Fill in the blanks with a + definite article (el, la, los,
las). Don't forget to contract if needed.
1. Voy __ escuela en carro.
2.Vamos __ banco
3.Hannah escucha __ profesoras
4.Ryan y Brendan miran __
profesor
5.¿A qué hora llegas __ colegio?
7. Destiny y Jordan miran __ muchachos guapos.
8. Vas __ café a las tres y media. ¿No?
9. Los alumnos van __ laboratorios de ciencias.
10. Patrick mira __ la empleada
11. Es el boligrafo __ profesor
12.Son los Zapatos __ muchachas.
13. Los profesores Harlan __ alumnos malos.
14. Tyler es __ estado de Texas.
15. Los estudiantes hablan __ examen dificil.
16. Kiley es __ estado de illinois.
17. Chris es un miembro __ club de espanol.
18. Drew y kendra hablan __ notas buenas.
19. Vance habla __ carros.
20. Son los buses escolares __ escuela long county high
21. La alumna mira __ profesor.
22. Es el boligrafo __ muchacho alto.
23. Los alumnos van __ escuela a pie.
24. El profesor es __ estado de Washington.
25. La profesora habla __ not a mala
*6 was skipped because it was already answered but can someone please help with the rest*
Listen, read the information in the chart, and choose the option with the correct answer
Casa en Caracas Dormitorio en Quito Garaje en la calle Norte Apartamento en Barcelona
Casa con 4 dormitorios, 3 baños, patio y jardín. 150 metros2. Dormitorio de 6 metros2 con cocina pequeña para compartir. Tiene balcón y un baño pequeño. 10 metros2. Tiene una puerta grande y dos ventanas. Departamento nuevo en el 7° piso, 2 Dormitorios, un baño y balcón. No tiene garaje.
Precio pedido: 950.000 euros Precio pedido: 24.000 euros Precio pedido: 500.00 euros Precio pedido: 850.00 euros
Based on the audio and the information in the chart, what property should the person in the audio consider?
Una casa
Un dormitorio
Un garaje
Una cocina
Answer:
Una casa(The House)
Explanation:
Una casa(The House) is the property that the person in the audio should consider because it has 4 bedrooms, 3 bathrooms, a patio, and a garden. 150 meters2. 6 square meter bedroom with a small kitchen to share. It has a balcony and a small bathroom. 10 meters2. It has a large door and two windows and an asking price of 950,000 euros
Yo no se si tu me quieres pero yo te puedo esperar.
Ricardo tiene muchos amigos en la escuela. Habla con todas las personas en la clase. Él es muy ___________. Responde a todas las preguntas que hace la profesora y estudia mucho. Saca buenas notas en el examen. Es muy ___________. Viene de Guatemala. Él es ___________. También le gusta jugar deportes y es parte del equipo de fútbol de la escuela. Es ___________. Su profesora de historia es la señora Carmen. Ella sabe mucho sobre la historia de los mayas. Ella está siempre bien ________. Es muy ___________ con sus estudiantes.
Answer:
Ricardo has many friends at school. Talk to everyone in the class. He is very ___________. He answers all the questions the teacher asks and studies hard. Get good grades on the exam. Is very ___________. It comes from Guatemala. He's ___________. He also likes to play sports and is part of the school soccer team. It is ___________. His history teacher is Mrs. Carmen. She knows a lot about the history of the Mayans. She is always well ________. He is very ___________ with his students.
Explanation:
um this is it in english if this helps even more. there is no words to pick from so... you do you boo. Hope this helps.:)))
3 Personality traits _______________________ IN SENTENCES
According to your family what are you like? _______________________ IN SENTENCES
3 Activities you like to do _________________________ IN SENTENCES
Is there anything thing you don't like doing ? _______________________ IN SENTENCES
What do you need for your classes? ___________________________ IN SENTENCES
What do you find in your classrooms?__________________________ IN SENTENCES
What can you find in your book-bag?_________________________ IN SENTENCES
What are your favorite classes?_______________________________ IN SENTENCES
What classes are the most difficult for you? ____________________________ IN SENTENCES
Answer:
According to your family what are you like?
A mi familia, yo soy divertido, cómico, inteligente
3 Activities you like to do
A mí me gusta jugar, hablar, y comer.
Is there anything thing you don't like doing?
A mí no me gusta ni hacer la tarea ni estudiar.
What do you need for your classes?
Para mis clases, necesito mi computadora, un cuaderno y un bolígrafo.
What do you find in your classrooms?
(idrk but include sillas y mesas which means chairs and tables)
What can you find in your book-bag?
Encuentro/tengo útiles escolares(u can specifiy), mi almuerzo y mi agua en mi mochila.
What are your favorite classes?
Mis clases favoritas es (whatever ur fav clases are)
What classes are the most difficult for you?
Las clases más difíciles son...
¿acaso él no vive en costa rica? ¿qué hace ahora en panamá? (5)
EL único puño cerrado levantado y listo,
O la mano abierta que pide y espera.
Cual es el significado?
Answer:
q te van a joder bro
Explanation:
te pegan o te castigan
Onomatopeya-Simil-Personificacion-Metáfora: 1. Los arboles del campo daran palmadas de aplauso.
2. Sus pupilas ardían igual que hogueras.
Por favor la tarea es hasta hoy!
Las figuras retóricas en las siguientes oraciones se pueden clasificar de la siguiente manera:
PersonificaciónSímil¿Qué son las figuras retóricas?Corresponden a técnicas del lenguaje que permiten una mayor expresión de las ideas de un texto o discurso, a través de construcciones connotativas y subjetivas que ayudan en la plenitud y estilo de un texto.
Por tanto, la personificación es la figura retórica que atribuye características humanas a los objetos y cosas inanimadas, y el símil corresponde a una comparación.
Encuentre más sobre figuras retóricas en:
https://brainly.com/question/898789
#SPJ1
Answer your friend's questions about what you and others have to do using the
expression in parentheses. Write in complete sentences. (10 points)
1. ¿Tienes que estudiar? (mucho)
3.¿Tienes que enseñar la clase? (nunca)
4.¿Tienen que temprano a la escuela ustedes? (todos Los días)
5.¿Tienes que usar la computadora? (de vez en cuando)
Listen to the audioand select the sport described.
A. el yoga
B. el tenis
C. el fútbol
D. el golf
Answer:
El fútbol no es solo un juego, es una pasión que une a personas de todos los ámbitos de la vida. Reúne a personas de diferentes culturas y orígenes, creando un sentido de comunidad y pertenencia. El fútbol no se trata solo de marcar goles o ganar partidos; nos enseña valores importantes como el trabajo en equipo, la disciplina, la perseverancia y el espíritu deportivo.
El fútbol tiene el poder de inspirar y motivar a las personas a lograr sus objetivos tanto en el campo como fuera del campo. Proporciona una oportunidad para que los jóvenes desarrollen sus habilidades físicas, habilidades sociales e inteligencia emocional.
Además, el fútbol se ha convertido en una industria multimillonaria que genera oportunidades de empleo para millones de personas en todo el mundo. Desde entrenadores hasta jugadores, desde árbitros hasta emisoras, el fútbol proporciona un medio de vida para muchos.
En conclusión, el fútbol es más que un juego; es una parte integral de nuestra cultura que trae alegría y emoción a millones de aficionados en todo el mundo. Por lo tanto, deberíamos seguir apoyando este hermoso deporte jugándolo nosotros mismos o simplemente disfrutando viendo competir a nuestros equipos favoritos.
Explanation:
what does the altar de la patria monument commemorate?
Answer:
the Dominican Republic's fight for freedom from Haiti in 1844
Explanation:
:)
What are two words in English that are borrowed from Arabic?
Answer:
Alcohol and coffee etc.
Explanation:
Alcohol comes from the Arabic word al-kuhl but well known as alcohol
Coffee comes from the Arabic word Qahwa but originally called coffee
FILL IN THE BLANK. In this chapter, you learned how to identify verbs that have stem changes in the preterite. Choose the appropriate option to complete each statement.
1. El novio de Hilda _____ en el sofá y ______.
se sentó, se duerme
se sienta, se durmió
se sentó, se durmió
se sienta, se durmieron
2. Angel y yo _____ un trabajo nuevo.
consigo
consigues
consiguen
conseguimos
3. Ustedes s_rvieron mucha comida.
o
u
i
e
4. Nosotros p_dimos café negro.
o
u
i
e
Answer:
1 El novio de Hilda se sentó en el sofá y se durmió.
2Angel y yo conseguimos un trabajo nuevo.
3 Ustedes sirvieron mucha comida.
4.Nosotros pedimos café negro.
Yo
(jugar) mucho al fútbol y mi amiga Carla
(jugar) mucho también pero ahora no
3_(poder).
Vamos a hablar con Carla.
- Carla, ¿por qué no (poder) jugar con nosotras?
