Answer:
The blood that Antonio encounters throughout his childhood symbolized the loss of his innocence or the staining of his innocence.
Explanation:
cuales son y como se experimentan los fenomenos naturales en tu localidad y region porque unos producen desastres naturales
Ya no es una sorpresa que Brasil esté expuesto a una variedad de peligros naturales. La mayoría de los eventos y perturbaciones naturales recurrentes son de naturaleza hidrometeorológica.
¿Qué es la hidrometeorología?Hydrometeorology is the branch of atmospheric sciences (meteorology) and hydrology that studies the transfer of water and energy between the surface and the atmosphere. This science also investigates the presence of water in the atmosphere in its different phases.
One of the most significant aspects of hydrometeorology involves predictions and attempts to mitigate the effects of high precipitation events. There are three main ways to model weather phenomena in weather forecasting, including short-term forecasting, numerical weather forecasting, and statistical techniques.
Nowcasting is good for predicting events within a few hours, using observations and real-time radar data to combine with numerical weather forecast models. The main technique used to predict the weather, numerical weather forecasting, uses mathematical models to explain the atmosphere, ocean and many other variables when producing forecasts.
Learn more about hydrometeorological in brainly.com/question/21395296
#SPJ1
Give the correct indirect object pronouns
¿Qué se quebraron los niños en el partido de hockey?
Los niños se quebraron los dientes en el partido de hockey.
Los niños se quebró los dientes en el partido de hockey.
Los niños se quebramos los dientes en el partido de hockey.
Los niños se quebraba los dientes en el partido de hockey.
Answer:
a
Explanation:
Silverio Pérez canciones de amor porque tituló la lectura de esa manera
Answer:
Creo que lo hizo porque cantamos canciones que consideramos de amor, pero no le prestamos atención a su letra o contenido.
Explanation:
¿Cómo se explica la diferencia de léxico en las siguientes lenguas a raíz de los
resultados siguientes?
a) mesa (port. y esp.) y masă (rumano) b) taula (cat.), table (fr.) y tavola (it.)
mesa, masă, taula, table y tavola literally means table.
What is the difference between lexicon and semantics?As for the text, the lexicon corresponds to the words used in its writing. Semantics: is the study of the meanings of words, that is, the meaning of each existing word in the language. Thus, the lexical field is formed by words that derive from the same root.
What are lexical units?In accordance with the words of Bogaards, we can also add that lexical units are minimal units for certain syntactic, semantic and pragmatic purposes.
Learn more about lexicon in brainly.com/question/27993071
#SPJ1
Realice una investigación sobre Gary Soto y sus experiencias en California como joven chicano que tiene que experimentar las alegrias y tristezas de los latinos en su Incluya temas que le identifique con el autor. Una vez que hayas completado su investigación, escriba como se relacionan las experiencias del autor y las suyas.
G
How do you say "healthy" in Spanish?
O levanto
O dentro
armario
• sano
Answer: your answer is Sano
Explanation:
healthy in spanish it's "sano"
Sentences with Reflexive Verbs Translate the sentences from English to Spanish. Remember, reflexive verbs are used when the action is being done to oneself. I have also included the infinitive for the reflexive verbs that you should use for each sentence. Question 1 of 5 1. I wake up at 6 o'clock in the morning. (Despertarse.....this is also an e:ie stem-changing verb) Go to 1 Not answered Go (1 point)
Answer:
Me despierto a las 6 de la mañana
__Es triste que yo
__Es imprescindible que nosotros
__Es importante que ellos
__Es una lástima que tá
__Es malo que el maestro
__Es mejor que tú
__Es necesario que el __estudiante
__Es lamentable que tú y __Marcos
a. luchemos por los pobres.
b. no prospere en mi negocio.
e. emprendas ese proyecto,
Es bueno que tú
Es increíble que Antonia y Lidia 1. no estudies español.
Es importante que nosotros
Es una buena idea que ustedes
d. superen los destratos.
s, cometan siempre los mismos errores,
a. no comercialicen ese producto.
b. saquen una patente para su producto,
e. no ayude a sus alumnos.
d. hables con él.
e. leamos estos libros.
1. escuche a su maestro,
The matched sentences would be "Es imprescindible que nosotros luchemos por los pobres", "Es mejor que tú hables con él".
