Lee el texto y la pregunta y escoge la opción con la respuesta correcta. Read the text and question and choose the option with the correct answer. ¡Hola! Yo soy Eugenio y soy paraguayo. Me gusta aprender los otros << other >> nombres de mis familiares y sus amigos. Hoy visito a mis bisabuelos de Honduras y Guatemala. También << also >> se llaman catrachos y chapines. A ellos les encanta cocinar y tener fiestas en el patio de su casa. Hoy tienen su aniversario. Mis abuelos tienen un amigo boricua y guajiro. Se llama Francisco. ¡Es un músico divertido! Es boricua porque su mamá es puertorriqueña y guajiro porque su papá es cubano. What is the main idea of the text? (1 point) a Los países de los padres de Eugenio b Los apodos en algunos << some >> países c Las celebraciones en las familias d Los días de cumpleaños en la familia

Answers

Answer 1
I think is B because it’s talking about nicknames in different countries

Related Questions

Guys pls help me!!!!!!

Guys pls help me!!!!!!

Answers

Answer: it should be comer

Explanation: wait lemme read em all rq then ill let you kno

it is ‘comen’ that is the answer

Un murciélago perdido vuela hacia adelante y hacia atrás. Su movimiento se muestra en la siguiente gráfica de la posición horizontal, xxx, contra el tiempo, ttt

Answers

De acuerdo con la información del gráfico podemos inferir que el murciélago recorrió 128m en 8 segundos.

¿Cómo interpretar la información del gráfico?

Para interpretar la información del gráfico debemos tener en cuenta que el eje x se refiere al tiempo que le tomó desplazarse mientras el eje y se refiere a la distancia que recorrió el murciélago.

De acuerdo con lo anterior, podemos inferir que el murciélago se desplazó durante 8 segundos y recorrió un total de 128 metros. Adicionalmente podemos inferir que él iba acelerando su velocidad debido a que no es una relación constante entre distancia y tiempo.

Nota: Esta pregunta está incompleta. Aquí está la información completa:

¿Qué distancia recorre el murciélago y cuánto tiempo se demora?

Imagen anexada

Aprenda más sobre murciélagos en: https://brainly.com/question/31581217
#SPJ1

Un murcilago perdido vuela hacia adelante y hacia atrs. Su movimiento se muestra en la siguiente grfica

Listen to the audio, read the question, and choose the option with the correct answer.



Based on the audio, who paid for the wedding?

The bride’s godparents
The groom’s in-law's
The groom’s godparents
The bride's grandparents

Answers

The context clues show that the person who paid for everything is A. The bride's parent.

What are context clues?

When determining a word's meaning, context cues take into account the terms that immediately precede the unknown word and lead us to deduce its meaning.

These words, sometimes known as visual indices, are explained or defined by other words that are used in the same sentence. In order to broaden one's vocabulary and aid in the interpretation and understanding of a message or notion, this implies that they help infer the meaning of unknown terms using the meanings of words that are close by.

Based on this, the correct option is A.

Learn more about context clues on:

https://brainly.com/question/11247029

#SPJ1

Listen, read the question, and choose the option with the correct answer. Based on the audio, what can be concluded as true? (1 point)

The bride's parents paid for everything.

The bride's parents paid for the wedding and the groom's paid for the reception.

The bride's and groom's parents split the costs of the wedding and the reception.

The groom's parents paid for everything.

Answer:

groom's in-laws

Explanation:

took the test

.Quien sabe? You got to learn that, kid, if you're figuring on coming with me. It's the answer to everything - below the Rio Grande.What does it mean?

Answers

According to the information, this phrase means that the speaker does not know what to do in his future. Also he has a sense of uncertainty.

What does this phrase mean?

The phrase "Quien sabe? You got to learn that, kid, if you're figuring on coming with me. It's the answer to everything - below the Rio Grande." implies a sense of uncertainty or unknown outcomes.

On the other hand the literal translation of "Quien sabe?" from Spanish to English is "Who knows?" It suggests that the speaker is unsure or doesn't have a definitive answer.

Finally, the phrase is followed by the statement that if someone wants to accompany the speaker, they must learn to embrace this uncertainty because it is the answer to everything below the Rio Grande, referring to the region beyond the border of the United States and Mexico. The meaning conveyed is that in that particular context or region, things are often unpredictable or uncertain.

