Answer:
La bandera es roja, azul, y blanca. Tiene una franja roja en el centro entre dos blancas y a cada una de las cuales les sigue una azul.
La bandera es roja, azul, y blanca. Tiene una franja roja en el centro entre dos blancas y a cada una de las cuales les sigue una azul.
Hello can someone please please help me with this I dont know spanish at all please help me with this
Please help me write these sentences in Spanish.
PLEASE HELP WILL GIVE BRAINLYEST PLEASEEEEEE
An exchange student from Chile is spending Thanksgiving (an American holiday) with you and your family. He is helping you set the table before the meal. The image below shows a typical American table setting.
um if you just look up pictures of amacain place setting it sound show bc i cant do anything to get the picture on brainly sorry
Write the instructions you would give to describe the table setting in the image. Your response should be 5-8 complete sentences. Use at least five of the following prepositions from the unit in your response:
⦁ detrás de
⦁ delante de
⦁ Encima de
⦁ debajo de
⦁ entre
⦁ a la derecha de
⦁ a la izquierda de
Example: El plato está entre los tenedores y el cuchillo.
Answer:
poner la vajilla de plata a cada lado del plato poner el plato en el tapete del comedor poner las tazas en la parte superior derecha de los platos y poner el tenedor al lado de la cuchara luego verter la leche en los vasos sacar todas las sillas y terminar cocinar toda la comida
Explanation:
Integra un ejemplo de cada uno de los textos funcionales. (Textos escolares, personales y laborales y sociales. En total 11 documentos de acuerdo a la clasificación)
Los ejemplos que representan varios textos funcionales comúnmente encontrados en diferentes dominios de la vida se dan a continuación.
Texto FuncionalTexto escolar: un libro de texto sobre matemáticas con ejercicios prácticos y explicaciones de conceptos matemáticos.Texto escolar - un plan de estudios que describe el plan de estudios, los objetivos del curso y los métodos de evaluación para una clase de biología.Texto escolar - un manual para estudiantes que contiene reglas, políticas y pautas para el comportamiento y las expectativas académicas.Texto personal - una entrada de diario que describe un evento memorable o una experiencia personal.Texto personal - una carta a un amigo que comparte actualizaciones sobre la vida de uno y expresa emociones.Texto personal - un currículum que destaca la educación, las habilidades y la experiencia laboral de uno para una solicitud de empleo.Labor Text - un manual para empleados que describe las políticas, los procedimientos y los beneficios de la empresa para los nuevos empleados.Texto laboral - un anuncio de trabajo que enumera la descripción del trabajo, los requisitos y el proceso de solicitud.Texto Laboral - Un horario de trabajo que describe los turnos y horas de los empleados en una tienda minorista.Texto social - un artículo de periódico que informa sobre un evento de la comunidad local o un problema social.Texto Social - Un discurso dado en un evento de caridad, defendiendo una causa y alentando el apoyo de la audiencia.Obtenga más información sobre el texto funcional:
https://brainly.com/question/643874
#SPJ4
Deportes (Audio Recorder Activity)
In this activity, you will read out loud and record each of the following questions. Then, record your answers in Spanish using any audio recording software. Submit that audio file to your teacher.
a. ¿Qué deporte te gusta practicar?
b. ¿Por qué te gusta practicar este deporte?
c. ¿Cuántos días a la semana practicas este deporte?
d. ¿Qué beneficios físicos tiene este deporte?
The following conversation is missing some words. Choose the correct word for the numbered blank space. Jamie: ¡ (1) días, Emilia! ¿ (2) estás?
Emilia: (3) , gracias. ¿Y tú?
Jamie: Muy bien. ¡Nos (4) !
Emilia: ¡ (5) mañana!
el corte inglés es el almacén más grande de la ciudad. aquí puedes encontrar la mejor ropa al mejor precio. tenemos zapatos elegantisimos para ocasiones especiales. vas a pagar menos dinero y vas a tener la mejor calidad. en el corte inglés tenemos los precios más bajos y siempre tienes la opción de pagar con tarjeta de crédito o con dinero en efectivo. ven a visitar el corte inglés tenemos los horarios más flexibles de las tiendas del centro.
ningún almacén de la ciudad es tan grande como el corte inglés.
Answer:
True/Cierto
Explanation:
I had the same homework.