7
- Yo 5 (querer) pero no
(Querer)
volver a casa.
- ¿Por qué_8
8_(querer) ir a casa?
- Porque 9_(tener) dos amigos que
10 (volver) hoy
de España y _11__ (querer) estar en casa.
6
-
(poder).
Pick the correct verb to the words in parenthesis.
Write one sentence in spanish to let your neighbor know he has arrived at his final destination. use acabar + de + infinitive to be specific.
Answer: Acabas de llegar a mi casa (or whatever destination you picked)
Explanation: Hope this helps :)
II. Spain in Maps. (Each individual student should post an original comment.)
Take a close look at a map of Spain. You may view a map that represents Spain within the world, in Europe or the country all on its own. Include one comment about something that you have discovered or that you feel should be pointed out as an interesting fact to keep in mind. Below, is an example:
(Note how I start with an observation that results from looking at a map. In my comments, I do include the results of a bit of research so as to quantify what I suspected, what I saw on the map.)
I see that Spain is much closer to Africa than I thought it was. Research reveals that at its closest point, Morocco is only 9 miles away when you cross the Strait of Gibraltar. So, the Strait of Gibraltar is actually a rather narrow passageway to the large Mediterranean Sea. In other words, if this passage were closed up the Mediterranean Sea would be an enormous lake!
After scrutinizing a map of Spain, it dawned on me that the nation's coastal region is quite an assortment, spanning roughly 4,964 kilometers (equivalent to 3,084 miles).
What is the text about?Spain has a vast stretch of coastline that presents various scenic beaches and coastal regions for tourists to discover. Furthermore, it highlights the nation's strong bond with the neighboring bodies of water, such as the Atlantic Ocean and the Mediterranean Sea.
Spain's varied coastal topography, with vast stretches of sandy shorelines and jagged cliffs, offers abundant options for travel, aquatic sports, and maritime pursuits. Spain's extensive coastline offers an array of captivating landscapes and experiences that are worth contemplating.
Learn more about Spain from
https://brainly.com/question/24126663
#SPJ1
What would you like to know about the Spanish culture? Why?
Answer: La cultura indigena
Explanation: Porque habla sobre muchos mas temas incluidos a este, como la cultura española impuesta por la colonización, mitologías y tradiciones
Question 16(Multiple Choice Worth 1 points) (03.06 LC) Read and select the option with the correct answer to complete the sentence. Lee la receta del jarabe; tomas tres ________ cada ocho horas. cucharadas etiquetas gotas pastillas
Answer:
Cucharadas
Explanation:
Lee la receta del jarabe; tomas tres _____cucharadas___ cada ocho horas.
Answer:cucharadas
Explanation:
I took the test
Put in order:
• Hola! Buenos días/tardes. Hemos reservado una mesa para 4 personas.
• Perfecto, bienvenidos.
• ¿Me trae la carta, por favor? / La carta, por favor.
• ¿Y de segundo?
• De segundo …. Por favor.
• ¿Qué van a tomar?
• ¿Qué quieren (usted) para beber?
• Para beber…agua
• ¿Fria o del tiempo? ¿Con o sin gas?
• Fria y sin gas, por favor.
• De primero por favor, ponme // Para mí, como entrante tomaré la ensalada mixta…
• ¿Como desea pagar, con tarjeta o en efectivo?
• Con tarjeta, por favor. ¿Puedo pagar con tarjeta? ¿
• ¿Le/les ha gustado la comida? ¿Todo bien?
• Si nos ha gustado mucho…Estaba deliciosa/riquisima.
• ¿Qué desea/desean de postre?
• De postre, (quiero) …
• ¿Desea/Desean algo más?
• No, gracias, nada más/ eso es todo.
• ¿Me trae la cuenta, por favor? / La cuenta, por favor.
• Hasta luego, muchas gracias!
• Gracias a ustedes. Hasta luego!
We can put the following Spanish dialogue in order as follows:
Hola! Buenos días/tardes. Hemos reservado una mesa para 4 personas.Perfecto, bienvenidos.¿Me trae la carta, por favor? / La carta, por favor.¿Qué van a tomar?¿Qué quieren (usted) para beber?Para beber…agua¿Fria o del tiempo? ¿Con o sin gas?Fria y sin gas, por favor.De primero por favor, ponme // Para mí, como entrante tomaré la ensalada mixta…¿Y de segundo?De segundo …. Por favor.¿Como desea pagar, con tarjeta o en efectivo?Con tarjeta, por favor. ¿Puedo pagar con tarjeta?¿Le/les ha gustado la comida? ¿Todo bien?Si nos ha gustado mucho…Estaba deliciosa/riquisima.¿Qué desea/desean de postre?De postre, (quiero) …¿Desea/Desean algo más?No, gracias, nada más/ eso es todo.¿Me trae la cuenta, por favor? / La cuenta, por favor.Hasta luego, muchas gracias!Gracias a ustedes. Hasta luego!How to learn Spanish?Developing a study schedule can help students develop study techniques to develop their speaking, reading, listening, and reading skills in the language.