Learn more about phrases in: https://brainly.com/question/1445699

#SPJ1

Fill in the blanks

1. Camino ______: los lunes, martes, miercoles, jueves, viernes, sabados y domingo.

2. Pepe es muy deportista; nada, corre y monta en bicicleta y en _______.

3. Que te gusta hacer:_______ cuentos o leer revistas?

Answers

Answer:

1. Camino _todos_____: los lunes, martes, miercoles, jueves, viernes, sabados y domingo.

2. Pepe es muy deportista; nada, corre y monta en bicicleta y en _la escuela_____.

3. Que te gusta hacer:__como_____ cuentos o leer revistas?

Explanation:

Answer:

Explanation:

Camino todos los días: los lunes, martes, miércoles, jueves, viernes, sábados y domingos.Pepe es muy deportista: nada corre y monta en bicicleta y en patineta.¿Qué te gusta hacer: Leer cuentos o leer revistas?

20 facts about the day of the dead

Answers

Answer:

It's not the same as Halloween.

It originated in Mexico and Central America.

It's a celebration of life, not death.

The ofrenda is a central component.

Flowers, butterflies and skulls are typically used as symbols.

Bigger Than Christmas Eve ·

It Is Way Too Old

The Changes With The Time

It's Not Just About A day

hope this helps and feel free to give brainiest

Although they look like gestures of familiarity, el abrazo and el beso are considered common forms of greeting among Spanish speakers, even for an initial introduction. What value(s) can you infer from this practice?

Answers

Answer:

The values you can infer from this practice is that they are sincere and intimate with those they greet, no matter how little aquainted

Explanation:

sorry accidently posted it in the comments

Answer plz I really need it answered

Answer plz I really need it answered

Answers

The right answer is “B. paciente”

Answer:

The answer is B.) Paciente

Explanation:

:)

Read each clue and write the word in Spanish that is described. After each clue, the number of letters in the word is indicated.

Modelo:

sinónimo de encima de (5 letras) sobre
1. contrario (opposite) de detrás (7 letras)

enter answer



2. arte en una pared (6 letras)

enter answer



3. contrario de izquierda (7 letras)

enter answer



4. lo usas para ver tu cara; generalmente hay uno encima del lavamanos (6 letras)

enter answer



5. construcción en un patio donde hay agua (6 letras)

enter answer



6. instrumento pequeño de metal para abrir o cerrar (5 letras)

enter answer



7. conecta el primer piso y el segundo piso (8 letras, la primera es e)

enter answer



8. cuarto con cama (10 letras)

enter answer



9. muy viejo (7 letras)

enter answer

Answers

Answer:

3. derecha

4. espejo

6. llave

7. escalera

The Spanish sentences will be:

1 contrario (opposite) de detrás (7 letras) - adelante

2 arte en una pared (6 letras) - mural

3contrario de izquierda (7 letras) - derecha

4 lo usas para ver tu cara; generalmente 5 hay uno encima del lavamanos (6 letras) - espejo

6 construcción en un patio donde hay agua (6 letras) - fuente

7 instrumento pequeño de metal para abrir o cerrar (5 letras) - llave

8 conecta el primer piso y el segundo piso (8 letras, la primera es e) - escalera

9 cuarto con cama (10 letras) - dormitorio

muy viejo (7 letras) - antiguo

What are the sentences about?

contrario (opposite) de detrás (7 letras) - adelante

"Adelante" means "forward" or "in front" and is the opposite of "detrás," which means "behind."

arte en una pared (6 letras) - mural

A "mural" is a work of art or a painting that is done directly on a wall or a large surface.

contrario de izquierda (7 letras) - derecha

"Derecha" means "right," and it is the opposite of "izquierda," which means "left."

lo usas para ver tu cara; generalmente hay uno encima del lavamanos (6 letras) - espejo

"Espejo" translates to "mirror," which is an object used to see your reflection, typically found above the sink (lavamanos) in bathrooms.

Learn more about Spanish

https://brainly.com/question/24126663

#SPJ2

2.3.9 Practice: Written Assignment: Working with Gustar

Answers

Answer: word document attached.