How to match the sentence?Understand the general idea from the first sentence.Find an option to express a complete and coherent idea.Based on this, the sentences are:
Es triste que yo no prospere en mi negocio.Es imprescindible que nosotros luchemos por los pobres.Es importante que ellos emprendan ese proyecto,Es una lástima que no estudies español.Es malo que el maestro no ayude a sus alumnos.Es mejor que tú hables con él.Es necesario que el estudiante lea estos libros.Es lamentable que tú y Marcos cometan siempre los mismos errores,Es bueno que tú no comercialices ese producto.Es increíble que Antonia y Lidia no escuchen a su maestro.Es importante que nosotros saquemos una patente para nuestro producto.Es una buena idea que ustedes siempre superen los destratos.Learn more about sentences in https://brainly.com/question/18728726
#SPJ1
Emilio Sánchez García presenta en el texto
a.
una reflexión, las causas de un problema, el origen de este y una solución
b.
un problema, su origen, las consecuencias y una posible solución
c.
un problema, sus consecuencias, el origen de estas y una solución valiente
d.
las consecuencias de un problema, las causas de este y una solución
La respuesta correcta es la opción d. El texto presentado por Emilio Sánchez García trata sobre las consecuencias de un problema, las causas de dicho problema y propone una solución.
¿Por que son importantes los textos expositivos?
Answer:
Most expository texts are structured to facilitate the study process for prospective readers. These texts contain structural elements that help guide students through their reading. Authors of expository texts use these structures to arrange and connect ideas.
Explanation:
If you become a Lawyer what do you want to do and find? Why?
Explanation:
The average student loan debt for lawyers was $142,900 as of the 2015-2016 school year, the most recent year statistics are available.1 Private law schools cost an average of $49,548 per academic year. Public schools cost significantly less, with an average cost of $21,300 per year.2The average student loan debt for lawyers was $142,900 as of the 2015-2016 school year, the most recent year statistics are available.1 Private law schools cost an average of $49,548 per academic year. Public schools cost significantly less, with an average cost of $21,300 per year.2While your salary after law school may help to make up for that, it all depends on where you work. The median compensation for a first-year lawyer working in the private sector was $75,000 as of 2018. The median compensation for all attorneys was $122,960 per year as of 2019, so your salary will improve as time goes on, making it easier to repay your student loansAnswer:
Lawyers provide advice and recommendations to clients regarding their legal rights and obligations. Also known as an attorney, a lawyer represents individuals and businesses during legal proceedings and disputes.
There are different types of attorneys: Family Law Attorneys, Criminal Defense Attorney, Personal Injury Attorney.
Explanation:
Link to explain more; https://learn.org/articles/What_Does_a_Lawyer_Do.html
Las nacionalidades. Nationalities. Read the sentences below that states each person's nationality. Then, fill in the blank with their country of origin.
Be sure to capitalize the names of countries, but do not use punctuation, as it will confuse the system. Use accents (or capitalize the accented letter)
when necessary.
1. Carlota es peruana.
2. Julio es ecuatoriano.
3. Brian y Luis son cubanos.
4. Fernanda es nicaragüense.
5. Javier es español.
6. Rafaela es guatemalteca.
7. Carlos es puertorriqueño.
8. Zulia es chilena.
9. Enrique es mexicano.
10. Ana e Isabel son colombianas.
Answer:
Explanation:
1. Peru
2. Ecuador
3. Cuba
4. Nicaragua
5. España
6. Guatemala
7. Puerto Rico
8. Chile
9. Mexico
10. Colombia
Choose the word that best completes the phrase.
El agricultor termina su ____ (1st) año de estudios.
primer
octavo
tercer
primero
Part B: Use the chart below to create 9 sentences using the present perfect tense to say what each person/group HAS DONE. 18 total points
Modelo: Yo
Ex. comprar comida en el supermercado
Answer: Yo he comprado comida en el supermercado.
**EACH verb phrase below needs to be its own complete sentence.**
Nosotros
preparar la carne
cortar las papas
Isabela y Juan
3. cocinar la carne
4. trabajar duro
Juan
5. hervir las papas
6. mezclar los ingredientes
Yo
7. añadir la sal
8. poner la mesa
9. encender las velas
According to the information, some examples of present perfect sentences are: Nosotros hemos preparado la carne, Nosotros hemos cortado las papas, Isabela y Juan han cocinado la carne, etc...