Therefore, this Spanish dialog ordering activity helps in retaining reading knowledge, vocabulary, verbs and grammar rules in general.
Find out more about spanish vocabulary at:
https://brainly.com/question/26522612
#SPJ1
¿Qué tipo de literatura propugnaban los escritores neoclásicos?
Answer:Los escritores neoclásicos modelaron sus obras sobre textos clásicos y siguieron varios valores estéticos establecidos por primera vez en la antigua Grecia y Roma. creo
Explanation:
Can someone put these words into a sentence. each individual sentence
Catalyst
Jargon
Judicious
Foible
Benediction
Frivolous
Alacrity
Deify
Carnage
Impel
Epitaph
Harp
Lateral
Pallid
Impetuous
And can you make it sound like a teenage girl wrote it ?
Answer:
Catalyst: The bombing attack was the catalyst for war.
Jargon: I strayed from my own voice and slipped into jargon, cant, or false sentiment.
Judicious: I make judicious use of taxis; not expensive when compared to the running costs of a car.
Foible: We all have our little foibles.
Benediction: The Pope's hands were raised in benediction.
Frivolous: I do not raise that in any frivolous spirit, but it seems to me to be somewhat important.
Alacrity: She accepted the invitation with an alacrity that surprised me.
Deify: The people deified the emperor.
Carnage: Reporters described the highway accident as a scene of carnage.
Impel: His interest in the American Civil War impelled him to make repeated visits to Gettysburg.
Epitaph: He was buried in the chancel of the parish church, where a monument with an epitaph was erected to him by his eldest son.
Harp: She's always harping on the importance of a good diet.
Lateral: The ears are lateral to the nose.
Pallid: He has a pallid complexion and a brow streaming with sweat.
Impetuous: I wish that he would not be so impetuous and impulsive.
Explanation:
I hope this helps and I am a teenage girl soo <3
type the spanish translation of the sentence below, make sure you include correct punctuation and capitalization: we have to run.
Listen to the audio, read the question, and choose the option with the correct answer.
Based on the audio, what made the trip enjoyable? (1 point)
The focus on art
The friendly locals
The plane ride
The traditional food
Answer:
The focus on art
Explanation:
trust
The event that made the trip enjoyable was the focus on art.
What is a focus on art?This refers to the heighten of artistic event as part of a trip that is, the event have a visual element which entails artistic contents.
Hence, the event that made the trip enjoyable was the focus on art which was made by the firm.
Therefore, the Option A is correct.
Read more about focus on art
brainly.com/question/5085700
#SPJ2
Listen to the audio and select what it describes:
a. hora de almuerzo
b. horas trabajadas
c. trabajar por turnos
d. trabajo a tiempo parcial
answer: a. hora de almuerzo
i hope this helps.
how do you count in spanish 1-20
Answer: It's like a pattern you need to learn.
Explanation: uno, dos, tres, cuatro, cinco, seis, siete, ocho, nueve, diez, once, doce, trece, catorce, quince, dieciséis, diecisiete, dieciocho, diecinueve, veinte. These #'s are order.
Answer:
Explanation:
unodostrescuatrocincoseissieteochonuevediezoncedocetrececatorcequincedieciséisdiecisietedieciochodiecinueveveinteveintiunoveintidósveintitrésveinticuatroveinticincoveintiséisveintisieteveintiochoveintinuevetreintatreinta y unotreinta y dostreinta y trestreinta y cuatrotreinta y cincotreinta y seistreinta y sietetreinta y ochotreinta y nuevecuarentacuarenta y uno.Argumento sobre la contaminación
Answer:
la contaminación es directamente responsable del sufrimiento humano y eso la convierte en una cuestión ética, que recae directamente sobre los hombros de la industria de los combustibles fósiles. El hecho es que el combustible fósil causa directamente la muerte. Y es que la industria de los combustibles fósiles lo sabe.
