Explanation:
Hey there!
Warm blooded animals are those animals which don't change their body temperature's according to the surrounding temperature.
Any 5 warm blooded animals are;
PeacockDogCatMonkeyHorseHope it helps...
Etapa del proceso lector con el cual se da inicio ala comprensión lectora?
La etapa del proceso lector con la que se inicia la compresión lectora se conoce como prelectura.
¿Qué es la prelectura?La prelectura es un término que se refiere al proceso de acercamiento previo a la lectura que un lector tiene con un documento o un libro. En este proceso el lector identifica el tema o los aspectos más superficiales del texto que va a leer.
En el proceso de prelectura, el lector lee la contraportada, el título, las imágenes de la portada, la biografía del autor, entre otros. En este proceso el lector se interesa o desinteresa por leer esa obra según sean sus gustos personales.
El proceso de prelectura es importante debido a que va a permitir que el lector se interese por un tema en específico y lea el texto con la mayor atención y disfrute del proceso, lo que le va a permitir tener un entendimiento optimo de la obra en su totalidad.
Aprenda más de lectura en: https://brainly.com/question/27909519
#SPJ1
Necesitamos voluntarios los lunes y los miércoles de las seis a las siete de la tarde para dar tutorías de matemáticas a los niños y niñas de la comunidad. Y necesitamos voluntarios los jueves para dar tutorías de español a las cinco de la tarde.
Who might be interested in this opportunity?
Answer:
A spanish tutor
Explanation:
We need volunteers on Mondays and Wednesdays from 6:00 p.m. to 7:00 p.m. to give math tutorials to the children of the community. And we need volunteers on Thursdays to give Spanish tutorials at five in the afternoon.
Thats the translated question so im thinking That they need tutors to help the children of the communty.
—Hola, ¿________ uva neceita, eñora Claudia?
—Neceito cien uva. —¿________ prefiere: la uva roja o la verde?
—Prefiero la uva verde. Cuánta; Cómo
cuánto; Cuále
cuánta; Cuále
cuánto; Cómo
Answer:
Explanation:
- Hola, ¿cuántas uvas necesita, señora Claudia?
- Necesito cien uvas.
- ¿Cuál prefiere, la uva roja o la verde?
- Prefiero la uva verde.
...
fill in the blanks in the following sentences with the correct forms of estar, ser, or hacer
Answers in bold and underlined.
Answer 1: -¿Donde están las llaves?
- Ayer las dejé encima de la mesa.
Translation 1: -Where are the keys?
- Yesterday I left them on the table.
Answer 2: ¿Qué harás esta noche?
Translation 2: What will you do tonight?
Answer 3: Esta tarde juego al tenis. Tengo solo 3 meses que juego.
Translation 3: This afternoon I play tennis. I've only been playing for 3 months.
Answer 4: Pablo es de Barcelona. El es barcelonés.
Translation 4: Pablo is from Barcelona. He is from Barcelona.
Answer 5: En general yo soy una persona alegre, pero hoy estoy deprimida.
Translation 5: In general I am a happy person, but today I am depressed.
Answer 6: -¿Cómo son los estudiantes en colombia?
- Son muy inteligentes.
Translation 6: How are the students in Colombia?
- They are very smart.
Answer 7: -¿Cuánto tiempo hace que hablas español?
- Hace tres años que hablo español.
Translation 7: -How long have you spoken Spanish?
- I have been speaking Spanish for three years.
Answer 8: Nosotros somos de Canadá, pero ahora estamos en Venezuela.
Translation 8: We are from Canada, but now we are in Venezuela.
Answer 9: Es muy importante pasear el perro todos los días.
Translation 9: It is very important to walk the dog every day.
Answer 10: - ¿Que hora es?
- Son las cinco de la tarde.
Translation 10:- What time is it?
- It's five in the afternoon.
Answer 11: Yo hago la cena todas las noches, y Pedro hace la comida.
Translation 11: I make dinner every night, and Pedro makes lunch.
Answer 12 - ¿De qué color es tu coche nuevo?
- Es de color negro.
Translation 12: - What color is your new car?
- It's black.
Look at this similar task: https://brainly.com/question/11738437
Estoy tan aburrido!! quien quiere hablar?????
Answer:
English traslation:
I'm so bored!! who wants to talk?
Explanation:
...
Answer:
Hola soy Dora
Explanation:
Form sentences using the cues given. Remember to conjugate the verbs in the correct preterite form.
Questions
Modelo
Nosotros / comer / pizza / anoche
Nosotros comimos pizza anoche. / Anoche nosotros comimos pizza.
Nuestros padres / volver / de / Costa Rica / ayer
Mi hermano / no poder / jugar fútbol / esta tarde
Mi mamá / caminar / de la casa / al supermercado
Mis primos / vender / todos / sus juguetes
Yo / comprar / un vestido / rojo / hermoso
Yo / leer / un libro / sobre ecología / muy interesante
Nosotros / conducir / durante horas / para llegar / temprano
¿Cuándo / ir / con Natalia / al cine?
-¿______ alguna pregunta?
-Sí, tenemos algunas.
Question 15 options:
1. Tenía
2. Tengo
3. Tienes
4. Tienen
Answer:
О 4 -¿Tienen.
Explanation:
- ¿Tienen alguna pregunta?
- Si, tenemos algunas.
...
Write the correct conjugation.
Answer:
1) almuerzo
2) recuerdas
Explanation:
Help!!
Listen to the audio, read the question, and choose the option with the correct answer to the question.
Based on the audio, what might be the result of including this information in schools?
There is more fire prevention education.
There is a decrease in illegal hunting.
There will be an increase in exotic pet trading.
There will be less education on deforestation.
Sine the audio is not presented, answer will be subject. Based on the audio, the result of including this information in schools is There is more fire prevention education.
What is the schools about?It is hard to predict the exact outcome of including specific information in schools without the audio, However, I can give some general observations:
Including more fire prevention education in schools could potentially lead to a decrease in the number of fires, as students will have a better understanding of how to prevent and respond to fires.
If illegal hunting is addressed in schools, students may become more aware of the negative consequences of illegal hunting, and this could lead to a decrease in illegal hunting activities.
Including information on exotic pet trading in schools could lead to an increase in awareness about the issue and the impact it has on wildlife, but it could also potentially lead to an increase in exotic pet trading if students become more interested in keeping exotic pets.
If there is less education on deforestation in schools, students may not be as aware of the negative impact deforestation has on the environment, and this could lead to less action being taken to prevent or reduce deforestation.
Learn more about education from
https://brainly.com/question/919597
#SPJ1
Answer: B) There is a decrease in illegal hunting.
Explanation: If its the audio talking about the Andes cat, I took the test and it was correct.
Decide la ubicación de cada adjetivo según el significado.
El pueblo de Guavate tiene
comidas
típicas
muchas
Answer:
Muchas comidas típicas.
Explanation:
El pueblo de Guavate tiene:
muchas comidas típicas.
reasons why the Hispanic and Latino labels first emerged?
Answer:
Hispanus was the Latin name given to a person from Hispania during Roman rule. The ancient Roman Hispania, which roughly comprised what is currently called the Iberian Peninsula, included the contemporary states of Spain, Portugal, and Andorra, and the British Overseas Territory of Gibraltar.[19][20][21]
The term "Hispanic" was adopted by the United States government in the early 1970s during the administration of Richard Nixon[22] after the Hispanic members of an interdepartmental Ad Hoc Committee to develop racial and ethnic definitions recommended that a universal term encompassing all Hispanic subgroups—including Central and South Americans—be adopted.[23] As the 1970 census did not include a question on Hispanic origin on all census forms—instead relying on a sample of the population via an extended form ("Is this person's origin or descent: Mexican; Puerto Rican; Cuban; Central or South American; Other Spanish; or None of these"),[24] the members of the committee wanted a common designation to better track the social and economic progress of the group vis-à-vis the general population.[23] The designation has since been used in local and federal employment, mass media, academia, and business market research. It has been used in the U.S. Census since 1980.[25] Because of the popularity of "Latino" in the western portion of the United States, the government adopted this term as well in 1997, and used it in the 2000 census.[13][26]
Previously, Hispanic and Latino Americans were categorized as "Spanish-Americans", "Spanish-speaking Americans", or "Spanish-surnamed Americans". However:
Although a large majority of Hispanic and Latino Americans have Spanish ancestry, most are not of direct, "from-Spain-to-the-U.S."[27][28] Spanish descent; many are not primarily of Spanish descent; and some are not of Spanish descent at all. People whose ancestors or who themselves arrived in the United States directly from Spain are a tiny minority of the Hispanic or Latino population (see figures in this article), and there are Hispanic/Latino Americans who are of other European ancestries in addition to Spanish (e.g., Portuguese, Italian, German, and Middle Eastern, such as the Lebanese).[29]
Most Hispanic and Latino Americans can speak Spanish, but not all, and most Spanish-speaking Americans are Hispanic or Latino, but not all. For example, Hispanic/Latino Americans often do not speak Spanish by the third generation, and some Americans who speak Spanish may not identify themselves with Spanish-speaking Americans as an ethnic group.
Not all Hispanic and Latino Americans have Spanish surnames, and most Spanish-surnamed Americans are Hispanic or Latino, but not all, e.g., Filipino surnames. Those without Spanish surnames but of Hispanic or Latino origin include politician Bill Richardson, former National Football League (NFL) star Jim Plunkett, and actress Salma Hayek.
Explanation:
PLSSS HELP IM TIMEDDD U CAN PUT ANYTHING ILYSM
Answer the questions below in complete SPANISH sentences:
1. ¿Adónde vas de vacaciones con tu familia?
2. ¿Qué tiempo hace hoy?
3. ¿En tu opinión, qué tiempo hace en un día perfecto?
4. ¿Qué estás haciendo ahora mismo (right now)?
5. ¿Qué está haciendo tu amigo o amiga? (use your imagination)
Servir is an example of a ________.
Answer choices are:
e → ie stem-changing verb
e → i stem-changing verb
o → ue stem-changing verb
u→ ue stem-changing verb
Answer:
e → i stem-changing verb
Explanation:
Servir is an example of a:
e → i stem-changing verb
Example:
sErvir ⇔ sIrvo
Please help me asap Fill in the blanks
Answer:
1. llegas
2. estudio
3. tomamos
4. hacen
5. habla
Fill in the blank with the Spanish word that best completes the following sentence.
Luisa es __________ de Nelly.
la sobrina
el nieto
el cuñado
el yerno
Answer:
la sobrina
Explanation:
Since Luisa is a feminine name, it is safe to assume that Luisa is a woman, and therefore, would go by a feminine article.
Out of all the choices, "la sobrina," or, "the niece" is the only feminine one. We can tell this by the article used.
cual es la actitud de las personas respecto de una vida activa versus una vida sedentaria en el mundo de hoy?Compara tus observaciones acerca de las comunidades en las que has vivido con tus observaciones de una region del mundo hispanohablante que te sea familiar. En tu presentacion, puedes referite a lo que has estudiado, vivido, observado, etc. When spoken has to be 2 minutes long.
Answer:
La actitud de las personas respecto de una vida activa vs. una vida sedentaria en el mundo de hoy:
Una persona que vive una vida sedentaria es una persona que rara vez participa en la actividad física.
Llevar una vida sedentaria puede aumentar el riesgo de problemas de salud.
Una persona que vive una vida activa es una persona que participa en por lo menos 150 minutos de actividad física cada semana.
También realizan actividades de fortalecimiento muscular por lo menos dos días a la semana.
Con la modernización de la tecnología y la asistencia sanitaria, el mundo ha comenzado a abordar los problemas de una vida sedentaria.
La gente está más preocupada por vivir un estilo de vida activo de lo que eran hace cientos de años.
Muchos programas se han iniciado por la gente para ayudar con una vida activa, como los programas de alimentos y programas de ejercicio.
En España, se llevó a cabo un estudio para evaluar el impacto de un niño de 2 años las escuelas primarias programa de actividades físicas recreativas en la provincia de Cuenca, España.
El programa consistió en 3 sesiones de 90 minutos de actividad física por semana.
En dos años, el programa de actividad física reduce la frecuencia de sobrepeso en las niñas y reduce el colesterol total en las niñas y los niños.
El programa se va a ampliar a más escuelas de toda España.
JUGAR 60 Desafío
La importancia del ocio en la vida de los jóvenes?
En los Estados Unidos, la Asociación Americana del Corazón y NFL han trabajado juntos para crear JUGAR 60 Desafío.
Este programa inspira a los niños a obtener la cantidad recomendada de 60 minutos de actividad física al día en la escuela y en casa.
También ayuda a las escuelas se convierten en lugares que fomenten estilos de vida físicamente activos durante todo el año.
En todas las culturas, hay horas en el día en que los jóvenes están no tienen que estar en la escuela o en el trabajo.
Esto se conoce como el tiempo de ocio.
Hay muchas cosas diferentes que una persona puede hacer durante el tiempo de ocio, tales como participar en actividades o programas.
Estas actividades y programas se consideran discrecional.
Ellos son vistos como opcional - algo que hacer durante el tiempo libre, pero no es necesario.
Hay programas de ocio para los jóvenes que aspiran a luchar contra cosas tales como el abuso de drogas, la delincuencia juvenil y otro mal comportamiento.
\
11. Clara, (limpiar) tu habitación antes de salir con tus amigas. 12. María, le (escribir) una tarjeta de cumpleaños a tu hermana pequeña. 13. Ana le dijo a su perro: "¡Toby, (volver) aquí! 14. Pedro, (hacer) tu tarea antes de jugar al fútbol. 15. Antes de la cena, mi madre me dice: "¡ (venir) a la mesa!
Answer:
Answer 11: Clara, limpia tu habitación antes de salir con tus amigas.
Translation 11. Clara, clean your room before going out with your friends.
Answer 12: María, escríbele una tarjeta de cumpleaños a tu hermana pequeña.
Translation 12. Maria, write a birthday card to your little sister.
Answer 13: Ana le dijo a su perro: "¡Toby, vuelve aquí! "
Translation 13. Ana said to her dog, "Toby, come back here!"
Answer 14: Pedro, haz tu tarea antes de jugar al fútbol.
Translation 14. Pedro, do your homework before playing soccer.
Answer 15: Antes de la cena, mi madre me dice: "¡Ven a la mesa!"
Translation 15. Before dinner, my mother tells me: "Come to the table!"
Explanation:► Imperative mood: telling someone what to do.SpymoreEl Libra de historia es? Aburrido interesante aburrida atletico which one is the answer
Answer: Interesante
Explanation:
Acute words in Spanish that end in D
Answer: Here are some acute words in Spanish that end in D:
Madrid - the capital city of Spain
pared - wall
reloj de pared - wall clock
felicidad - happiness
libertad - freedom
amistad - friendship
ciudad - city
verdad - truth
bondad - kindness
lealtad - loyalty
Explanation:
que tipo de infografia esta resalta en negritas
what to say for spanish dba 3.06, 7TH GRADE
Answer:
For a Spanish DBA (Discussion Based Assessment) on topic 3.06 in 7th grade, it is important to prepare by reviewing the specific content and concepts covered in that unit. Here are some general tips on what to say during the DBA:
1. Greetings and introduction: Start by greeting your teacher and introducing yourself. This shows respect and sets a positive tone for the conversation.
2. Topic overview: Provide a brief summary of the main theme or topic covered in unit 3.06. For example, if the topic is about describing daily routines, mention that it focuses on discussing activities done throughout the day.
3. Vocabulary and grammar: Discuss the key vocabulary words and grammar concepts learned in the unit. Talk about how they are used to communicate in Spanish. For example, you could mention the present tense verb conjugations and common daily routine vocabulary words like "levantarse" (to get up) and "desayunar" (to have breakfast).
4. Practice examples: Give a few examples of sentences or conversations related to the topic. This demonstrates your understanding and ability to apply the vocabulary and grammar in context. For instance, you could create sentences like "Me levanto a las siete de la mañana" (I get up at seven in the morning) or "Me gusta desayunar cereales" (I like to have cereal for breakfast).
5. Personal experiences: Share some personal experiences or opinions related to the topic. This helps to engage in a conversation and show your ability to express yourself in Spanish. For instance, you could talk about your daily routine, favorite activities, or preferences.
6. Ask questions: Prepare a few questions to ask your teacher about the topic. This demonstrates your curiosity and engagement with the material. For example, you could ask for recommendations on how to improve your speaking skills or inquire about additional resources to further your understanding of the topic.
Remember to be confident, speak clearly, and actively listen to your teacher during the DBA. Be prepared to expand on any points discussed and provide more details when requested. Good luck with your DBA!
Explanation:
Now make another list, but this time includes expressions you would use with a teacher or with someone else with whom you speak formally. Which expressions change for this second case?
Answer:
See below I believe it’s right
Explanation:
En las culturas hispanas, las creencias religiosas son muy integrales. ________ es muy importante en las religiones porque demuestra que creen en dios y otras cosas que no pueden ver.
La santería
La religión
La fe
La cultura
Answer: La fe
Reason: __Faith__ is very important in religions because it shows that they believe in god and other things they cannot see.
Answer: La fe
Explanation:
Choose the best translation of the following sentence. I agree. Estoy de acuerdo. Estoy con acuerdo. Estoy en acuerdo. Estoy a acuerdo.
Answer:
Estoy de acuerdo
Explanation:
All the other translations do not make sense in spanish
ayuda con esto que nose que es xd
La figura literaria que está en la oración es la hipérbaton debido a que se altera el orden de las palabras para hacer énfasis en una idea especifica.
Qué figura literaria hay en la oración?En la oración "Poirot subía trabajosamente la angosta escalera de caracol" se utiliza la figura literaria del hipérbaton.
¿Qué es el hipérbaton?Eh hipérbaton es un término que se refiere a una figura literaria de construcción que se caracteriza por alterar el orden sintáctico que se considera habitual y lógico de las palabras de una oración con el propósito de hacer énfasis en una idea especifica.
En este caso, el orden lógico y habitual de esta oración podría ser "Poirot subía la angosta escalera de caracol con dificultad". No obstante, el autor quiere hacer énfasis en que la acción era difícil para Poirot por lo que prefiere poner estar idea en la primera parte de la oración para enfatizar en este tema.
De acuerdo con lo anterior, la respuesta correcta sería que la oración es un ejemplo de hipérbaton debido a que cambia el orden habitual de la oración para enfocarse en una idea específica.
Aprenda más sobre hipérbaton en: https://brainly.com/question/1367440
#PSJ1
1. Introduction (Hello Isabel, my name is and I live in The United States. Use the verb SER and VIVIR) (masculine))
Answer:
Hola isabel mi nombre es ... y yo vivo en los estados unidos
Explanation:
THE ANSWER ASAP!!!!!!!!!!!!!!
Answer:
B
Explanation: Because it makes sense
Question 8 of 20
Choose the direction word that best fills the blank.
Siga
en esta calle.
O A. hacia
OB. derecha
C. derecho
OD. izquierda
Answer:
C. Derecho
Explanation:
what is the affirmative ud command for the verb levantarse
Answer:
↔ Levántese.
Explanation:
The affirmative Ud. command for the verb levantarse:
⇒ Levántese
...
I need help with Spanish please
How would you answer this question in Spanish: “What do you do on Saturdays during your free time?”
Los sábados, en mi tiempo libre, me gusta ir a campar.
Los domingos, en mi tiempo libre, me vamos a campar.
Los domingos, en mi tiempo libre, nos vamos a campar.
Los sábados, en mi tiempo libre, ustedes van a campar.
Answer:
Los sábados, en mi tiempo libre, me gusta ir a campar :)
Explanation:
Answer:
Los sábados, en mi tiempo libre, me gusta ir a campar
Explanation: