how can i learn spanish better

Answers

Answer 1

Answer:

I like Duolingo, or like free learning websites

Explanation:

Answer 2
rosetta stone helps a lot but if you want a free option duolingo is very good as well

Related Questions

¿ Cómo se llama el plato frito de Piñones que se hace con un pescado muy común del Caribe?

pionono
rellena de papa
alcapurria
bacalaito

Answers

Answer:pionono................

Answer:

Bacalaito

Explanation:

Bacalaito es un plato frito de Piñones que se hace con un pescado muy común del Caribe.

...

How wide is the narrowest part of Chile?
less than 500 miles wide
less than 1,000 miles wide
less than 100 miles wide
less than 1 mile wide

Answers

Answer:

C. Less than 100 miles wide

Explanation:

answers:  

1. C

2. A

3. C

4. D

5. D

100% on edge

El estilo de una persona, puede ser utilizado como elemento de critica?

El estilo puede ser criticado?

(Son la misma pregunta escrita de distinta forma por si no entienden alguna)

Answers

Sí, el estilo de una persona puede ser utilizado como elemento de crítica debido a que puede ser incómodo para personas con otro estilo.

¿Qué es el estilo de una persona?

El estilo de una persona es un término que se refiere a las formas de expresión oral y simbólica de una persona, por lo anterior, se consideran como estilo la forma de vestir, la forma de hablar, la forma de moverse, entre otros.

¿El estilo puede ser criticado?

Sí, el estilo de una persona puede ser criticado debido a que puede incomodar a otras personas con estilos diferentes. También puede ser criticado como destacado. Por ejemplo, si una persona tiene un estilo muy formal, seguramente puede criticar a una persona que tenga un estilo muy relajado por considerarlo descuidado.

Aprenda más sobre estilo en: https://brainly.com/question/17597133

#SPJ1

Lo que he escuchado del padre y los Mayas

Answers

Answer:

ExpUna de las tantas leyendas encontramos la referente a la Tradición del Lago de Yojoa, sitio arqueológico, ubicado al occidente de Honduras, en la zona fronteriza con Guatemala y perteneciente a la ultima civilización de la cultura maya, donde los cuenta cuentos narraban que allí se extendía un poblado gobernado por un Cacique, quien tenía 3 hijos, 1 varón y 2 hembras, reconocidas en todo Copán y sus alrededores por su inmensa belleza.

Los hijos del rey de esa comarca para lograr  la atención y amor de estas jóvenes recurrieron a una vieja bruja para que les ayudase a planificar como raptarlas.  Una vez logrado dicho rapto mediante el uso de poderes malignos, el cacique padre de las chicas cayó en una gran desesperación ordenando a su hijo el rescate de éstas.

No era una tarea fácil el lograr rescatar a sus hermana; más sin embargo no se amilanó y emprendió viaje hacía donde se presumía tenían a las niñas secuestradas, viajo todo un día superando obstáculos y al fin logró averiguar donde estaban las niñas.

Con la certeza de que no podría de por las buenas tuvo que recurrir a las mismas patrañas que los secuestradores, a una bruja enemiga de quien ayudó a los Príncipes para hacer realidad sus planes. La bruja utilizó ciertas trampas, como confinar a las dos niñas raptadas dentro de un huevo, para regresarlas a lugar de origen con más comodidad, el cual entregó a su hermano para que lo llevara con muchísimo cuidado hasta el palacio de su padre y al llegar debería romperlo en la cabeza del Cacique y allí saldrían las Princesas sanas y salvas.

Con mucha alegría el joven inició su regreso, cuidando mucho el tesoro que llevaba entre sus manos, pero al llegar al palacio de su padre y subir las gradas resbaló quebrando el preciado huevo; más sin embargo el líquido que brotó del mismo fue aumentando día a día hasta convertirse  en el Lago de Yojoa y en sus profundidades se encuentran las ruinas de la ciudad y el noble hermano se convirtió en el divino lagarto de oro, que vigila a sus hermanas convertidas en sirenas.

Explorar todas las respuestas similareslanation

can you mark brainliest

Graciela cuando tiempo hace que gives en esta cuidad?
Susana Mmm… hace dos años que___

Answers

Answer:

Vivo

Explanation:

Graciela: ¿Cuánto tiempo hace que vives en esta ciudad?

Susana: Mmm... hace dos años que vivo aquí.

solve the math problems and fill in the blanks with the spanish words for the numbers. follow the model. questions modelo veinticuatro example answer

Answers

The answers to these mathematics problems in Spanish are venticuatro and ventidós.

How to solve the mathematical problems given?

To solve mathematical problems, the first step is to understand them, especially to know the numbers of the mathematical problem.

once más trece = In this case once is 11 and trece is 13.once más once= In this case the word once refers to 11.

Also, consider the main mathematical operations:

+ = más- = menos/ = divididox = multiplicado

Based on this, let's solve the problems:

11 + 13 = 24 (venticuatro)11 + 11 = 22 (ventidos)

Note: This question is incomplete; here is the missing information:

once más treceonce más once

Learn more about mathematical problems in https://brainly.com/question/28165310

#SPJ1

Tú _____ todos los días. (bañarse)

Answers

Banas

Explanation:
Yes

Answer:

- Te bañas.

Explanation:

>. Tú te bañas todos los días.

...

Which of the following is the correct way to tell a group of people to prepare the firewood?
OA. Preparan la leña.
OB. Preparáis la leña.
OC. Preparamos la leña.
OD. Preparen la leña

Answers

Te answer is D. Preparen la leña.

Answer:

О  D.  Preparen la leña,                                          

Explanation:

The correct way to tell a group of people to prepare the firewood is:

- Preparen la leña,                              

...

ll. Fill in the blanks in the following paragraphs with words from the list below. Each word
should only be used once.
Yo
mucho los fines de semana; mi hermana, por el
contrario (on the other hand), no
tanto como yo. Los
sábados
con mis amigos, pero los domingos todos
caro
duerme
encuentro
almuerzo
allá
duermo
almorzamos
cuesta
detrás
cuestan
con nuestras familias.
Perdone señor, ¿cuánto
esos zapatos de
¿Cuánto
el bolso que hay
los zapatos? ¡Uy!
¡Qué
! A ver si lo
más barato.

Answers

Yo duermo mucho los fines de semana; mi hermana, por el contrario, no duerme tanto como yo.

Los sábados almuerzo con mis amigos, pero los domingos todos almorzamos con nuestras familias.

Perdone señor, ¿cuánto cuestan esos zapatos de allá?

¿Cuánto cuesta el bolso que hay detrás de los zapatos?  

¡Uy! ¡Qué caro!

A ver si lo encuentro más barato.

Translation

I sleep a lot on the weekends; my sister, on the other hand, doesn't sleep as much as I do.

On Saturdays I have lunch with my friends, but on Sundays we all have lunch with our families.

Excuse me sir, how much do those shoes cost over there?

How much does the bag behind the shoes cost?

Oops! how expensive!

Let's see if I find it cheaper.

Spymore

Use the information provided to form complete sentences, adding any necessary words.

Use the information provided to form complete sentences, adding any necessary words.

Answers

Answer:

Explanation:

Tú tienes una consola de juegos.Nosotros tenemos un estéreo.Usted tiene una computadora portátil.Alberto y Juan tienen poco dinero.Yo tengo un parlante inteligente.                                


Escribe cuatro preguntas para tus amigos sobre lo que hicieron ayer, anoche, anteayer o
la semana pasada. Usa el pretérito y las palabras interrogativas adónde, dónde, cuándo,
quién, qué, cuál(es), cuánto(s). (Write what your friends did.)

Answers

Answer:

;

Explanation:

1. A cual restaurante fuiste la semana pasada?

2. Cuantas personas habian en el concierto anoche?

3. Con quien fuiste al cine anteayer?

4. Que hicieron en la casa de Luis hoy?

Irregular affirmative tu command help please! Trying to make I'm doing it correctly

Irregular affirmative tu command help please! Trying to make I'm doing it correctly

Answers

We can fill in the blanks using the verbs provided by looking up what the correct form in the positive imperative is, keeping in mind that they all refer to "".

Pon tus cosas en uno de estos armarios. okHaz ejercicios con esa instructora. Es increíble. okDime si quieres levantar pesas.Ten cuidado con el trampolín.Ve al primer piso a la cafetería si tienes hambre.Sal antes de las 5:00. ok

The imperative in Spanish

To make positive imperative sentences in Spanish, follow these general rules:

For commands (informal singular), use the él/ella/usted form of the present tense verb, but drop the final "s". This applies to regular and most irregular verbs. For example, "hablas" becomes "habla", "ven" (from "venir") and "haz" (from "hacer").For nosotros commands (informal plural), use the nosotros form of the present tense verb. For example, "hablamos" becomes "hablemos", "venimos" (from "venir") and "hagamos" (from "hacer").For ustedes commands (formal plural), use the ellos/ellas form of the present tense verb. For example, "hablan" becomes "hablen", "vengan" (from "venir") and "hagan" (from "hacer").

Positive imperative sentences are used to give orders, instructions, or suggestions, and are formed using the imperative mood of verbs. We can conclude we have correctly answered this question.

Learn more about imperative in Spanish here:

https://brainly.com/question/7569236

#SPJ1

n this activity, you will write a blog in Spanish about ecotourism and your plans to go on a green vacation. Use the future tense and discuss some activities that you hope to enjoy on your green vacation in your response, based on what you learned about ecotourism in the lesson. Submit the response to your teacher.

Answers

A possible blog about ecotourism is "Estoy muy emocionado/a por mis próximas vacaciones".

What is a possible blog about ecotourism?

A possible blog about ecotourism and going on a green vacation is:

Estoy muy emocionado/a por mis próximas vacaciones. El próximo Junio visitaré con mi familia la selva amazónica que es un destino maravilloso. Allí podremos observar muchas plantas y animales en su hábitad natural, siempre teniendo cuidado de no dañar el ecosistema. Para esto evitaremos tomar plantas o elementos de la selva.

Learn more about blogs in https://brainly.com/question/31256836

#SPJ1




Correct the second part of each conversation to make it logical.

Modelo

¿Qué tal?
No hay de qué
A: Muy bien,gracies.

1.
-¿Qué hay de nuevo, Alberto?

-Sí, me llamo Alberto. ¿Cómo te llamas tu?

2.
-Gracies,Tomás.
-Regular.¿Y tú?

3.
-Miguel, te presento a la señorita Perales.
-No hay de qué,señorita.

4.
-¿De dónde eres,Antonio?
-Muy bien,gracies.¿Y tú?

5. —¿Cómo se llama usted?
—El gusto es mío.

6. —¿Qué pasa?
—Hasta luego, Alicia.

7. —Buenas tardes, señor. ¿Cómo está usted?
—Soy de Puerto Rico.

Please answer all questions correctly :)
Thank youuu


Answers

The correct sentence in each case to make a logical conversation is:

1.

-¿Qué hay de nuevo, Alberto?

-Sí, me llamo Alberto. ¿Cómo te llamas tu?

Answer: Todo sigue igual. ¿Tú cómo has estado?

2.

-Gracies,Tomás.

-Regular.¿Y tú?

Answer: De nada.

3.

-Miguel, te presento a la señorita Perales.

-No hay de qué,señorita.

Answer: Mucho gusto señorita Perales. Mi nombre es Miguel.

4.

-¿De dónde eres,Antonio?

-Muy bien,gracies.¿Y tú?

Answer: Soy de Puerto Rico.

5. —¿Cómo se llama usted?

—El gusto es mío.

Answer: Me llamo Miguel. ¿Cuál es su nombre?

6. —¿Qué pasa?

—Hasta luego, Alicia.

Answer: Tengo dolor de cabeza.

7. —Buenas tardes, señor. ¿Cómo está usted?

—Soy de Puerto Rico.

Answer: Buenas tardes. Estoy muy bien. ¿Cómo está usted?

In the answers given in the Spanish text, were used names and places from the same text to make a connection between the answers and the sense of the conversation.

Sometimes, the question was so general like "¿Qué hay de nuevo?", a question that can be answered with a "bien, gracias", or depending of the confidence between the persons in the conversation, can be answered with the problems in their life, by this reason, was used a neutral answer as "todo sigue igual".

If you want to see another example in Spanish, you can see the next link: https://brainly.com/question/12751889?referrer=searchResults

Complete las oraciones con la forma correcta del pretérito o del imperfecto del verbo entre paréntesis, según el contexto.


Cuando yo (ser) niño, no (tener) que trabajar porque mis padres (pagar) todos mis gastos Una vez, el dueño de unrestaurante me (preguntar) si yo [querer) ayudarlo los fines de semana, pero yo no (poder) hacerlo porque mis padres no (darme) permiso Ellos 3. (creer) que yo (ser) muy joven para trabajar. Más tarde cuando (yo: tener) 15 años, B (conseguir) un empleo y finalmente (empezar) a ganar mi propio dinero.​

Answers

Answer:

Cuando yo era niño, no tenía que trabajar porque mis padres pagaban todos mis gastos Una vez, el dueño de un restaurante me preguntó si yo quería ayudarlo los fines de semana, pero yo no pude hacerlo porque mis padres no me dieron permiso Ellos creían que yo era muy joven para trabajar. Más tarde cuando tenía 15 años, conseguí un empleo y finalmente empecé a ganar mi propio dinero.​

The correct conjugation of the verbs in Preterite Tense or Imperfect Form to fill the blanks is:

Cuando yo era niño, no tenía que trabajar porque mis padres pagaban todos mis gastos Una vez, el dueño de un restaurante me preguntó si yo quería ayudarlo los fines de semana, pero yo no podía hacerlo porque mis padres no daban permiso. Ellos creían que yo era muy joven para trabajar. Más tarde cuando tenía 15 años, conseguí un empleo y finalmente empecé a ganar mi propio dinero.​

Imperfect Tense in Spanish

The imperfect tense is used to mention past events whose exact date of occurrence is not specified, or which is so general that it could not be clearly identified.

Taking into account the description, the imperfect tense is usually used to mention the weather of an event on an undetermined day, as well as to mention habits of the past, without indicating at what exact moment in the past they occurred.

More information about Imperfect Tense: https://brainly.com/question/14002604

Ivkjcfv
Gbvghhgghgvv c vhb hhdhruururuhrhrhfhfhfhdhdhfuurufuufuu if djdo ci ci c7os f8 c7os tv f dj it to ur dg tr dj hgt
m bi Co ci ci f8

Answers

what is it for?

it's just Random letters

Answer:

Ivkjcfv

Gbvghhgghgvv c vhb hhdhruururuhrhrhfhfhfhdhdhfuurufuufuu if djdo ci ci c7os f8 c7os tv f dj it to ur dg tr dj hgt

m bi Co ci ci f8   means gavy gave huffy a cicicle

Explanation:

you just have to add the words and put them upside down

i know words codes

pls mark brainlest for real pls pls

¿Por que son importantes los textos expositivos?

Answers

Answer:

Most expository texts are structured to facilitate the study process for prospective readers. These texts contain structural elements that help guide students through their reading. Authors of expository texts use these structures to arrange and connect ideas.

Explanation:

Los textos expositivos ayudar a el lector a tener una mejor idea y estructura sobre la dicha redacción

¡Manos a la obra! Fill in the blanks Activity
Make two questions from each statement. Use intonation for the first one and the tag ¿no? for the second. Follow the model.
Modelo
You read: Hablas inglés.
You write in the first blank: ¿Hablas inglés?
You write in the second blank: Hablas inglés, ¿no?

1. Usted estudia mucho.
2. Enseño a las nueve.
3. Los chicos descansan.
4. Tú preparas la prueba.
5. Tomamos el autobús.
6. Necesito una pluma.

Answers

De acuerdo con la información, las preguntas serían:¿Usted estudia mucho? / Usted estudia mucho, ¿no?, ¿A qué hora enseño? / Enseño a las nueve, ¿no?, etc...

¿Cómo hacer preguntas sobre las afirmaciones?

Para hacer preguntas sobre las afirmaciones debemos analizar la información de cada oración e identificar la pregunta que nos serviría para obtener esta información como respuesta. De acuerdo con lo anterior, las preguntas serían:
¿Usted estudia mucho? / Usted estudia mucho, ¿no?

¿A qué hora enseño? / Enseño a las nueve, ¿no?

¿Ellos descansan? / Los chicos descansan, ¿no?

¿Tú preparas la prueba? / Tú preparas la prueba, ¿no?

¿Tomamos el autobús? / Tomamos el autobús, ¿no?

¿Necesito una pluma? / Necesito una pluma, ¿no?

Aprenda más sobre preguntas en: https://brainly.com/question/14485160

#SPJ1

Fill in the blanks with the appropriate imperfect form of one of the irregular verbs in the
imperfect: SER, IR, or VER.

Fill in the blanks with the appropriate imperfect form of one of the irregular verbs in theimperfect:

Answers

Mi familia y yo vivíamos en el campo. La casa era muy grande. Mis abuelos vivían con nosotros. Ellos _____ pelirrojos cuando nosotros ______ jóvenes (I think this parte is wrong, it starts with "ellos" so should be: Ellos eran pelirrojos cuando ellos eran jóvenes, but in your assignment they're using "nosotros" which is wrong ellos means "they" and nosotros means "we"). Cada día nosotros íbamos a pie a la escuela. Tú veías todo lo que pasaba en el camino a la escuela. Nuestro perro, Rey, iba con nosotros a la escuela. Él era un perro muy obediente. En la escuela tú eras obediente, y entonces eras la estudiante favorita del profesor.

1. Translate to Spanish these 'Affirmative TU Command' Sentences (30 Points)
a. Come with me to the movies
b. Tell me your opinion about the class
c. Wait a minute, I am doing homework
d. Go to the kitchen, the food is ready
e. Call your parents this week
f. Make
your
bed
every morning
g. Wash
your clothes every weekend
h. Do you homework now
i. Please help me to set the table
J. Turn off the lights in the house

Answers

Answer:

Your answer would be

A.Ven conmigo al cine

B. Dime tu opinión sobre la clase.

C. Espera un minuto, estoy haciendo la tarea.

D. Ve a la cocina, la comida está lista.

mi.

E.Llama a tus padres esta semana.

F. Hacer

su

cama

cada mañana

gramo.

G.Lavar tu ropa cada fin de semana

H. ¿haces la tarea ahora?

I. por favor ayúdame a poner la mesa

J. Apagar las luces de la casa

Explanation:

Answer:

a. ven conmigo al cine

b. Dime tu opinion sobre la clase.

c. Espera un minuto, estoy haciendo la tarea.

d. Ve a la cocina, la comida esta lista.

e. Haz tu cama todas las mañanasf.

g. Lava tu ropa todos los fines de semana

h. haces la tarea ahora

i. por favor ayudame a poner la mesa

j. Apaga las luces de la casa

Write 10 sentences with a verbs saber in conocer

Answers

The sentences with the use of verbs saber in conocer are given below:

The Sentences

Saber: Sé tocar la guitarra. (I know how to play the guitar.)

Conocer: Conozco a Juan desde la infancia. (I have known Juan since childhood.)

Saber: Sé hablar francés con fluidez. (I know how to speak French fluently.)

Conocer: Conozco bien la ciudad de Barcelona. (I know Barcelona well.)

Saber: Sé resolver problemas matemáticos complicados. (I know how to solve complex math problems.)


Read more about verbs here:

https://brainly.com/question/18330568
#SPJ1

Piensa en tu habitación. Escribe cinco sustantivos de objeto o muebles que tengas. Después escribe dos adjetivos de cada uno de ellos.​

Answers

Answer:

tienes que escribir que tienes en tu cuarto.. Primero tienes que saber que es

un sustantivo:

Palabra que sirve para designar los seres vivos o las cosas materiales o mentales; gramaticalmente funciona como núcleo de un sintagma nominal, y varía en cuanto al género y al número.

después saber que es adjetivo:

Clase de palabra que acompaña al sustantivo para expresar una cualidad de la cosa designada por él o para determinar o limitar la extensión del mismo.

por ejemplo: tengo una cama grande , tengo un mueble feo... etc

ahora utiliza eso pero usando las cosas que tu tienes en el cuarto.

Espero que lo entiendas!! :)

Palabras familiares periodico

Answers

Answer:

No entiendo lo que intentas decir

Explanation:

no entiendo lo que quieres decir

Los gauchos de Argentina. En los campos de Argentina, la vida del vaquero no cambia mucho en los últimos tres siglos. El gaucho es un héroe, una figura legendaria, un gigante en la historia de los argentinos. Estos hombres son los gauchos verdaderos. Hombres que aún viven la vida dura del vaquero, la vida rigurosa del gaucho en la naturaleza.El gaucho clásico existe todavía y Don José Ansola es uno de ellos. Él piensa que la soledad preserva la forma más pura de la vida del gaucho. "Si no pudiera vivir en el campo, cosa que sería el último extremo, porque preferiría vivir en un rancho de tierra en el campo que en un palacio en una ciudad. Porque es una vida que para mí..." Argentina, el último refugio de este estilo de vida, es el hogar de casi 150,000 gauchos. Sus manadas prosperan en la hierba infinita del campo, y por eso el trabajo del gaucho nunca tiene fin. Don José Ansola: "La lucha contra la naturaleza es lindísima, aunque sea dura, muchas veces durísima, en invierno hay que mojarse desde temprano o cae una helada o el calor es muy grande...." La vida de un gaucho es una de adaptación a un clima, a un paisaje y a una forma de vida clásica que aun hoy día sostiene a los mismos gauchos que la viven.
Select the correct term from the word bank to complete each sentence and then select the associated blank.

campo

clima

luchar

naturaleza

rigurosa y solitaria

vaqueros

1.Los gauchos en Argentina y Uruguay son los ____________en los Estados Unidos.

2. A los gauchos les gusta vivir cerca de la _________________y prefieren vivir en el _______________que vivir en la ciudad.

3. En el campo, los gauchos llevan una vida _____________.

4. Los gauchos tienen que ____________________contra el ____________________________.

Answers

Answer:

1.Los gauchos en Argentina y Uruguay son los __vaqueros__en los Estados Unidos.

2. A los gauchos les gusta vivir cerca de la ____naturaleza_____y prefieren vivir en el ___campo____que vivir en la ciudad.

3. En el campo, los gauchos llevan una vida ____rigurosa y solitaria___.

4. Los gauchos tienen que _____luchar______contra el _______clima__________.

simbología de la luna a la tierra julio verne

Answers

Answer: It is symbolism from the moon to the earth jules verne

Explanation:

Describe 3 local attractions or activities a visitor to Puntarenas might see.


SOMEONE PLEASE HELP!

Answers

Some local attractions or activities that a visitor to Puntarenas can see are the beaches, Rio Tarcoles and Parque Marino del Pacifico.

What are the tourist attractions in Puntarenas?

Located in Costa Rica, the city is surrounded by paradisiacal beaches, cultural diversity and several preserved nature spots, such as Parque Marino del Pacífico, which offers tourists a visit to an exhibition of a large amount of marine biology.

Therefore, in addition to the beaches, Puntarenas offers the visitor an opportunity to be in direct contact with nature, learn more about local environmental preservation programs, as well as the rich Latin culture.

Find more about Costa Rica at:

https://brainly.com/question/10090805

#SPJ1

Puntarenas es una hermosa ciudad costera ubicada en la provincia del Pacífico de Costa Rica. Aquí hay tres atracciones o actividades locales que un visitante de Puntarenas podría disfrutar:

1. Playa Doña Ana: Playa Doña Ana es una impresionante playa ubicada en el corazón de Puntarenas. La playa es conocida por sus aguas azules claras, arena suave y espectaculares puestas de sol. Los visitantes pueden disfrutar de nadar, tomar el sol y surfear en las suaves olas. También hay varios restaurantes y cafeterías cercanas donde los visitantes pueden disfrutar de deliciosos mariscos y bebidas mientras disfrutan de las impresionantes vistas.

2. Paseo de los Turistas: Paseo de los Turistas es un paseo peatonal que corre a lo largo de la playa en Puntarenas. El paseo está bordeado de palmeras y ofrece impresionantes vistas del océano. Los visitantes pueden pasear por el paseo, disfrutar de las vistas y detenerse en las muchas tiendas y cafeterías a lo largo del camino. El paseo también es el hogar de una variedad de artistas callejeros y vendedores que venden souvenirs y artesanías hechas a mano.

3. Isla Tortuga: Isla Tortuga es una hermosa isla ubicada justo frente a la costa de Puntarenas. La isla es conocida por sus aguas cristalinas, playas de arena blanca y diversa vida marina. Los visitantes pueden hacer un recorrido en bote a la isla, donde pueden disfrutar de snorkel, natación y tomar el sol. También hay varios restaurantes y bares en la isla donde los visitantes pueden disfrutar de una deliciosa comida o una bebida fría mientras disfrutan de las impresionantes vistas.



___________________



Puntarenas is a beautiful coastal city located in the Pacific province of Costa Rica. Here are three local attractions or activities that a visitor to Puntarenas might enjoy:

1. Playa Doña Ana: Playa Doña Ana is a stunning beach located in the heart of Puntarenas. The beach is known for its clear blue waters, soft sand, and spectacular sunsets. Visitors can enjoy swimming, sunbathing, and surfing in the gentle waves. There are also several restaurants and cafes nearby where visitors can enjoy delicious seafood and drinks while taking in the stunning views.

2. Paseo de los Turistas: Paseo de los Turistas is a pedestrian walkway that runs along the beach in Puntarenas. The walkway is lined with palm trees and offers stunning views of the ocean. Visitors can stroll along the walkway, take in the sights, and stop at the many shops and cafes along the way. The walkway is also home to a variety of street performers and vendors selling souvenirs and handmade crafts.

3. Tortuga Island: Tortuga Island is a beautiful island located just off the coast of Puntarenas. The island is known for its crystal-clear waters, white sand beaches, and diverse marine life. Visitors can take a boat tour to the island, where they can enjoy snorkeling, swimming, and sunbathing. There are also several restaurants and bars on the island where visitors can enjoy a delicious meal or a cold drink while taking in the stunning views.

Using the time patterns you learned this unit, (hace + time + que) and (desde + hace + time + que) with a present tense verb, tell your teacher how long you have been participating in three of your favorite pastimes or hobbies.
Next, use the (hace + time + que) structure with a preterite verb to tell your teacher how long it has been since you last did two activities. For example, when was the last time you washed the dishes, cleaned your room, said something nice, or helped a friend?

Use a different verb and activity each time. No repeat structures in the infinitive.

You will be graded on (a) appropriate use of Spanish grammar and vocabulary adhering to the time patterns, (b) completeness and detail of the response, and (c) pronunciation.


Ejemplo:
Hace un mes que juego al ajedrez.
Bailo la salsa desde hace unos días.
Hace diez años que jugué con muñecas y juguetes.



1. (hace + time + que) present tense verb phrase

2. (desde + hace + time + que) present tense verb phrase

3. (desde + hace + time + que) present tense verb phrase

4. (hace + time + que) preterite tense verb phrase

5. (hace + time + que) preterite tense verb phrase

Answers

The correct form of the sentences using the time patterns and the conjugation of the verbs is:

Hace cinco años que entreno voleibol. Desde hace dos años que practico ciclismo los fines de semana. Desde hace tres años que juego videojuegos en mi tiempo de ocio. Hace tres años que representé a mi colegio en un encuentro deportivo. Hace tres días que saqué a pasear a mi perro.

Present Tense in Spanish.

The conjugation of the verbs used in the sentence, in present tense, taking into account the personal pronouns is:

Yo: entreno / practico / juego / represento / saco. Tú: entrenas / practicas / juegas / representas / sacas. Usted: entrena / practica / juega / representa / saca. Él: entrena / practica / juega / representa / saca. Ella: entrena / practica / juega / representa / saca. Ello: entrena / practica / juega / representa / saca. Nosotros / Nosotras: entrenamos / practicamos / jugamos / representamos / sacamos. Ustedes: entrenan / practican / juegan / representan / sacan. Ellos / Ellas: entrenan / practican / juegan / representan / sacan.

Preterite Tense in Spanish.

The conjugation of the verbs used in the sentence, in preterite tense, taking into account the personal pronouns is:

Yo: entrené / practiqué / jugué / representé / saqué. Tú: entrenaste / practicaste / jugaste / representaste / sacaste. Usted: entrenó / practicó / jugó / representó / sacó. Él: entrenó / practicó / jugó / representó / sacó. Ella: entrenó / practicó / jugó / representó / sacó. Ello: entrenó / practicó / jugó / representó / sacó. Nosotros / Nosotras: entrenamos / practicamos / jugamos / representamos / sacamos. Ustedes: entrenaron / practicaron / jugaron / representaron / sacaron. Ellos / Ellas: entrenaron / practicaron / jugaron / representaron / sacaron.

Since in all the sentences the verbs were conjugated by the personal pronoun "yo," said conjugations in the answer come from that pronoun.

More information:

https://brainly.com/question/19533752?referrer=searchResults

Please help me I’m falling Spanish pls

Please help me Im falling Spanish pls

Answers

1. estoy feliz. (I’m happy)
2. mi fin de semana fue bueno. (My weekend was good)
3. Mi familia está bien. (My family is fine)
4. Mis clases son difíciles. (My classes are difficult.)
5. No necesito nada. (I don’t need anything.)

¿Hay beneficios al hablar dos idiomas o hablar dos idiomas causa unos conflictos intelectuales y mentales ? (5 points)
Aprender dos idiomas ayuda a desarrollar intelectualmente, cognitivamente y emocionalmente.
Hablar dos idiomas causa muchos conflictos intelectuales y mentales pero se los pueden superar.
Hablar dos idiomas causa algunos conflictos intelectuales y mentales pero con un esfuerzo grande es posible sobrepasarlos.
Hablar dos idiomas no causa ningunos conflictos intelectuales y mentales si uno analiza lo que se aprende con cuidado.

Answers

Answer:

Aprender dos idiomas ayuda a desarrollar intelectualmente, cognitivamente y emocionalmente.

Explanation:

There's only benefits in learning a new language

la puerta / abierta
1 of 1
Question 2 with 1 blank
Víctor y Carlos / de Puerto Rico
1 of 1
Question 3 with 1 blank
la clase / a las doce
1 of 1
Question 4 with 1 blank
nosotros / lejos de la estación
1 of 1
Question 5 with 1 blank
tú / muy inteligente
1 of 1
Question 6 with 1 blank
yo / haciendo windsurf
1 of 1

Answers

The sentences can be completed with the following Spanish verbs:

Víctor y Carlos son de Puerto Rico.La clase empieza a las doce.Nosotros estamos lejos de la estación.Tú es muy inteligente.Yo estoy haciendo windsurf.How to correctly conjugate a verb in Spanish?

It is necessary to pay attention first to the subject's actions and verbal complements, to identify which verb tense will be used and the correct verb agreement, to maintain the grammatically correct meaning of the sentence.

Therefore, we noticed that in the sentences of the utterance all the verbs are regular and are in the simple present tense, thus maintaining the cohesion and coherence of the sentences.

Find out more about spanish verbs on:

https://brainly.com/question/2235986

#SPJ1

Other Questions
1. a patient has a stage 2 pressure injury on the coccyx. the patient is being turned every 2 hours and is wearing elbow and heel protectors. what should the nurse implement as an essential part of the pressure injury prevention treatment plan of care? A(n) ________ cash flows come from the cash flows of underlying financial securities.A) general obligation security'sB) revenue bond'sC) asset-backed security'sD) double-barreled bond's The following are the examples of sales transactions EXCEPT:A. sold goods on credit to Ali amounted to RM200.B. sold goods by cash to Odah RM100. C. sold goods to Afiq amounted to RM400, received cash RM150 immediately andthe balance will be paid next month.D. sold secondhand furniture on credit to Razak amounted to RM50. It takes five hours to make each swimsuit. Employees are paid at $6,00 per hour. How much will the budgeted labor cost be if 100 units are manufactured? 10000 What is the primary reason that the colonist protested British taxes after the French and Indian war Y varies directly with x. If x=6 and y=9.6 what is the constant variation of k please help brainliest Drake lifted a couch a height of 0.2 meters in 1.3 seconds. He did 300 j of work. how much power did drake use? If u answer Ill give up brainliest 5+5. : suppose an individual carried a dominant inherited mutation that prevented the normal successful development of myeloid stem cells. which type of blood cells would most likely be absent from this individual? Square # "s" Full, Expanded Expression Simplified Exponent Expression # Rice grains on square "g" 1 1 1 1 2 1 x 2 1 x 21 2 3 1 x 2 x 2 1 x 22 4 4 1 x 2 x 2 x 2 1 x 23 8 5 1 x 2 x 2 x 2 x 2 1 x 24 16 6 1 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 1 x 25 32 7 1 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 1 x 26 64 8 1 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 1 x 27 128 9 1 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 1 x 28 256 10 1 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 1 x 29 512 11 1 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 1 x 210 1024 12 1 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 1 x 211 2048 13 1 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 1 x 212 4096 14 1 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 1 x 213 8192 15 1 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 1 x 214 16,384 iv. Consider the value of t when the situation begins, with the initial amount of rice on the board. With this in mind, consider the value of t on square 2, after the amount of rice has been doubled for the first time. Continuing this line of thought, write an equation to represent t in terms of "s", the number of the square we are up to on the chessboard: sam takes out a loan of R 1 2000 for a year .if the rate is 12% per annum ,how much interest will he pay You run the mile race at a track meet and come in second. While running, you saw the first place finisher's foot step outside the line which should have disqualified that runner. Nobody else saw it happen, not even the first place finisher. What should you do? Type the correct answer in each box. Use numerals instead of words. If necessary, use / for the fraction bar(s). Three rectangular prisms each have a volume of 60 cubic inches. Complete the table to show the length, width, and height of each rectangular prism. Rectangular Prism Length (in) Width (in) Height (in) A inches 2 inches 5 inches B 5 inches inches 4 inches C 10 inches 2 inches inches Reset Next I think the last part is right, I'm not sure about the first two. Which of the following describes a hypothesis?A. A conclusion based on many studies with similar outcomes.B. An idea based upon no observable phenomena.C. A fact stated in a textbook.D. An educated guess made to explain an observation. will give brainliest to first correct answer!! the polygons are similar. find missing side length Mert is the head organizer in a company which organizes boat tours in Akyaka. Tours can only be arranged when the weather is good. Therefore, every day, he is unable to run the tours due to bad weather with probability p, independently of all other days. Mert works every day except the bad- weather days, which he takes as holiday. Let Y be the number of consecutive days that Mert arrange the tours and has to work between bad weather days. Let X be the total number of customers who go on Mert's tour in this period of Y days. Conditional on Y, the distribution of X is \(X | Y ) ~ Poisson(uY). Find the expectation and the variance of the number of customers Mert sees between bad-weather days, E(X) and Var(X). Consider a committee consists of three members Rita, Sid and Tina. The Committee purports to decide between TWO options each time. The committee decision is determined by majority voting. There are four options A,B,C and D in total. We define the committee's preference Com based on the voting outcome: Suppose two options X and Y are put to vote. If committee always selects X, then X Com Y. If committee sometimes chooses X and sometimes chooses Y, then X Com Y Every committee member's preference is rational. They sincerely vote for their own preferred option (a) Suppose the committee members' preferences are given by Rita's preference is ABD >C. Sid's preference is B>D>A> C. Tina's preference is C > B>A> D. Write down a utility function representing the committee's preference. That is, what are the utility levels assigned to the options? (b) Suppose Rita leaves the committee and is succeeded by Ray. Ray's preference is A>D>> B. The committee's decision will be different. Find out the new committee's preference, and explain whether the new committee's preference can be represented by a utility function. Hint: The committee's preference needs not be rational. In this case, you should first work out the committee's preference for every pair of options. The Latin American Revolutions primarily involved what dynamic? A. Caribbean countries becoming independent from each other B. The Spanish kicking Napoleon's forces out of their country C. Indigenous Americans gaining equal rights as those of European descent D. Central and South American countries gaining independence from Spain and Portugal