Hace un año que trabajo en __________ fábrica.
esto
esta
ese
este
Answer:
The answer is B.Está
Prompt
It's your birthday and your best friend or significant other need guidance to make it your special day. Using tú commands,
what do you want them to do, buy for you, not do, etc.? Give reasons to support your choices.
Write 5 complete and detailed sentences in Spanish. Use 5 different verbs conjugated in the tú command form in your
response. Use 3 positive tú commands and 2 negative tú commands,
Ejemplo:
1. Amigo, por favor, no me regales nada amarillo porque odio ese color. 2. Enfócate en la fiesta, necesito más bebidas y
comida para todos nuestros amigos.
You will be graded on (a) message organization, (b) control of target grammar structures, (c) accuracy of mechanics, (d)
control of vocabulary, (d) and task completion
please help mee FASTT PLEASEEE
Answer:
1. Cómprame un abrigo nuevo porque hace frío.
2. No me regales flores ya que me dan alergia.
3. Dame un carro nuevo porque el mío ya no sirve.
4. Quiero un traje rojo para la fiesta de año nuevo.
5. Cómprame un boleto para ver la nueva obra de teatro.
I really hope this helps i didnt quite understand what you were asking it didnt really make sense.
sentence?
______ maestra de historia viene de Uruguay.
A.
Los
B.
El
C.
Las
D.
La
Reset
Answer:
Explanation:
reigj53hiot
Unos un una unas hope this is enough
Answer:
Unas galletas
Una fruta
Un jugo
Unos refrescos
I hope this helps!
Hay unos pajaritos tan chiquitos, que el bulto todo de uno de ellos es menor que la cabeza del dedo pulgar de la mano, y pelado es más de la mitad menor de lo que es dicho; es una avecica que, demás de su pequeñez, tiene tanta velocidad y presteza en el volar, que viéndola en el aire no se le pueden considerar las alas de otra manera que las de los escarabajos o abejones, y no hay persona que le vea volar que piense que es otra cosa sino abejón. Los nidos son según la proporción o grandeza suya.
Yo he visto uno de estos pajaricos que él y el nido puestos en un peso de pesar oro pesó todo dos tomines, que son veinte y cuatro granos, con la pluma, la cual si no tuviera, fuera el peso mucho menos.
Sin duda parecía en la sotileza de sus piernas y manos a las avecicas que en las márgenes de las horas de rezar suelen poner los iluminadores; y es de muy hermosas colores su pluma, dorada y verde y de otras colores, y el pico luengo según el cuerpo, y tan delgado como un alfilel.
Son muy osados, y cuando ven que algún hombre sube en el árbol en que cría, se le va a meter por los ojos, y con tanta presteza va y huye y torna, que no se puede creer sin verlo; cierto es cosa la pequeñez de este pajarico, que no osara hablar en él sino porque sin mí hay en esta corte de vuestra majestad otros testigos de vista. De lo que hacen el nido es del flueco o pelos de algodón, del cual hay mucho y les es mucho al propósito. [...]
a. Género, teniendo en cuenta la clasificación o tipología respectiva, contenido, justifique
b. Características del género (1), recuerde que debe enunciar, explicar, citar, argumentar
c. Un tema de la Literatura de la Colonia cite y argumente
Answer:
Now you try to construct the beginning of a sonnet. Choose what you want to make your sonnet about. You're only going to start with one verse. You have to think about how to limit your verses to the rules of sonnets and how you could use synalephs so that your sonnet follows the fixed rules of hendecasyllables. Also keep in mind the rhyme of the sonnet.
Now you try to construct the beginning of a sonnet. Choose what you want to make your sonnet about. You're only going to start with one verse. You have to think about how to limit your verses to the rules of sonnets and how you could use synalephs so that your sonnet follows the fixed rules of hendecasyllables. Also keep in mind the rhyme of the sonnet.
Now you try to construct the beginning of a sonnet. Choose what you want to make your sonnet about. You're only going to start with one verse. You have to think about how to limit your verses to the rules of sonnets and how you could use synalephs so that your sonnet follows the fixed rules of hendecasyllables. Also keep in mind the rhyme of the sonnet.
vExplanationvvNow you try to construct the beginning of a sonnet. Choose what you want to make your sonnet about. You're only going to start with one verse. You have to think about how to limit your verses to the rules of sonnets and how you could use synalephs so that your sonnet follows the fixed rules of hendecasyllables. Also keep in mind the rhyme of the sonnet.
:Now you try to construct the beginning of a sonnet. Choose what you want to make your sonnet about. You're only going to start with one verse. You have to think about how to limit your verses to the rules of sonnets and how you could use synalephs so that your sonnet follows the fixed rules of hendecasyllables. Also keep in mind the rhyme of the sonnet.
PLEASE HELP ASAP
Part 4B-Presentational Writing
Directions: Part 4B - Presentational Writing consists of two (2) writing prompts. To earn full credit, choose either Option 1
or Option 2 and create a response that is appropriate to the chosen task and prompt.
Both options have a Word Count requirement. Refer to the chart below for special guidelines regarding the Word Count.
.
.
Option 1: Presentational Writing -8 points
Task: Read the prompt below and compose a response in Spanish. For full credit, include the following in your
response:
.
●
Counted as a Single Word
Names of locations written in Spanish
Brand names written in Spanish
Contractions written in Spanish
Commonly used abbreviations in Spanish
•
Prompt: Your Spanish teacher has just announced that your class has an opportunity to travel to a place where Spanish
is spoken. Your teacher explains that the destination will be chosen by having a class competition. You will compete by
writing an essay promoting your chosen destination and explaining why it is a good choice.
●
many details that further develop your response;
a clear beginning, body, and conclusion;
ideas that follow a logical sequence;
The following are suggestions that you MAY wish to include in your response; however, the use of these
suggestions is not required:
• the destination
•
your reasons why this is a good place to visit
dates (time of year) and length of your trip
where you will stay while on the trip
●
●
effective transitions;
a wide range of Checkpoint B vocabulary that enhances and develops the topic; and
at least 125 words.
Not Counted as Words
Numbers written in numerical form
Names of people
how you will go there
how much it will cost
what you will see
activities during the trip
how you feel about going
Your Notes:
Answer:
Estimado profesor/a,
Estoy emocionado/a de tener la oportunidad de participar en el concurso de viaje y promover un destino en el que se hable español. Después de investigar y considerar varias opciones, he decidido que el destino perfecto para nuestro viaje es la hermosa ciudad de Barcelona, España.
Barcelona es una ciudad vibrante y llena de vida que ofrece una combinación única de cultura, historia y modernidad. Durante nuestra visita, podríamos explorar la famosa arquitectura de Antoni Gaudí, como la Sagrada Familia y el Parque Güell. Además, podríamos pasear por Las Ramblas, disfrutar de la playa de Barceloneta y probar la deliciosa gastronomía local, como la paella y las tapas.
Sería ideal realizar el viaje durante la primavera, cuando el clima es suave y agradable. Sugiero que nos quedemos en un hotel céntrico cerca de la Plaza de Cataluña, lo cual nos permitiría acceder fácilmente a los principales lugares de interés de la ciudad.
En cuanto al transporte, podríamos volar desde nuestra ciudad hasta Barcelona. He investigado y encontré varias opciones de vuelos a precios razonables. Además, en Barcelona, podríamos utilizar el sistema de transporte público eficiente, como el metro, para desplazarnos por la ciudad de manera conveniente.
En cuanto al presupuesto, he investigado los costos y considero que sería asequible para todos. Podríamos realizar actividades gratuitas, como pasear por los parques y visitar las playas, así como también disfrutar de algunas atracciones pagas, como un recorrido en bicicleta por la ciudad.
Durante el viaje, tendríamos la oportunidad de sumergirnos en la cultura española, practicar nuestro español y experimentar la calidez y hospitalidad de los habitantes locales. Sin duda, esta experiencia sería enriquecedora tanto desde el punto de vista académico como personal.
En resumen, Barcelona es el destino ideal para nuestro viaje. Ofrece una amplia gama de actividades culturales, históricas y recreativas, así como también una gran cantidad de oportunidades para practicar y mejorar nuestro español. Estoy seguro/a de que todos los estudiantes disfrutarán y se beneficiarán enormemente de esta experiencia.
¡Gracias por considerar mi propuesta!
Atentamente,
[Tu nombre]
You can’t always do what you want! Use the elements provided to write what the followingpeople want to do, but can’t do, because they have to do something else. Be sure to start yoursentences with a capital letter and end them with a period. Do not add any commas. Follow thispattern:sujeto + (querer + infinitivo) + pero no + (poder) + porque + (tener que + infinitivo)Modelolos chicos: pescar / ir de comprasLos chicos quieren pescar pero no pueden porque tienen que ir de compras.1.
plsss helpppppp , it’s soo hard
Answer:
A.)