Explanation: answers are either underlined or in green.

Mónica esta muy contenta. Viajará a México a ver _____ Rafael. A. ElB. LaC. AD. Al

Answers

Answer:

Viajara a Mexico a ver A Rafael

viajara a Mexico a ver A Rafael

fill in the black with the right conjunction of the verb provided in the question. (blue letters)

fill in the black with the right conjunction of the verb provided in the question. (blue letters)

Answers

Answer:

1. comienzas/empiezas

2. empiezo/comienzo

3. juegas

4. juego

5. duermes

6. dormí

Explanation:

Better start learning past tense and stuff...

Possessive adjectives must agree with the noun they describe in: (Check all that apply)

ending

number

name

gender

Answers

Answer:

ending , name

Explanation:

Do you still want help

50 PTS PLS HELP IDC IF YOU JUST DO THE 1ST EXCIRSIE

50 PTS PLS HELP IDC IF YOU JUST DO THE 1ST EXCIRSIE

Answers

Answers in bold and underlined.

PART - 1. Answer the following questions.Question 1: ¿Donde estan Cristina y Bruno?

Answer 1: Cristina y Bruno están en el cine.

Translation 1:

Question 1: Where are Cristina and Bruno?Answer 1: Cristina and Bruno are at the cinema.Question 2: ¿Dónde están la profesora y el alumno?

Answer 2: La profesora y el alumno están en el aula de clases.

Translation 2:

Question 2: Where are the teacher and the student?Answer 2: The teacher and the student are in the classroom.Question 3: ¿Donde está la puerta?

Answer 3: La puerta está al lado de la ventana.

Translation 3:

Question 3: Where is the door?Answer 3: The door is next to the window.Question 4: ¿Donde esta la mochila?

Answer 4: La mochila está al lado del pizarrón.

Translation 4:

Question 4: Where is the backpack?Answer 4: The backpack is next to the blackboard.Question 5: ¿Donde esta el pasajero?

Answer 5: El pasajero está sentado en la tercera silla del bus.

Translation 5:

Question 5: Where is the passenger?Answer 5: The passenger is sitting in the third seat of the bus.Question 6: ¿Dónde está José Miguel?

Answer 6: José Miguel está en el laboratorio.

Translation 6:

Question 6: Where is José Miguel?Answer 6: José Miguel is in the laboratory.PART - 2 ¿Donde estan? Use these cues and the correct form of "estar" to write complete sentences. Add any missing word.Question 1: libro / cerca / escritorio

Answer 1: El libro está cerca del escritorio.

Translation 1: The book is near the desk.

Question 2: ustedes / al lado / puerta

Answer 2: Ustedes están al lado de la puerta.

Translation 2: You are by the door.

Question 3: calculadora / entre / computadoras

Answer 3: La calculadora está entre la computadora.

Translation 3: The calculator is between the computer.

Question 4: lápices / sobre / cuaderno

Answer 4: Los lápices están sobre el cuaderno.

Translation 4: The pencils are above the notebook.

Question 5: estadios / lejos / librería

Answer 5: Los estadios están lejos de la librería.

Translation 5: The stadiums are far from the bookstore.

Question 6: mochila / debajo / mesa  

Answer 6: Las mochilas están debajo de la mesa.

Translation 6: The backpacks are under the table.

Question 7: tu / en / clases de historias

Answer 7: Tu estas en las clases de historias.

Translation 7: You are in history classes.

Question 8: reloj / a la derecha / ventana

Answer 8: El reloj esta a la derecha de la ventana.

Translation 8: The clock is to the right of the window.

Question 9: Rita / a la izquierda / Julio

Answer 9: Rita está a la izquierda de Julio.

Translation 9: Rita is to Julio's left.

Perdón?____(querer) vosotras ver el nuevo celular?
B: No gracias.

quieres
queréis
queremos
quieren

Answers

The last one “Quieren”

Answer:

The word form you need is "quieres" since the person is asking a question about what the other person wants.

Explanation:

Perdón? Qiueres vosotras ver el nuevo celular?

B: No gracias=

Excuse me? Do you want to see the new cellphone?

B: No thank you.