How to create present perfect sentences?To create present perfect sentences we have to conjugate the verb and use the auxiliar verb "haber". In this case, we have to conjugate both verbs according to the subject. Here are some examples of this tense.
Nosotros hemos preparado la carne.Nosotros hemos cortado las papas.Isabela y Juan han cocinado la carne.Juan ha trabajado duro.Juan ha hervido las papas.Juan ha mezclado los ingredientes.Yo he añadido la sal.Yo he puesto la mesa.Yo he encendido las velas.Learn more about present perfect in: brainly.com/question/886745
#SPJ1
Yo no. a la escuela todos los días.
La oración presentada puede ser completada con el verbo "voy" como "Yo no voy a la escuela todos los días".
¿Cómo completar esta oración?La oración "Yo no ___ a la escuela todos los días" posee un sujeto y complemento pero no un verbo, por lo que se debe completar dicha oración utilizando un verbo.
En este caso, el verbo más apropiado es el verbo "ir" que describe el desplazamiento hacia un lugar. Además, el verbo puede ser completado en presente simple teniendo en cuenta que la acción ocurre "todos los días". De acuerdo a lo anterior, el verbo correcto es "voy".
Aprenda más sobre verbos en https://brainly.com/question/11637663
#SPJ1
Give the correct direct object pronoun that can replace the direct object of each sentence.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
8.
9.
7.
10.
Mi profesor compra un coche nuevo.
Nuestra abuela cocina las galletas.
Mi hermano corta el césped.
Mis hermanas sacan la basura.
Mi abuelo busca sus gafas.
Tú recibes muchos regalos.
Nosotros estudiamos español.
Mis padres ganan mucho dinero.
Vosotros escribís un poema.
Mis alumnos comprenden la lección.
The direct object pronouns that correspond to each sentence are: lo, las, lo, la, las, los, lo, lo, lo, la.
How to replace the words with the direct object pronoun?Direct object pronouns are words that allow us to replace personal pronouns to avoid their repetition. In general, these pronouns are used to refer to a noun without repeating it.
To replace a word with an object pronoun we must identify what gender it is (masculine or feminine) and the number of objects to which we refer (singular or plural). Once we identify this information we can replace it using the following order:
Lo - Masculine, singular.La - Femenine, singular.Las - Femenine, plural.Los - Masculine, plural.According to the above, the sentences with the direct object pronouns would look like this:
Mi profesor lo compra.Nuestra abuela las cocina.Mi hermano lo corta.Mis hermanas la sacan. Mi abuelo las busca.Tu los recibes.Nosotros lo estudiamos.Mis padres lo ganan.Vosotros lo escribís,Mis alumnos la comprenden.Learn more about Direct object pronouns in: https://brainly.com/question/24847334
#SPJ1
Respond to the questions in the affirmative, using the expression:
acabar de + infinitive
Your response should indicate that you or the person(s) referred to in each question have just completed the actions.
Be sure to include object pronouns in your responses to be more concise.
Make use of time expressions, such as the following: ayer, anoche, la semana pasada, el mes pasado, ahora mismo, hace + time.
For example:
Question: ¿Leíste (tú) la lección?
Sample correct response: Sí, acabo de leerla hace dos horas
1. ¿Contestaste (tú) los mensajes electrónicos?
2. ¿Los estudiantes compraron los materiales de clase para el semestre actual?
3. ¿Fuiste (tú) a visitar a tus abuelos este año?
4. ¿Asistimos nosotros la clase de español esta semana?
5. ¿Dio un discurso el/la presidente/a recientemente?
¿ que es una asamblea ?
Answer: Espero y ayude;)
Explanation: Es un grupo formado por miembros de una organización que se reúnen periódicamente para tomar decisiones sobre un ámbito o área específica de la misma.
Ellos son de Cuba. Ellos son ___
Answer:
Cubanos.
Explanation:
Ellos son de cuba. Ellos son cubanos.
.
What body of water can these patterns be compared to?
Answer:
ocean gyre
Explanation:
HEEEELP PLEASE ANSWER FAST
Answer:
Su sobrina es alta.Mis dos hermanas son majoresPablo y sus primos se llevan bienExplanation:
Spanish 3 Boot Verbs in Context 316
1 of 1
Escribe los verbos en las formas correctas.
