Answer:
thursday
Explanation:
Answer:
Tuesday
Explanation:
If you read the dialogue, it tells us that Laura asks Juan, "Que dia es hoy", and his reply is "Hoy es martes, el 30 de enero"
If today is Juan's birthday, and today is Martes (Tuesday), Juan's birthday must be on Tuesday.
BTW i have no experience in Spanish so sorry if i am wrong. I am better at german and Math.
how do you say 5:45 in spanish
Answer: son las cinco cuarenta y cinco.
Explanation:
Hallar el término general de la siguiente sucesión:
8, 3, - 2, - 7, - 12,……
Answer:
El siguiente es -17
Hay un rango de 5 entre cada número.
Explanation:
¡Espero te ayude! ♡
Answer:
-5
Explanation:
El término general de dicha sucesión es:
-5
ya que:
8 - 5 = 3
3 - 5 = -2
-2 - 5 = -7
-7 - 5 = -12
...
I really don’t understand verbs
Answer: estudias
Explanation:
In this question, it's simply asking you to conjugate the verb estudiar in the tú form. In any language, verbs are the action of the sentence. So in this example, the verb is estudiar. If you try to translate this sentence, you will say, "In which school do you study?" So now, we automatically know that estudias would be the correct answer. Don't worry, spanish is difficult sometimes, but it's those struggling times that make our spanish stronger.
ASAP CAN SOMEONE HELP ME PLSS I JUST GOT CONFUSED THANK YOU
Answer:
1) lo/ limpiarlo
2)los/ preparandolos
3)las/ pagarlas
4)los/ haciendolos
5)la/ pagarla
Explanation:
hope this helps :)
¿Cómo te llamas? Incluye tu apellido.
Answer:
What is your name and what is your last name?
Explanation:
1.
ambicioso
2.
simpático
3.
alto
4.
feo
A. bajo
B. difícil
C. cómico
D. grande
E. perezoso
F. guapo
G. interesante
H. alumno
I. antipático
5.
serio
6.
profesor
7.
pequeño
8.
fácil
9.
aburrido
Answer:
3a,2I,4f,6,h,7d,8b,9g,1e, 5c
What does the underlined word or phrase mean in the following sentence?
El jefe es muy exigente.
boss
employee
work
job
Answer: Boss
Explanation: jefe means boss in Spanish
Answer:
The boss is very demanding.
Explanation:
Fill in the blank with the correct form of the verb ser.
Nosotros_________ de Perú.
A. sois
B. son
C.soy
D.somos
Answer: Nosotros (somos) de Pere
¿Cierto o falso?
The equator is known as la mitad del mundo in Ecuador.
True
False
Answer:
Cierto/ true
Explanation:
el ecuador también se conoce como eso
the equator is also known as that
Lmk if this helps
Lmk si esto ayuda
Answer:
TrueExplanation:
Mitad del Mundo means "The Equator". Even though the equator runs through many cities around the world, Quito has become famous for it. Mitad de Mundo consists of one dominant monument.Hope this helps.Fill in the blinks with the word choices.
Word choices :
Hambre
Horrible
Ganas
Sed
Richas
1. Cuando tengo_ Cómo un plantano o una manzana .
2. No me gusta el yogur. Es_
3. Me gustan las uvas. Son muy_ y nutritivas
4. Cuando tengo_ me gusta beber leche o agua.
5. Tengo_ de comer una hamburguesa.
Answer:
Explanation:
Cuando tengo hambre como un plátano o una manzana.No me gusta el yogurt. Es horrible.Me gustan las uvas. Son muy ricas y nutritivas.Cuando tengo sed me gusta beber leche o agua.Tengo ganas de comer una hamburguesa.¿Cómo son ? - what are they like?
Write complete sentence using the cues and comparative words in parentheses (please make sure you include the correct conjugation of “ser” in each sentence)
give me 6 sentences please .
Answer:
here it goes
Explanation:
1. ¿Qué hora son? (What Time is it?)
Son las 2:27 de la tarde. (it's 2:27 p.m.)