:D))

el estado de ánimo de juan no es bueno. tal vez tenga una fuerte ___

Answers

Answer: gripe. it means he is sick
Gripe (it mean he is sick)

Please help. This is due in 1 hour and I’m struggling

Please help. This is due in 1 hour and Im struggling

Answers

Answer:

1. Maestra

2. Maestro

3. Clase

4. Arte

5. informatica

6.laboratorio

7.biblioteca

8.geografia

Explanation:

brainliest pls :)

?????????????????????

?????????????????????

Answers

Answer:

conozco

Explanation:

Th answer is conozco because that's how you conjugate it in yo form.

Conocer is used to explain the knowledge of people, places and things and saber is used to express the knowledge of skills and facts. in this activity you are saying you know the old grandmother which applies to the people in conocer.

I hope this helps :)

Click here for audio.
calinte
caliente
celiente

Answers

Answer:

caliente is the answer

The answer is caliente .

1. Ellos no ____ la computadora mucho.

(A) usas
(B) usan
(C) usamos
(D) usa

2. Donde ____ tu un rato con Marta y Alejandro

(A) paso
(B) pasan
(C) pasas
(D) pasamos

Answers

For Question 1. It’s
Ellos no [ Usan ] la computadora mucho
1 is b and 2 is c
I speak Spanish:)

Now make another list, but this time includes expressions you would use with a teacher or with someone else with whom you speak formally. Which expressions change for this second case?

Now make another list, but this time includes expressions you would use with a teacher or with someone

Answers

Answer:

See below I believe it’s right

Explanation:

Now make another list, but this time includes expressions you would use with a teacher or with someone

Yo____(oir) la música.

Answers

Yo (Escucho )la música

Need help with getting the right subject for these questions, could someone help me answer these?

1. Tenia mucha sed porque no __ ____ biologia el ano que viene. (tomar)
2. Mis amigas me aconsejan que ____ biologia el ano que viene. (estudiar)
3. Todos creemos que el proximo examen de ciencias ___ facil. (ser)
4. Cuando Raquel fue a puerto rico, ella y Angela ___ un viaje a san german para hablar con la abuela. (hacer)
5. Tengo que terminar esta tarea para manana, pero no quiero, !y todavia no ___ nada! (escribir)
6. !Chicos! !No ____ Uds. en los pasillos de la escuela! Es peligroso. (correr)
7. Los profesores que se jubilan (retire) en junio no _____ en HHS en agosto del proximo ano. (estar)
8. Los profesores insisten en que nosotros ____ a clase a tiempo. (llegar)
9. Si you fuera famoso, yo no ____ en Los Angeles. (vivir)
10. No es cierto que Roberto ____ ____ en el tunel derrumbado. (morir)
11. Cuando era nina, una vez a mi familia _____ a Alaska. (viajar)
12. Nosotros nunca _____ _____ un oso polar fuera de un zoologico antes de ir a Alaska, pero durante el viaje, vimps muchos osos polares. (ver)
13. Si you fuera tu, ___ un viaje a Alaska con toda la familia. (hacer)
14. Recomidendo que tu _____ en hacer un crusero este verano. (pensar)
15. Mucha gente prefiere _______ un crusero porque todo esta bien organizado, con excursiones y divedrsiones. (hacer)
16. Mi hermano no ________ ir otra vez, pero yo si tengo planes para volver. (querer)
17. Entonces, mis amigas y yo _____ ______ planes para ir en dos meses, en jilio de este ano. (hacer)
18. Creo que _____ mucho sol y buen tiempo si vamos en julio. (hacer)
19. No creo que nosotros _____ mucho durante la noche, porque !no hay oscuridad! (dormir)
20. !A uds. les encantaria Alaska! !______ Uds. con nosotros en jilio! (venir)
21. !No ______ asi! no eres mi madre. (hablarme)
22. No pude conseguir trabajo para el verano porque no ____ ____ planes con anticipacion. Mi padre se enojo mucho conmigo. (hacer)
23. Ojala que don Fernando ______(poder) conocer a sus nietos antes de ___(morir). Raquel quiere que los dos se conozcan.
24. Si no invito a Alfredo, temo que el _____(ofenderse).
25. El comite no _____ _____ nada, entonces el director tuvo que buscar otra solucion. (decidir)
26. En el ano 2030, ?donde _____(estar) tu? En aquel ano, ?sera posible que ____(haber) corros que vuelan?

Answers

Instructions: To understand my answer, they are the ones in bold and underlined:Tenia mucha sed porque no iba a tomar biologia el año que viene.Mis amigas me aconsejan que estudie biologia el año que viene.Todos creemos que el proximo examen de ciencias será fácil.Cuando Raquel fue a Puerto Rico, ella y Angela hicieron un viaje a San German para hablar con la abuela.Tengo que terminar esta tarea para mañana, pero no quiero, ¡y todavía no he escrito nada!¡Chicos! ¡No corran Uds. en los pasillos de la escuela! Es peligroso.Los profesores que se jubilan (retiran) en junio no estarán en HHS en agosto del próximo año.Los profesores insisten en que nosotros lleguemos a clase a tiempo.Si yo fuera famoso, yo no viviría en Los Angeles.No es cierto que Roberto haya muerto en el túnel derrumbado.Cuando era niña, una vez mi familia viajó a Alaska.Nosotros nunca habíamos visto un oso polar fuera de un zoológico antes de ir a Alaska, pero durante el viaje, vimos muchos osos polares.Si yo fuera tú, haría un viaje a Alaska con toda la familia.Recomiendo que tú pienses en hacer un crucero este verano.Mucha gente prefiere hacer un crucero porque todo está bien organizado, con excursiones y diversiones.Mi hermano no quiere ir otra vez, pero yo sí tengo planes para volver.Entonces, mis amigas y yo estamos haciendo planes para ir en dos meses, en julio de este año.Creo que habrá mucho sol y buen tiempo si vamos en julio.No creo que nosotros durmamos mucho durante la noche, porque ¡no hay oscuridad! ¡A ustedes les encantaría Alaska! ¡Vengan Uds.con nosotros en julio!¡No me hables así! no eres mi madre.No pude conseguir trabajo para el verano porque no hice planes con anticipación. Mi padre se enojó mucho conmigo.Ojalá que don Fernando pueda conocer a sus nietos antes de morir. Raquel quiere que los dos se conozcan.Si no invito a Alfredo, temo que el se ofenda.El comité no decidió nada, entonces el director tuvo que buscar otra solución.En el año 2030, ¿dónde estarás tú? En aquel año, ¿será posible que haya carros que vuelan?

This is a similar topic to Spanish verb conjugation is the process of changing the form of a verb to express different tenses and moods. Verb tenses indicate when an action occurs, while verb moods indicate the speaker's attitude toward the action. In Spanish, there are three main verb moods: indicative, subjunctive, and imperative.

The indicative mood is used to state facts or express specific actions and is divided into different tenses such as the present, the past, and the future. For example, "I speak", "he spoke" and "we will speak".

The subjunctive mood is used to express uncertainty, desire, or possibility and is divided into different tenses such as present, past, and future. For example, "I hope we can talk soon", "if I had money, I would go on vacation" and "it is important that you study for the exam".

The imperative mood is used to give orders or make requests and is divided into different forms such as affirmative, negative, and reflexive. For example, "speak slower," "don't talk so loud," and "wash your hands."

In Spanish, verbs are conjugated in different ways for each grammatical person, such as "yo", "tú", "él/ella/usted", "nosotros/nosotras", "vosotros/vosotras", and "ellos/ellas/ustedes". ". Learning Spanish verb conjugation is essential to effectively communicate in the language and can be a challenging part of learning Spanish for non-native speakers.

Please help ASAP I’m soooo confused

Please help ASAP Im soooo confused

Answers

Answer:

hiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Explanation:

Quien es la amiga de jose?

Answers

Answer:

English transition and I'll be able to answerr it..

Answer:  Who is the Jose's friend?

Explanation: N/A

Escoge las palabras correctas para terminar la frase. What does your teacher give you? tarea.

Answers

Answer:

Creo que eso esta correcto!

Explanation:

La maestra te da explicaciones, tarea y ayuda!

SPANISH HELP!!
Conjugate the verb in parenthesis in the imperfect tense.

SPANISH HELP!!Conjugate the verb in parenthesis in the imperfect tense.

Answers

Answer:

1.Era

2. se reunian

3.Preparaba

4.Ayudaban

5.Jugaba

6.Nos llevábamos

7.Nos divertiamos

8.Almorzabamos

9.Contábamos

10.Reiamos

11.Traia

12.Tocaba

13.Gustaba

14.Cantábamos

15.Se quedaban

16.Regresábamos

Answer:

Explanation:

. era. se reunían

. preparaba

. ayudaban. jugaba.

. nos llevábamos. nos divertíamos.

. almorzábamos.

. contábamos. nos reíamos.

. traía. tocaba.

. gustaba. cantábamos.

. nos quedábamos.

. regresábamos

...

Buscando información Toda la información en las siguientes oraciones es incorrecta. Corrigelas buscando la información correcta. 1. La influencia indígena es inmensa en países como la República Dominicana, Panamá y la costa de Colombia.
2. Todos los mexicanos hablan español.
3. En Guatemala se hablan quince lenguas autóctonas.
4. Los primeros negros llegaron a Panamá en 1888.
5. Hoy en día hay mucha gente de origen africano en Ecuador, Perú y Bolivia.
6. En Costa Rica hay muchos descendientes de españoles del sur de España.
7. Ecuador ha tenido un presidente de ascendencia japonesa.​

Answers

Answer:

todas son incorrectas desde la primera hasta la ultima

Alguien podria ayudarme, por favor

1. Reconstruye la ‘fábula’ (el relato en sus conexiones cronológicas y causales) a partir del ‘siuzhet’ (el relato tal como se presenta textualmente) en "Las medias rojas", pp. 52-54

Answers

Reconstruir la fábula a partir del siuzhet de "Las medias rojas", que se encuentra en las páginas 52-54.

What is the reconstructed Fable?

El siuzhet de "Las medias rojas" se presenta de la siguiente manera:

I. Un hombre llamado Candás y su sobrina Ildara viven juntos en una casa en el campo.

II. Ildara quiere irse a la ciudad para escapar de su vida miserable en el campo.

III. Candás se opone a la idea de Ildara y la castiga cuando intenta escapar.

IV. Ildara se va a la ciudad con un joven llamado Esteban, pero la vida allí no es como ella esperaba.

V. Esteban comienza a maltratar a Ildara y le impide hablar con su tío.

VI. Ildara intenta escapar de Esteban y regresar al campo con su tío.

VII. Esteban la persigue y la golpea, dejándola herida y maltratada.

La fábula de "Las medias rojas" se puede reconstruir de la siguiente manera:

I. Candás es el tío de Ildara, quien vive con él en una casa en el campo. Ildara es joven y hermosa, pero su vida en el campo es miserable y sin esperanza.

II. Ildara sueña con escapar de su vida en el campo y vivir en la ciudad, donde cree que puede encontrar una vida mejor.

III. Candás se opone a la idea de Ildara y la castiga cuando intenta escapar. Él cree que ella debe quedarse en el campo y trabajar duro para sobrevivir.

IV. A pesar de la oposición de Candás, Ildara finalmente logra escapar de la casa con la ayuda de un joven llamado Esteban. Juntos van a la ciudad en busca de una vida mejor.

V. Pero la vida en la ciudad no es como Ildara esperaba. Esteban comienza a mostrar su verdadera naturaleza y a maltratar a Ildara. Le impide hablar con su tío y la mantiene aislada.

VI. Ildara se da cuenta de que ha cometido un error al irse con Esteban y decide regresar al campo con su tío. Sin embargo, Esteban la persigue y la golpea, dejándola herida y maltratada.

VII. La historia termina con Ildara volviendo a casa con Candás, pero su vida ha sido arruinada por su experiencia en la ciudad.

Learn more about Fable from

https://brainly.com/question/2513338

#SPJ1

The answer choices for all of them are the same as the first question.

1.¿_es la clase de español?
-es una clase muy intersante y divertida. A veces es dificil.
Dónde
Cuál
Cómo
Quién.

2. ¿_está el kápiz?
-está encima del escritorio Al lado de la computadora .

3. ¿_significa la palabra “ir”?
-significa “to go”

4. ¿_vas a la bibliotecta?
-porque necesito estudiar para la clase de biomogía.

5. ¿_es el examen
-el examen es viernes

6. ¿_es el profesor de biología?
-el sr.marquez es muy amable

7. ¿_v Pedro Los lunes delhés de las clases? -va a la lección de piano. Tea muy bien. Es muy talentoso.

8. ¿_vas Al cine? -Voy con paco. Vamos a ver

9. ¿_es Tú amiga gabriela? -ella es de argentina. Es muy simppática y divertida. Somos buenas amigas.

Answers

1. Cómo
2. Dónde
3.Qué
4.Cuando
5. Cuando
6. Quien
7. Not sure sorry!
8. Con quien
9. De donde
Other Questions
olar heat gain coefficient (shgc) is expressed as number between 0 and _ Which quote best shows Ben franklins enterprising personality determine the number of gram of gas produced when 4.66 mole of water produced from the complete combustion of butane Which Halogen is the most reactive non-metal of all? my grade is so low. and i realy need to pass Keyah is walking a 5-kilometer race to raise money for a cause. She has walked 2,400 meters. How many more kilometers does she have left to walk I need halp asap!!!! a manager is only accountable for expenses in a(n) ________ center. What is Codominance?A. Where both traits are expressed.B. Where one trait is expressed and the other is hidden.C. None of the above Choose the inverse of y=x-10x.Oy=x-25-5O y = x-25 +5Oy=x+25-5Oy=+x+25 +5 At which stage of the scientific process should a scientist look at experimental data from other scientists to set up a new experimental study? Q2.Many biotic and abiotic factors can affect the growth of plants.(a) Are the factors in Table 1 biotic or abiotic?Tick one box for each factor.Table 1FactorBioticAbioticDiseasesHerbivoresTemperatureWater A space probe near Neptune communicates with Earth using bit strings. Suppose that in its transmissions it sends a 1 one-third of the time and a 0 two-thirds of the time. When a 0 is sent, the probability that it is received correctly is 0.8 and the probability that it is received incorrectly (as a 1) is 0.2. When a 1 is sent the probability that it is received correctly is 0.8 and the probability that it is received incorrectly (as a 0) is 0.2.Find the probability that a 0 is received. (Enter the value of the probability in decimal format and round the final answer to one decimal place.) Which of the following factors cause variations in seawater density, leading to ocean currents? 1- Sun's gravity 2- Wind 3- Moon's gravity 4- Temperature and salinity Elige un prefijo para cada una de estas palabras y escribe una oracin con cada palabra originada.-Desarollo -Ligero -Deslizante-Distribuir -Millonario -quieto With the above balanced equation, make at least four mole ratios (one is done for you): 6 KOH 2 K3PO4 I want you to think about fire and succession in a prairie environment. What do you think happens in our prairie in terms of ecological succession when we burn it in the spring? Does succession continue or does something else happen. Please submit a detailed response to the question posed above. Make a list of common uses of pneumatic systems in engineering contexts. Explain how each system functions and what benefit it brings.if u can, pls give me 5 examples and explain them A Superball Collides Inelastically with a TableAs shown in the figure (Figure 1) , a superball with mass m equal to 50 grams is dropped from a height of hi=1.5m . It collides with a table, then bounces up to a height of hf=1.0m . The duration of the collision (the time during which the superball is in contact with the table) is tc=15ms . In this problem, take the positive y direction to be upward, and use g=9.8m/s2 for the magnitude of the acceleration due to gravity. Neglect air resistance.Part A Find the y component of the momentum, pbefore,y, of the ball immediately before the collision. Express your answer numerically, to two significant figures.Part B Find the y component of the momentum of the ball immediately after the collision, that is, just as it is leaving the table. Express your answer numerically, to two significant figures.Part C Find Jy, the y component of the impulse imparted to the ball during the collision. Express your answer numerically, to two significant figures.Part D Find the y component of the time-averaged force Favg,y, in newtons, that the table exerts on the ball. Express your answer numerically, to two significant figures.Part E Find KafterKbefore, the change in the kinetic energy of the ball during the collision, in joules. Express your answer numerically, to two significant figures.Please show your work in detail, I'm posting because I need to know how to get to the answer, I'm studying for an exam. what type of communication is able to pass data in two directions at the same time(input or output)?