En la mañana, yo
(tener) la clase de historia a las siete y media. Me gusta mucho la clase,
pero
(preferir) la clase de arte porque soy muy artistico. Cuando soy adulto,
52
(querer) ser artista famoso como Pablo Picasso o Frida Kahlo. Luego, voy a la clase de
español. En esta clase, mis compañeros y yo no
(poder) hablar en inglés, porque
profesora
(recomendar) que solamente usamos español. Después de español, todos nosotros
(almorzar) en la cafeteria con mis amigos, pero mi pobrecito amigo, Juanito, también no
(tener) ni su comida ni su dinero para comprar comida. Ay! Pero, yo comparto mi comida con
<
Juanito, y el me
(decir). "Gracias, amigol" Luego, voy a las clases de arte y educación fiscia, mis
clases favoritas. La educación fisica siempre es divertida, porque el profesor siempre
lugar)
deportes con todos los estudiantes. Al final del dia yo
(volver) a mi casa y
(dormir) por muchas horas en mi cama.
US OM 12
Answer:
En la mañana, yo tengo la clase de historia a las siete y media. Me gusta mucho la clase, pero prefiero la clase de arte porque soy muy artistico. Cuando sea adulto, a los 52 años, quiero ser artista famoso como Pablo Picasso o Frida Kahlo. Luego, voy a la clase de español. En esta clase, mis compañeros y yo no podemos hablar en inglés, porque la profesora recomienda que solamente usemos español. Después de español, todos nosotros almorzamos en la cafeteria con mis amigos, pero mi pobrecito amigo, Juanito, tampoco tiene comida ni su dinero para comprar comida. Ay! Pero, yo comparto mi comida con Juanito, y el me (dice). "Gracias, amigo" Luego, voy a las clases de arte y educación fisica, mis
clases favoritas son educación fisica,siempre es divertida, porque el profesor siempre dice que podemos (jugar)
deportes con todos los estudiantes. Al final del dia yo
(vuelvo) a mi casa y
(duermo) por muchas horas en mi cama.
US OM 12
Explanation:
im colombian, so i understand
Virginia is asking her friend Natalia, who is one of the candidates for student body president, some questions. Virginia wants to know what will happen in the upcoming election. Listen to each recording, paying attention to the ir + a + infinitiveconstructions. Then, match each future tense verb with the audio clip containing that verb by selecting a word from the word bank and then its associated blank.
cambiarás
votarás
estarás
tendrás
sabrás
te pondrás
Based on the given word bank:
cambiarásvotarásestarástendrássabráste pondrásThe Audio Clips and their tensesAudio Clip 1 features Virginia inquiring whether Natalia intends to cast her vote in the election.
In an audio clip, Virginia inquires from Natalia if she intends to alter her approach to the campaign.
In an audio clip, Virginia inquires about Natalia's whereabouts on the day of the election.
Virginia inquires from Natalia if there are any plans for campaign events.
Virginia inquires about the likelihood of Natalia getting hold of the election outcomes in the near future.
Virginia enquires of Natalia if she plans on organizing a political rally.
Matching the audio clips with the future tense verbs:
Audio Clip 1: votarás
Audio Clip 2: cambiarás
Audio Clip 3: estarás
Audio Clip 4: tendrás
Audio Clip 5: sabrás
Audio Clip 6: te pondrás
Read more about word bank here:
https://brainly.com/question/9882243
#SPJ1
¿que tipo de mito es el popol vuh?
Answer:The Popol Vuh tells the creation myth of the Mayan people who lived in the present day Yucatan Peninsula. The myth was originally written in hieroglyphics, but was translated into the alphabet in the 16th century. The story follows nicely the geography and agricultural aspects of the Yucatan region.
El Popol Vuh cuenta el mito de la creación del pueblo maya que vivió en la actual Península de Yucatán. El mito se escribió originalmente en jeroglíficos, pero se tradujo al alfabeto en el siglo XVI. La historia sigue muy bien la geografía y los aspectos agrícolas de la región de Yucatán.
Explanation:
roberto todo bien y tu como estar
Answer:
>. Roberto, todo bien y tú¿cómo _estás?
Explanation:
- estás...
...
language being arbitrary helps to develop itself.cite one eexample?