2. Yo soy Paris y Ella es Paula. ( I'm Paris and she is Paula.)
3. Nosotros somos sus Amigos. (We are their friends.)
4. Ellos son de El Salvador. (They're from El Salvador.)
5. Ella es la asistente. (She's the assistant.)
6. Mi perro está jugando con el zapato. (My dog is playing with the shoe.)
hope this helps!
Me gusta tocar ___________.
Can you help with that please
Conjugate the verb tener (to have) to complete the following sentences.
6. Sarah
?
seis clases en total.
7. Mi amigo
?
la clase de español en la tercera hora.
8. Mi mejor amigo y yo
?
15 años.
9. No
(yo) la clase de inglés este semestre.
dos clases juntos.
11. El lápiz
un borrador.
24 pupitres.
10. David y Ben
?
?
12. La clase
?
3
14. Nosotros
?
?
15. Ellos
13. ¿Tú
la clase de biología en la tercera hora?
la clase de banda en la sexta hora.
la profesora Martínez.
Answer:
6. Sarah tiene seis clases en total.
7. Mi amigo tiene la clase de español el la tercera hora.
8. Mi mejor amigo y yo tenemos 15 años.
9. No tengo la clase de inglés este semestre.
11. El lápiz tiene un borrador
10. David y Ben tienen....
14. Nosotros tenemos....
15. Ellos tienen....
13. ¿Tú tienes la clase de biologí a en la tercera hora?
Explanation:
Where is Carmen from?
Brasil
Japón
Colombia
México
Answer:
Is this a historical figure?
Explanation:
Carmen, if it is a spanish problem, is probably from not japan (not a japanese name). I don't know after that.
Answer:
A
Explanation:
brasil
Cinco Horaciones con adjetivos
Tu amigo Iván te escribió este correo electrónico para pedirte consejos. Lee
su mensaje y luego contesta, diciéndole qué harías en su lugar.
Answer:
Hola Ivan,
Explanation:
Espero que todo esta bien contigo. De tu pregunta, yo te consejo que alomejor es mas productivo si los llevas al parque. Asi en esa forma no te tienes que preocupar si unos tienen dinero o no.
What do the hippies think of others?
Answer:
Qué piensan los Hippies de otros?
Select the correct answer.
Which verb phrase correctly completes this sentence?
Mi amigo
el mejor jugador de la universidad.
The sentence is incomplete and needs a verb phrase to make sense.
Assuming the intended meaning of the sentence is "My friend is the best player in the university," the correct verb phrase to complete the sentence would be:
"es" (is)
Therefore, the complete sentence would be:
"Mi amigo es el mejor jugador de la universidad."
please translate this for me ! :)
Answer:
Maria's house is red. Maria has a new car. His car is blue. she likes her new car. Maria has brown eyes. his eyes are pretty. Maria's hair is brown. Maria's dress is green. the dress is new. Maria's shoes are green. Jose's house is green. Jose has a new car. his car is red. He likes his red car. Jose has brown eyes. his eyes are big. Jose's hair is brown. Jose's shirt is blue. The shirt is new. Jose's shoes are brown.
can you give me a brainly please
Explanation:
Answer:
Maria's house is red. Maria has a new car. His car is blue. she likes her new car. Maria has brown eyes. his eyes are pretty. Maria's hair is brown. Maria's dress is green. the dress is new. Maria's shoes are green. Jose's house is green. Jose has a new car. his car is red. He likes his red car. Jose has brown eyes. his eyes are big. Jose's hair is brown. Jose's shirt is blue. The shirt is new. Jose's shoes are brown.
Explanation:
THIS IS FOR SERIOUS ANSWERS
Give advice to a friend (in Spanish) using the informal imperative and the prompts provided below.
one sentence with venir and fiesta
another sentence with escribir and invatacion
and one last sentence with estudiar and profesional
Answer:
Escucha los consejos de tus padres.Disfruta de la vida para ser feliz.Ven a mi fiesta.Escribe la invitación para los padres de Marcos.Estudia y serás un gran profesional.Explanation:
PLATO ANSWER!
The advice given to a friend in Spanish using informal imperative are given below.
What are the advice?
The advice are as follows:
Simply put, this is the choice of words that one would used to give advice or give an instruction.
Learn more about informal imperative at:
https://brainly.com/question/11356199
#SPJ9
Lee y escoge la mejor respuesta. Read and select the best answer.