1. obediente
2. antipática
3. malcriado
4. educada
5. fastidioso
B.)
1. pelean
2. quiere
3. miento
4. comportan
5. despertar
6. cuidarlos
Explanation:
I couldn't see the specific verbs they gave you but these will work just fine.
Have you ever thought of language this way? Imagine that you were born in Columbia or Russia. How would your experience learning Spanish or Russian as your native language be different? Would it be the same? Do languages act as borders that separate countries or a common thread that joins them? What other aspects of life are determined by one's language?
Answer:
The first thing you notice if you come from a Western European background is that the alphabet is different. It's based on Greek with a couple of Syrian letters thrown in. Some of the pronunciation is different too. But those two things can usually be overcome to satisfaction. Russian grammar can be picked up in a school year if it is taught systematically. The real challenge is vocabulary. Since Russian is one of the most distant Indo-European languages from English, there are few cognates. I.e., you don't get many clues as to what a word means like you do with German or Spanish. For example, the German word for "hand" is "Hand". The Spanish word for "hand" is "mano", from which we get, through Latin, manual, manipulate, etc. The Russian word for "hand" is "ruka". Doesn't sound familiar, does it? And the standard greeting, "Zdrastvuytye" doesn't sound like anything from this world. So what you do is find a frequency dictionary and make recordings of English -> Russian (nouns declined, verbs conjugated). That way you can anchor the Russian sounds to your English. Just listen to it over and over again and it will write itself on your subconscious. That is what is necessary for you to recognize words quickly in conversation. Hope that helps.
PLEASE MARK ME BRAINIEST ❤❤❤
Which one is NOT a preposition?
A debajo de (under)
B
pero (but)
с
sin (without)
D
en frente de (in front of)
Answer:
Hi, there your answer will be
C. Sin(without)
Explanation:
Cuales géneros literarios aparecen en el evangelio de mateo
need help Spanish work. have photo of problems
porque no debemos creer en todo lo que se dice en las redes sociales
Answer:
En mi opinion pienso que las redes sociales no son recomendables ya que estas plataformas pueden servir para manipular pero tambien para imformar a las personas.
Explanation:
La mayoria de las personas tienden a hacer caso algunas noticias y no buscan mas medios confiables. por eso es importante que las personas busquen mas imformacion en otras fuentes.
"conduciendo para comprar mas articulos para mi apartamento"
a. La moneda de Chile se llama ______________.b. En Perú se usa el ______________.
c. La moneda de Guatemala es ______________.
d. La moneda de España se llama ______________.
e. En Paraguay se usa ______________.
f. La moneda de Puerto Rico es ______________.
g. La moneda de Costa Rica se llama ______________.
Answer:
a. el peso chileno
b. sol
c. quetzal
d. euro
e. el guaraní
f . el dolar estadounidense
g. colon
Spanish Homework animals
Answer: Each answer is given in numerical order below.
Explanation:
1) El oso pardo
2) El lbo iberico
3) El lince iberico
4) El lince iberico
5) El oso pardo y el lobo iberico
6) El oso pardo
Hope this helps.
¿Cómo reaccionan Metcalf y Paravinci ante la llegada de Troter? A la luz de la verdadera identidad de Metcalf, ¿por qué crees que el comandante decide llamar por teléfono? ¿Qué suceso dificulta aún más las comunicaciones del hotel y nos hace sospechar la intervención del criminal?
Qué primera razón da? ¿Qué relación existe entre los sucesos ocurridos en la granja Longridge y el asesinato de Maureen Lyon? ¿Y entre ese crimen y la mansión Monkswell? ¿Por qué Trotter tiene la convicción de que se van a cometer dos asesinatos más?
Según parece, Trotter cree que uno de los huéspedes corre “grave peligro”, y por ello pregunta a los propietarios y clientes del hotel si alguno de ellos está relacionado con el caso de la granja Longridge.
¿Qué contesta cada uno de ellos y qué razones aduce? A la luz de los sucesos posteriores, ¿quiénes mienten? ¿Y por qué Casewell y Mollie conversan tan amargamente sobre el pasado?
Mollie Ralston cree que todos están a salvo porque la nieve los aísla y protege, pero Trotter no piensa del mismo modo.
