadorasAnswer 3: La calculadora está entre la computadora.
Translation 3: The calculator is between the computer.
Question 4: lápices / sobre / cuadernoAnswer 4: Los lápices están sobre el cuaderno.
Translation 4: The pencils are above the notebook.
Question 5: estadios / lejos / libreríaAnswer 5: Los estadios están lejos de la librería.
Translation 5: The stadiums are far from the bookstore.
Question 6: mochila / debajo / mesaAnswer 6: Las mochilas están debajo de la mesa.
Translation 6: The backpacks are under the table.
Question 7: tu / en / clases de historiasAnswer 7: Tu estas en las clases de historias.
Translation 7: You are in history classes.
Question 8: reloj / a la derecha / ventanaAnswer 8: El reloj esta a la derecha de la ventana.
Translation 8: The clock is to the right of the window.
Question 9: Rita / a la izquierda / JulioAnswer 9: Rita está a la izquierda de Julio.
Translation 9: Rita is to Julio's left.
Escoger Circle the item that does not belong.
1.
c. la papelera C
a. la tiza
b. la pluma
2.
a. la geografía
c. la economía
b. el libro
B
3.
a. la mochila
b. la puerta
c. la ventana
4.
a. la residencia estudiantil
b. la casa
c. la tarea
5.
a. la pizarra
b. el trimestre
c. el mapa
6.
a. el inglés
b. el español
c. el arte