La manera en que vive una persona o personas incluye la forma de las relaciones
personales, del consumo, de la hospitalidad y la forma de vestir. La expresión que
describe las condiciones en que vive una persona que hacen que su existencia sea
feliz y saludable es __________.
el nivel de vida
la calidad de vida
el estilo de vida
la expectativa de vida
The correct expression to mention the conditions in which a person lives that make their existence happy and healthy is:
el nivel de vidaStandard of living.It is understood as "nivel de vida" or standard of living, all those conditions or indicators that allow reference if a certain population lives happily or feels that their life is full.
For this they are based on the measurement of "expectativa de vida," which is the amount of years they can live, and the "calidad de vida," which is based on their access to goods and services for their subsistence.
If you want to learn more about Spanish, you can visit the following link: https://brainly.com/question/14578628
5 leyes de los hablantes indígenas
Answer:
ARTÍCULO 1. La presente Ley es de orden público e interés social, de observancia general en los Estados Unidos Mexicanos y tiene por objeto regular el reconocimiento y protección de los derechos lingüísticos, individuales y colectivos de los pueblos y comunidades indígenas, así como la promoción del uso cotidiano y desarrollo de las lenguas indígenas, bajo un contexto de respeto a sus derechos.
Artículo reformado DOF 15-12-2015
ARTÍCULO 2. Las lenguas indígenas son aquellas que proceden de los pueblos existentes en el territorio nacional antes del establecimiento del Estado Mexicano, además de aquellas provenientes de otros pueblos indoamericanos, igualmente preexistentes que se han arraigado en el territorio nacional con posterioridad y que se reconocen por poseer un conjunto ordenado y sistemático de formas orales funcionales y simbólicas de comunicación.
ARTÍCULO 3. Las lenguas indígenas son parte integrante del patrimonio cultural y lingüístico nacional. La diversidad de lenguas indígenas es una de las principales expresiones de la composición pluricultural de la Nación Mexicana.
Artículo reformado DOF 15-12-2015
ARTÍCULO 4.- Las lenguas indígenas que se reconozcan en los términos de la presente Ley y el español son lenguas nacionales por su origen histórico y tendrán la misma validez, garantizando en todo momento los derechos humanos a la no discriminación y acceso a la justicia de conformidad con la Constitución Política de los Estados Unidos Mexicanos y los tratados internacionales en la materia de los que el Estado Mexicano sea parte.
ARTÍCULO 5. El Estado a través de sus tres órdenes de gobierno, -Federación, Entidades Federativas y municipios-, en los ámbitos de sus respectivas competencias, reconocerá, protegerá y promoverá la preservación, desarrollo y uso de las lenguas indígenas nacionales.
Explanation:
what was celebrated in the main square of the Casco Viejo?
A) The founding of panama City
B) Panama’s independence from Colombia and Spain
C) the completion of the construction of the Catedral Meteopolitana
D) the rebuilding of the capital in a new location
The Panama’s independence from Colombia and Spain was celebrated in the main square of the Casco Viejo.
What was celebrated in the main square of the Casco Viejo?The main square of the Casco Viejo was filled with jubilation and festivities as the people celebrated Panama's independence from both Colombia and Spain. This momentous occasion marked a significant milestone in the country's history and symbolizing its sovereignty and the struggle for self-determination.
The square echoed with cheers, music and colorful decorations as locals and visitors alike came together to commemorate this important event. The celebration served as reminder of Panama's rich heritage and the resilience of its people in their pursuit of freedom and independence.
Read more about Casco Viejo
brainly.com/question/1638169
#SPJ1
Select the phrase that best completes this sentence.
Aquí en el museo tú _____________ enseñar a los visitantes diferentes obras de arte.
A.
haber que
B.
hay que
C.
tienes que
D.
tenemos que
Fill in the blank with the Spanish word that best completes the following sentence.
La es el día antes de la Navidad.
• Boda
• Quinceañera
• Navidad
• Nochebuena
Question 1 with 1 blank
ponerse: Carlos 1 of 1
cómodo antes de leer.
Question 2 with 1 blank
afeitarse: Mi hermano 1 of 1
por las mañanas.
Question 3 with 1 blank
preocuparse: Mis padres y tú 1 of 1
mucho por mí.
Question 4 with 1 blank
bañarse: Los niños y tú 1 of 1
todos los días.
Question 5 with 1 blank
cepillarse: Tú 1 of 1
los dientes antes de ducharte.
Question 6 with 1 blank
llamarse: Mis amigas 1 of 1
Lucía y Julieta.
Question 7 with 1 blank
cepillarse: Yo 1 of 1
el pelo después de ducharme.
Question 8 with 1 blank
vestirse: Mi padre 1 of 1
con una camisa azul.
Question 9 with 1 blank
quedarse: ¿Ustedes 1 of 1
en la casa este fin de semana?
Question 10 with 1 blank
quitarse: Nosotras 1 of 1
los zapatos.
Question 11 with 1 blank
acordarse: Nosotras 1 of 1
muy bien de ustedes.
Question 12 with 1 blank
peinarse: Ella 1 of 1
el pelo antes de irse a dormir.
Question 13 with 1 blank
lavarse: Ellos 1 of 1
las manos en el lavabo.
Question 14 with 1 blank
acostarse: Susana y tú 1 of 1
a las diez de la noche.
Question 15 with 1 blank
quitarse: Marcos 1 of 1
la espuma de afeitar.
Question 16 with 1 blank
probarse: Marga 1 of 1
una blusa nueva.
Question 17 with 1 blank
dormirse: Nosotras 1 of 1
durante la película.
Question 18 with 1 blank
secarse: Gerardo 1 of 1
con la toalla.
Question 19 with 1 blank
maquillarse: La chica 1 of 1
delante del espejo.
Question 20 with 1 blank
levantarse: Los chicos y tú 1 of 1
del sofá.
Question 21 with 1 blank
sentarse: Ellos 1 of 1
en la cama.
Question 22 with 1 blank
ponerse: ¿Tú 1 of 1
triste con esta película?
Question 23 with 1 blank
enojarse: ¿Tú 1 of 1
mucho con tu hermana?
Question 24 with 1 blank
despertarse: Usted 1 of 1
a las seis de la mañana.
Question 25 with 1 blank
ducharse: Yo 1 of 1
antes de ir a la escuela.
Question 26 with 1 blank
lavarse: Lucas y tú 1 of 1
los dientes después de comer.
Question 27 with 1 blank
acordarse: ¿Tú 1 of 1
de mi hermana Sofía?
Question 28 with 1 blank
sentirse: Tengo una prueba y 1 of 1
nerviosa.
Question 29 with 1 blank
irse: Nosotras 1 of 1
a casa después de las clases.
Question 30 with 1 blank
irse: Yo 1 of 1
al parque por la tarde.
Answer:
poyio
Explanation:
Question 1 with 1 blank
ponerse: Carlos 1 of 1
cómodo antes de leer.
I really need help with my Spanish homework! It’s due today! Please help me out!
Directions: Read the Cuaderno Prompt below. You should end up with at
least 10 sentences in response to the prompt. Escribe en español.
#3
Hoy es...
TÚ ERES UN ZA JEFE/A DE UNA EMPRESA EN AMÉRICA LATINA
Y NECESITAS APLICANTES. DESCRIBE UN PUESTO QUE OFRECES.
DESCRIBE EL AMBIENTE DEL EMPLEO, EL SUELDO, QUE ES
NECESARIO QUE HAGA EL EMPLEO, Y HAZ TRES PREGUNTAS PARA
EL APLICANTE
Write in the space below:
Answer:
Today is...
YOU ARE AHEAD OF A COMPANY IN LATIN AMERICA
AND YOU NEED APPLICANTS. DESCRIBE A JOB YOU OFFER.
DESCRIBES THE EMPLOYMENT ENVIRONMENT, SALARY, WHICH IS
YOU NEED TO DO THE JOB, AND ASK THREE QUESTIONS TO
THE APPLICANT
Explanation:
this is it if you needed it translated
In uruguay, to grab someone's attention or stop a bus, one might make a______sound.
Answer:
In Uruguay, to grab someone's attention or stop a bus, one might make a "ch-ch" sound.
complete the table refer to the spanish keyboard translation for help