Explanation:
Language is arbitrary because of the lack of a natural relationship between the signifier (language form) and the signified (referent). Words and other forms have meaning only as parts of a system, with each form deriving meaning solely from its difference from the other forms in the system
PLEASEEE HELP ASAP.
How did Argentina’s wine industry begin?
A) Argentina got Malbec grapes from France.
B) Argentina planted grapes at high altitudes.
C) The Spanish planted grapes.
D) Argentina sold wine to the US.
Answer:
Vines made their way to Argentina via four different routes, but the most commonly-told story is that Argentine wine-making began in the later half of the 16th century when Spanish missionaries and conquistadors brought vines with them from Spain.
Explanation:
Answer: the right answer is c
Explanation:
Argentina's wine history goes back to the early colonial period, when the first vines were brought over to Argentina from the Old World by the Spanish conquistadors who needed to produce wine for Mass.
Match the Spanish health vocabulary in the first column with their English
equivalents in the second column.
infectado(a)
el escalofrío
roto(a)
la fiebre
U
?
?
?
?
fever
chills
broken
infected
Answer:
infectado(a)-infected
el escalofrío-chills
roto(a)-broken
la fiebre-fever
URGENT!! Pls answer the verbs that come in the underline.
( 2 )Complete las frases con los verbos en pretérito perfecto simple.
1. En el viaje de vuelta condujo mi marido. (conducir)
2. Esta novela la tradujo Pedro Salinas del francés. (traducir)
3. Después de la boda, los invitados____ hasta muy tarde (dormir)
4. Nosotros ______ alegría cuando_____ visitarnos. (sentir; decidir, ellos)
5. El consejero de Sanidad continuar la discusión por la tarde. (proponer)
6. Al camarero se le _____los cubiertos al suelo. (caer)
7. El acueducto de Segovia lo ______ los romanos. (construir)
8. Yo no ______ a nadie, solo dije la verdad. (atacar)
9. Al final ______ todos en el coche de Juanjo. (llegar)
10. Sí, creo que yo ______ (equivocarse)
11. ¿Dónde estabas?, ayer te ______ por la biblioteca y no te ______ (buscar, ver)
12. Cuando ________ al aeropuerto, ______ para Argentina inmediatamente.(llegar, embarcar, yo)
13. Estamos agotados, ayer ______ diez kilómetros por el monte. (andar)
14. Mi madre nunca _______ la verdad. (saber)
15. ¿No te contestaron? A lo mejor no ______ el teléfono. (oír)
16. Mi padre ______ mucho la muerte de mi madre. (sentir)
17. El Niño ______ el castillo de arena. (deshacer)
18. El otro día ______ tarde a la exposición de pintura. (llegar, yo)
19. El otoño pasado ______ más que este. (llover)
20. Andrés dice que el sábado ______ muchísimo en casa de Amparo (divertirse)
The verbs that complete the sentences are condujo, tradujo, durmieron, sentimos, propuso, cayeron, etc.
What is the preterite?This is a common tense used to refer to actions in the past. The conjugation of the preterite varies depending on the subject.
Based on this, the sentences are:
En el viaje de vuelta mi marido condujo.Pedro Salinas tradujo esta novela del francés.Después de la boda, los invitados durmieron hasta muy tarde.Nosotros sentimos alegría cuando ellos decidieron visitarnos.El consejero de Sanidad propuso continuar la discusión por la tarde.Al camarero se le cayeron los cubiertos al suelo.El acueducto de Segovia lo construyeron los romanos.Yo no ataqué a nadie, solo dije la verdad.Al final llegamos todos en el coche de Juanjo.Sí, creo que yo me equivoqué.¿Dónde estabas?, ayer te busqué por la biblioteca y no te vi.Cuando llegué al aeropuerto, embarqué para Argentina inmediatamente.Estamos agotados, ayer anduvimos diez kilómetros por el monte.Mi madre nunca supo la verdad.¿No te contestaron? A lo mejor no oyeron el teléfono.Mi padre sintió mucho la muerte de mi madre.El niño des.hizo el castillo de arena.El otro día llegué tarde a la exposición de pintura.El otoño pasado llovió más que este.Andrés dice que el sábado se divirtió muchísimo en casa de Amparo.Learn more about verbs in https://brainly.com/question/30515563
#SPJ1