¿Por qué? ¿Quién es finalmente asesinada y por qué motivo? ¿Qué macabra broma de Christopher había anunciado esta muerte?
Answer: What first reason does he give? What is the relationship between the events at Longridge Farm and the murder of Maureen Lyon? And between that crime and the Monkswell Mansion? Why is Trotter convinced that there are going to be two more murders?
Apparently, Trotter believes that one of the guests is in “grave danger,” and so he asks the hotel owners and clients if any of them is related to the Longridge Farm case.
What does each of them answer and what reasons does he give? In the light of subsequent events, who is lying? And why are Casewell and Mollie talking so bitterly about the past?
Mollie Ralston believes everyone is safe because the snow isolates and protects them, but Trotter does not think the same way.
Why? Who is finally killed and for what reason? What macabre joke of Christopher had announced this death?
Explanation:
Both Metcalf and Parvancini were surprised at what they could've done to garner a police's (Sergeant Trotter) attention.
"The Mousetrap"The Mousetrap is a play that is centered around a murder mystery and it was written and produced by Agatha Christie.
Also, the Mousetrap opened in St. Martins Theater, London in 1952 and it featured the following characters:
Giles Mollie RalstonParvanciniCasewellMajor MetcalfSergeant TrotterBased on the excerpt from "The Mousetrap," we can infer and logically conclude that Metcalf and Parvancini were surprised at what they could've done to garner a police's (Sergeant Trotter) attention.
Read more on The Mousetrap here: https://brainly.com/question/26786144
#SPJ2
Complete the equation of the line whose y-intercept is (0,5) and slope is –9
Answer:
y=-9x+5
Explanation:
y=mx+b
Dos numeros enteros positivos se diferencian en 6 unidades y la suma de sus cuadrados es 260.
Answer:
Los dos números son:
14 y 8
Explanation:
Planteamiento:
a - b = 6
a² + b² = 260
Desarrollo:
de la primer ecuación del planteamiento:
a = 6 + b
Sustituyendo este último valor en la segunda ecuación del planteamiento:
(6+b)² + b² = 260
Por binomio al cuadrado:
(36 + 12b + b²) + b² - 260 = 0
2b² + 12b - 224 = 0
b = {-12±√((12²)-(4*2*-224))} / (2*2)
b = {-12±√(144+ 1792)} / 4
b = {-12±√1936} / 4
b = {-12±44} / 4
b₁ = {-12-44) / 4 = -56/4 = -14
b₂ = {-12+44} / 4 = 32/4 = 8
Ya que el planteamiento indica que se trata de números positivos, solo tomaremos el valor positivo:
b = 8
de la primer ecuación del planteamiento:
a - b = 6
a - 8 = 6
a = 6 + 8
a = 14
Comprobación:
de la segunda ecuación del planteamiento:
a² + b² = 260
14² + 8² = 260
196 + 64 = 260
Que caracteristicas de los personajes de los mitos sobreviven en los superheroes actuales?
What characteristics of the characters of the myths survive in today's superheroes?
Maybe you can answer that one lol.
Plz help----¿Cuál es el sueño de las madres solteras?
A- Un mejor futuro para sus hijos
B- Ir de vacaciones
C- Salir del centro
D- Trabajar en un centro de la comunidad
Answer:
A.
Explanation:
The options translate to "a better future for their kids," "go on a vacation," "leave the center" (city), and "work in a community center." With these given choices, option A makes the most sense.
plss help me with this i cant understand it
Answer in Spanish in complete sentences.
1. ¿Qué lee Periquillo en casa del médico?
Answer:
El Periquillo Sarniento
-la literatura tiene héros y antiheros
-El Picaro es un antihéroe
-no es pobre y trabaja en la universidad pero no le gusta trabajar
-es vago y tiene sus propias aventuras
-Trabaja como ama de llaves en la casa de un médico
-él lee libros sobre medicina y habla con el doctor
-A Periquillo no le gusta el doctor
-roba los libros del doctor, algo de dinero y su mula
-se va a un pueblo pequeño
-se hace pasar por médico y tiene muchos pacientes
-Creen que es un doctor muy autentico
-se encuentra un hombre enfermo y prepara una mezcla de cosas horribles
-el hombre lo bebe y esta mejor
-la familia está feliz y le da muchas gracias al doctor
Explanation: