Answer:
ella
Explanation:
ella = her/she
plz mark brainliest!
Looking for a girl named Alexandria her name she prefers is "AJ", she lives in Jacksonvillie Florida, Is hispanic, and went to Baptist Behavioral Health Hospital in the last month.
Lmk if you know her socials, and or are AJ from Jacksonvillie Florida.
3 datos importante sobre las contribuciones de Cristobal Colón a los países hispanos.
Can someone please help me find the answers having the answer key to it (Spanish first year worksheet) or help me on this assignment
please it will mean a lot to me ..
ty
1. PRESENT TENSE OF -AR VERBS pt.2
C. Complete each sentence with the correct form of the verb in italics.
1. Yo llevo abrigo en el invierno. Mi vecino no _________________ sobrero. ¿____________________ tú guantes? (llevar)
2. Ellos llegan tarde a la clase. ¿ ________________ Uds. a la escuela a las ocho? El director ______________________ a la escuela a las nueve. (llegar)
3. La mujer regresa del supermercado a las diez. ¿A qué hora______________ Ud. de la escuela? Yo no ____________________ hasta las cuatro. (regresar)
4. Yo viajo en automóvil. Esas mujeres no _____________________ mucho. ¿__________________Ud. por avión? (viajar)
5. Los alumnos toman el almuerzo. ¿___________________Ud. un refresco? Yo no __________________ café. (tomar)
6. Ud. no escucha la radio. Él y yo __________________ las noticias. ¿__________________ ella la música? (escuchar)
7. Nosotros deseamos aprender mucho. Los alumnos perezosos no ___________________ aprender. ¿_____________________Uds. estudiar? (desear)
8. Mi madre corta la carne. ¿_____________________ tú el pan con un cuchillo? Yo no _____________________ el pan. (cortar)
9. Ellas miran la televisión. Yo no ____________________ la televisión. ¿_________________ Pedro la televisión? (mirar)
10. ¿Contesta Ud. al profesor? Carlos y Alberto no _____________________ bien. Yo siempre ___________________ en voz alta. (contestar)
Answer:
lleva, llevas llegan, llega regresan,regreso viajan,viajaron toman, tomo escuchamos,escucha desean,desean cortas,corto miro,mira contestan,contesto
Explanation:
ocho − cinco =
A : cinco'
B : tres
C : nueve
D : Seis
Answer:
tres
Explanation:
ocho is 8 and cinco is 5, so your answer is three. Tres is three
Image 01, Person using fingers to calculate Image 02, Several people engaged in different physical activities Image 03, People engaging in preparing food Image 04, Group of female players running after a soccer ball
Match Term Definition
Image 01 A) Practicar deportes
Image 02 B) Contar
Image 03 C) Jugar al fútbol
Image 04 D) Cocinar
Answer:a goes to person practicing sports
b goes to People engaging in preparing food
c goes to Group of female players running after a soccer ball
which leaves d to Person using fingers to calculate
Explanation: after converting spanish to english then it makes more sense
Answer:i agree with the guy above me
Explanation:
Ponme un vasito en la mano, ya el cuerpo siento cansado
Fumando voy relajado y la fiesta no va a parar
Supreme, la ropita y la clica no se me agüita
A las onzas se las invita y pura mota que es medicinal
No se me agüite, mejor péguese un baile con la niña de allá
Con cupcake nos vamos, el cuerpo siento elevado
Las morras aquí a mi lado, hay puras niñas, yo soy su papá
Cupcake en las pipas, la gente viene y se atiza
Los Versace siempre en mi vista, varias naves que mandé a arreglar
En el cuello tengo todo el brillo que yo quiero
Y no me digan que no puedo porque saben que las puedo
Y varios diamonds en el pecho son los que luce este viejo
Con la mirada hacia el cielo y los pies puestos en el suelo
Puros corridos tumbados, viejones, ¡ea!
Con el Lalo por un lado, tomando un jarabe extraño
Y nunca jamás le había dado y ahora no quiero bajar
Indica, me indica todos mis planes me activa
La mente siempre en mi línea y una línea que es pa' despertar
No se me agüite, mejor péguese un baile con la niña de allá
En el cuello tengo todo el brillo que yo quiero
Y no me digan que no puedo porque saben que las puedo
De varios diamonds en el pecho son los que luce este viejo
Con la mirada hacia el cielo y los pies puestos en el suelo
Sanish is soooooooooooooooooooooooooooo
hard
Answer:
yess it is very hard, i know
Explanation:
it is
HELP ME !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pls
Manuel tiene un perro. Es su perro.
Manuel tiene un perro. Es su perro.
PLEASE HELP FAST!!! I WILL GIVE BRAINLIST
Suppose that you're working on the production of a Latin American movie as a director, an actor, or a scriptwriter. Choose one of these three roles, and respond to the following questions from a news reporter as part of an interview. Use your creativity and imagination when writing your responses. Please type your responses in Spanish.
Part A
¿Cómo se llama su nueva película y de qué se trata?
Part B
¿A qué género cinematográfico pertenece la película?
Part C
¿Puedes describir tu papel?
answer:
¿cómo se llama su nueva película y de qué se trata?
mi película se llama "a través de sus ojos" y trata sobre una adolescente llamada sydnee que cree que nadie en todo el mundo la entiende. la película tiene una especie de sentimiento psicodélico porque así es como es su cerebro, supongo. pero al final de la película, se da cuenta de que todo fue solo una alucinación.
¿a qué género cinematográfico pertenece la película?
es un drama romántico pero también es una película independiente ... espero que tenga sentido.
¿puedes describir tu papel?
sí, mi papel es el personaje principal, sydnee. la película es todo desde mi perspectiva.
good luck :)
i hope this helps
**feel free to change it up to fit what you're looking for**
brainliest would be highly appreciated
have a nice day!
Answer:
You can just give the other person Brainliest.
María es _____ de Francisco. la esposa la hermana la abuela la madre
Answer:
Hermanda
Explanation:
Somebody please convert this to English: Hola, Mucho Gusto.
Answer:hello nice to meet you
Explanation:
Answer:Hi, nice to meet you
Explanation:
PLS HELP! BRAILIEST TO WHOMEVER DOES FIRST
Use the following chart on conjugation to do the assignment:
Remember "ir" is irregular:
Yo voy (I go) nosotros vamos (we go)
tu vas (you go)
usted va (you formal go) ustedes van (you guys go)
el va (he goes) ellos van (they go)
ella va (she goes) ellas van (they go)
Conjugate the verb (IR- to go) for the following subjects. State the subject then the verb conjugation.
Example: Yo voy. (correct answer)
Use the following people for your conjugations:
1. Mi mamá ______ 6. Ellos _____
2. Él _____ 7. Mi prima y yo _________
3. Mi maestro de español ________ 8. Ella _________
4. Mis amigos ________ 9. Señor Vasquez _______
5. Tú ________ 10. Usted _____________
Answer:
1)Mi mamá va.
2)Él va.
3)Mi maestro de español va.
4)Mis amigos van.
5)Tú vas.
6)Ellos van.
7)Mi prima y yo vamos.
8)Ella va.
9)Señor Vasquez va.
10)Usted va.
Explanation:
Choose the sentence that is grammatically correct.
Las cebollas son frescos.
Las cebollas son fresco.
Las cebollas son frescas.
Las cebollas son fresca.
Answer: Las cebollas son frescas.
¿De que esta compuesta la capa externa de la Tierra bajo el agua y tierra en la superficie?
la corteza es la capa más externa de la tierra
(the crust is the most outer layer of the earth)
spanish-
WILL GIVE BRAINLIEST!!!
que es un quehacer?
hola mi nombre es taylor !!! ¿cuál es tu nombre? también hmu pero ya estoy enamorado y su nombre es zoe así que sí
sí Sí
Encantada de saber
Qué pensaba Jaime de la ciudad de San Juan?
(el Libra se llama El viaje perdido)
Answer:
Explanation:
¿Dónde está el texto? ¿O no hay texto?
Drop down options
- yo
- tú
- Ella
- nosotros
- vosotros/ustedes
- ellos
- ellas
Answer:
yo :I
tu:you
ella:she
Explanation:
Read and choose the right option. Paula: Buenas tardes, Mercedes. Hoy voy a la clase de estudios sociales. ¿Y tú? Mercedes: Hola, no voy a la escuela hoy. Paula: Hoy es miércoles y tienes clases. Mercedes: Sí, pero hoy es mi cumpleaños. Paula: ¡Feliz cumpleaños! Mercedes: Yo voy el martes. Y voy el sábado para recuperar > las clases. Paula: ¿Oh sí? Mi amigo Felipe va el sábado también >. When does Paula go to social studies class?
Answer: Wednesday
Explanation: Translation: Paula: Good afternoon, Mercedes. Today I go to the social studies class. AND you? Mercedes: Hi, I'm not going to school today. Paula: Today is Wednesday and you have classes. Mercedes: Yes, but today is my birthday. Paula: Happy birthday! Mercedes: I'm going on Tuesday. And I go on Saturday to recover > classes. Paula: Oh yeah? My friend Felipe goes Saturday also
un scramble the syllables for this Spanish word
le-es-ca-ras
Please and thx you
Answer:
This phrase is shortened, the full one is “word is bond”, and it also means that a person is truthful. With time it was shortened to just “word” and now it is used everywhere, especially in texting. You can use it as well when you want to agree with someone and don’t have time to write a long message.
Explanation:
Read the excerpt from “Marine Pollution: Drifting into Disaster.” Select the two sentences that use transition words or phrases to show a cause-and-effect relationship.
The garbage patches may be hard to measure, but their effects are not. Microplastics have serious consequences for the marine ecosystem. First, when millions of tiny pieces of debris cover the ocean, the sun’s rays cannot reach beneath the surface. Therefore, plants and algae that depend on sunlight for nutrients starve. Second, fish and other sea creatures eat the debris but cannot break it down. As a result, the particles fill up their stomachs and they, too, starve. The death of sea life is a major threat to the entire ocean food web. Third, plastic waste releases toxic chemicals into the water and into the bodies of the fish that eat it.
Answer: The garbage patches may be hard to measure, but their effects are not.
Therefore, plants and algae that depend on sunlight for nutrients starve.
Explanation:
Answer:
Therefore, plants and algae that depend on sunlight for nutrients starve.
Explanation:
im not sure abt the other one
Create one Spanish sentence for each of the following stem-changing verbs. Use a different subject pronoun (I, you, he, she, etc.) for each sentence. Be descriptive with your sentences to relay meaning.
1. comenzar
2. contar
3. dormir
4. poder
5. querer
You will be graded on (a) appropriate use of grammar and vocabulary, (b) completeness and detail of the response, and (c) overall quality of the response.
1. Ella comenzó el examen después de que se lo indicaron.
2. Yo sé contar hasta mil en español.
3. Él no pudo dormir bien la noche de la fiesta.
4. Tú tienes el poder para gobernar toda una nación.
5. Nosotros queremos ayudarte a ser mejor.
Answer:
Ella comienza a narrar el cuento. (Presente)Ellos contaron una anécdota en la clase de Biología. (Pasado)Él está durmiendo en la casa de Andrea. (Presente)Nosotros podremos comprar un auto. (Futuro)Yo quería viajar a México el año pasado. (Pasado)Translation:
She begins to narrate the story. (Present)They told an anecdote in Biology class. (Past)He is sleeping at Andrea's house. (Present)We will can buy a car. (Future)I wanted to travel to Mexico last year. (Past)Greetings.
Recuerdo cuando viajamos en crucero por el Caribe. ¡Qué divertido fue el viaje!
Primero viajamos hacia Miami por avión, desde Pittsburgh, la ciudad donde vivimos. Salimos desde Pittsburgh a las cinco de la mañana para llegar a la Florida y tener suficiente tiempo para pasear y ver la ciudad de Miami. Finalmente salimos en el crucero por el mar, desde Miami.
Abordamos el crucero a las cinco, hora de cenar. Cenamos langosta, camarones, vegetales, helado y torta de chocolate. Pasé unas horas al lado de la piscina y luego me dormí. El viaje duró siete días por el mar caribe que está en el Océano Atlántico. Visitamos las islas de Puerto Rico, St. Thomas, St. Croix y Antigua. Comimos muchos mariscos, nadamos, hicimos ejercicio y fuimos de compras en cada isla que visitamos. Fue un viaje magnifico. Descansé y regresé a mi casa completamente relajado.
¿Qué hicieron antes de salir en crucero?
(What did they do before going on a cruise?)
Pasearon por Miami.
Comieron langosta.
Visitaron a unos amigos.
Answer:
Pasearon por Miami.
Explanation:
"Primero viajamos hacia Miami por avión, desde Pittsburgh, la ciudad donde vivimos. Salimos desde Pittsburgh a las cinco de la mañana para llegar a la Florida y tener suficiente tiempo para pasear y ver la ciudad de Miami."
**Read and select the best answer.**
–¡Hola! Buenos días. ¿Qué tal? ¿Cómo te llamas? Yo me llamo José.
–Buenos días. Yo me llamo Ana. Estoy muy bien, gracias.
–Mucho gusto.
–________ (1 point)
Igualmente.
¿Y tú?
¿Cuál es tu nombre?
Mi nombre es.
Unit 7 Lesson 2
Spanish I B - Me gustó el zoológico Quick Check
Select the audio buttons to listen to each of the questions which question would someone ask you if they want to find out if you liked something
Audio 1.
Visté
Audio 2.
Té gusto
Audio 3.
Que de paso
Audio 4.
Que es este
2. Which option best answers the following questions?
¿Viste...?
A. Vi...
B. Fue un desastre.
C. Me gusto
D. Fantástico.
3. If you want someone to tell you about something, which word would you use?
A. Durante
B. Como
C. Impresionante
D. Dime
I need help pls someone help me I typed all of this and now I'm tired so please help me. I need the answers by Monday please and thank you.
Lalalala . Miss you all.
Answer: mucho gusto amigo
Explanation:
Answer:
hola compa como se yama
Explanation:
I need the answers to these questions in spanish for Lectura 2 El Cofre Encantado.
When conjugating verbs, some verbs change not only the ending but also the stem. Thee are 3 types of stem change verbs: o--ue, e--ie, e--i
dormir = to sleep (it is an "-ir" verb, but also the "o" in the stem changes to "ue")
querer = to want (it is an "-er" verb, but also the "e" in the stem changes to "ie")
pedir = to ask for (it is an "-ir" verb, but also the "e" in the stem changes to "i")
Now you need to know 2 things when you conjugate these verbs:
1. endings (-ar, -er, -ir)
2. stem changes (o--ue, e--ie, e--i)
Let's try to conjugate verbs than change from o to ue:
almorzar (to eat lunch), contar (to count), costar (to cost), devolver (to return an item), poder (to be able to; can), morir (to die), volar (to fly), volver (to return), dormir (to sleep).
almorzar = to have lunch (-ar endings and o--ue)
Yo almuerzo (I have lunch) Nosotros almorzamos (we have lunch) (no change "ue" in nosotros)
Tu almuerzas (you have lunch)
usted almuerza (you have lunch) ustedes almuerzan (you guys have lunch)
el almuerza (he has lunch) ellos almuerzan (they have lunch)
ella almuerza (she has lunch)
Now it is your turn:
Conjugate "contar= to count" (-ar endings and o--ue)
Yo__________ Nosotros __________
Tu_________
usted___________ Ustedes ____________
el ___________ ellos ____________
ella _____________
Answer: Yo cuento, Nosotros contamos
Tu cuentas, usted cuenta, ustedes cuentan
el cuenta, ellos cuentan, ella cuenta
Explanation:
The ue adapts to every conjugation except for nosotros
Your friend Gloria from Spanish class wrote the following letter about her family using the family tree shown. However, it is full of mistakes. Help her revise her letter by correcting the errors.