Esta grabación trata de cómo preparar un currículum. El informe original titulado "Cómo hacer bien un videocurrículum" fue publicado el 23 de octubre de 2012 en España por José Marín Rodríguez. La grabación dura aproximadamente dos minutos. ¿Cuál es el propósito del informe?
La respuesta correcta para esta pregunta abierta es la siguiente.
A pesar de que no anexaste el link del video, podemos comentar lo siguiente.
El propósito del informe es explicar a las personas que están buscando un empleo o a los egresados de universidades, la importancia de preparar un curriculum, claro, concreto y que pueda despertar el interés de los reclutadores.
Este tipo de videos informativos es muy importante porque da consejos necesarios para que tu curriculum destaque por encima de los demás.
Recuerda que no eres la única persona en presentar un curriculum. Son varias.
Así que debes aprender a incluir y sobre todo, resaltar aquellos aspectos de tu vida académica y profesional que consideras son los más importantes.
El propósito del informe "Cómo hacer bien un videocurrículum" es aumentar el conocimiento sobre la necesidad de crear currículums digitales en la actualidad.
¿Cuál es la relevancia de crear un vídeo currículum?Para el autor del informe, José Marín Rodríguez, los candidatos a un puesto de trabajo en una empresa deben utilizar un videocurrículum de forma objetiva y clara, expresando sus experiencias y habilidades.
Por lo tanto, eel autor del informe tiene como objetivo fomentar la creación de videocurrículum efectivos para presentar a los candidatos de manera más completa y dinámica.
Encuentre más información sobre videocurrículum aquí:
https://brainly.com/question/26404770
Conjugate the verbs in the correct form of the preterite or imperfect to complete the paragraph. Ayer enter answer (haber) un accidente en la calle Serrano. Cuando sali de mi casa no enter answer (saber) del accidente. Llegué a la intersección y vi que nadie enter answer (poder) atravesar. No enter answer (querer) llegar tarde para mi primera clase porque teníamos un examen. Yo enter answer (tener) que 3:57 9/9/ Serrano. Cuando sali de mi casa no enter answer (saber) del accidente. Llegué a la intersección y vi que nadie enter answer (poder) atravesar. No enter answer (querer) llegar tarde para mi primera clase porque teníamos un examen. Yo enter answer (tener) que buscar otra ruta y al final enter answer (poder) llegar a tiempo.
Answer:
Conjugate the verbs in the correct form of the preterite or imperfect to complete the paragraph.
Ayer hubo un accidente en la calle Serrano. Cuando sali de mi casa no sabia del accidente. Llegué a la intersección y vi que nadie podia atravesar. No queria llegar tarde para mi primera clase porque teníamos un examen. Yo tenia que 3:57 9/9/ Serrano. Cuando sali de mi casa sabia del accidente. Llegué a la intersección y vi que nadie podia atravesar. No queria llegar tarde para mi primera clase porque teníamos un examen. Yo tuve que buscar otra ruta y al final pude llegar a tiempo.
Explanation:
Hubo un accidente en la calle Serrano. Cuando salí de mi casa, no supe del accidente. Llegué a la intersección y vi que nadie pudo atravesar. No quise llegar tarde a mi primera clase porque teníamos un examen. Tuve que buscar otra ruta y al final pude llegar a tiempo.
Was there an accident on Serrano Street yesterday?Yesterday, there was an accident on Serrano Street. When I left my house, I was unaware of the accident. As I arrived at the intersection, I noticed that nobody was able to cross. I didn't want to be late for my first class because we had an exam. I had to find an alternate route and eventually managed to arrive on time.
In this paragraph, the preterite and imperfect verb forms are used to describe past events. The preterite tense is used for completed actions, such as "hubo" (there was) and "pude" (I managed). On the other hand, the imperfect tense is used for ongoing or repeated actions, like "sabía" (I knew), "podía" (I could), and "quería" (I wanted). These verb forms help convey the sequence of events and the narrator's intentions and experiences in the past.
Learn more about Serrano
brainly.com/question/13319974
#SPJ11
Answer this please I need help
Answer:
I am not sure but I think is C.
Explanation:
¿que signfica la expresion "por eso muchas virgenes del rosario se perdieron" ?
Answer:
The expression "por eso muchas virgenes del rosario se perdieron" refers to the fact that something very serious happened due to the inattention of a person or something happened that they did not realize.
Explanation:
The expression was taken from a fragment of writing the poet Mario de Andrade (Writer of poems of hardship and development), in the writing a statue of the virgen del Rosario was stolen because nobody paid attention to it in due course.