El mes de la Hispanidad se celebra durante todo un mes? The Hispanic Heritage month we celebrated during a entired month?TrueFalse
Answer:
False!
hispanic heritage month is from September 15th to October 15th
Hope this helped! :)
What is the Spanish word for "school?"
O escuela
O casa
O trabaja
O encontrar
Answer:
escuela
Explanation:
Escuela means school in spanish and I can speak spanish
Rewrite each sentence, using the logical expression with tener.
Answer:
Ellos tienen clase de español hoy.
They have Spanish class today.
Tú tienes un libro rojo.
You have a red book.
does somebody know this? im writing a test please help
Answer:
1
5
7
3
9
11
12
14
6
Az utolsóban nem vagyok biztos
how do you say 1:50 in spanish
Answer:
[Es] la una y cincuenta
Explanation:
Rewrite the following sentences, changing the direct object nouns to direct object pronouns. MODELO: Graciela lee revistas en español. Graciela las lee. 1. Javier tiene el reproductor de DVD. 2. Verónica ve a los niños. 3. No comprendo las palabras. 4. Mario llama a la profesora de inglés. 5. Nosotros tomamos el tren.
Vocabulary Table and Grammar Guide
Update the vocabulary table and grammar guide with the new vocabulary and grammar rules that you’ve learned in this unit. Consider printing this activity to use throughout the course.
Answer:
Grammar Guide
Word Meaning When to Use When Not to Use
pequeñito very small (diminutive) when expressing smallness (in size) or affection when expressing largeness or excessiveness
grandecito very large (diminutive) when expressing largeness or excessiveness when expressing smallness (in size) or affection
el niñito the little boy when expressing smallness (in size) or affection when expressing largeness or excessiveness
la chiquita the little girl when expressing smallness (in size) or affection when expressing largeness or excessiveness
perrito puppy when expressing smallness (in size) or affection when expressing largeness or excessiveness
escuelita little school
when expressing smallness (in size) or affection when expressing largeness or excessiveness
casita little house
when expressing smallness (in size) or affection when expressing largeness or excessiveness
la mesita the little table when expressing smallness (in size) or affection when expressing largeness or excessiveness
¿Qué tipo de música surge como mezcla de las diferentes culturas que han habitado Andalucía?
contemporary music, folk and composed music, and ranges from flamenco to rock.
Nescestio lapiz para escribir
Es correcto que necesitemos un lápiz para escribir.
¿Es verdadero o falso que necesitamos un lápiz para escribir?Un lápiz es un elemento escolar que sirve para escribir y dibujar. Existen lápices de diferentes colores aunque los más comunes son los de color negro hechos con mina de grafito.
En general estos lápices se utilizan en la escuela para escribir y poder borrar si se comete un error. Adicionalmente, podemos escribir con otros elementos como bolígrafos de colores, marcadores, tizas, entre otros.
Nota: Esta pregunta está incompleta. Aquí está completa la información.
opciones: verdadero o falso
Aprenda más sobre lápices en: https://brainly.com/question/30824394
#SPJ1
Construya un dialogo donde se evidencia cada uno de los componentes de la comunicación, puede ser una charla por teléfono, una exposición, etc.
Answer:
Hola
Como esta
bien es tu
muy bien
quieres ir al centro comercial
si, quieres ir al centro comercial
en el patio de comidas
Nos vemos allí a las 12:30
Explanation:
Read and choose the correct indefinite article according to the number and gender of the noun that follows.
Tú tienes ________ maestros altos en las clases de educación física.
Group of answer choices
una
un
unos
unas (Please help me as soon as possible! I only have 30 minleft)
Los anunciosFill in the blanks Activity InstructionsRewrite the statements using impersonal constructions with se. February 05 11:59 PM 1 attempt remaining Grade settings External referencesGrammar presentation Modelo No puedes pescar. No se puede pescar.
To rewrite the statements, using impersonal constructions with "se,"
Follow these steps:
1. Identify the verb in the original statement.
2. Change the verb to its corresponding third-person form.
3. Add the impersonal "se" before the verb.
4. Keep the rest of the sentence intact.
Using the provided model, let's rewrite the statement "Los anuncios":
Original statement: Los anuncios
Identify the verb: There is no verb in the original statement. We need more context to provide an appropriate impersonal construction. If you could provide a complete sentence with a verb, I'd be happy to help you rewrite it using the impersonal construction.
You can learn more about impersonal construction at: https://brainly.com/question/956210
#SPJ11
Question 7
Which of the statements is false regarding the benefits of taking notes?
Based on the ending letters of each noun, determine if nouns are feminine by writing the definite article 'la' and 'el' if the noun is masculine.
determine if nouns are feminine plural by writing the definite article 'las' and 'los' if the noun is masculine plural.
Do not use CAPS or punctuation or your answer won't be properly grade. ___ propiedad
Answer:
Explanation:
generally, nouns are determined as feminine or masculine depending on their ending letter. any noun that ends in an "a" is feminine, and nouns that end with letters such as "o", "e" etc are masculine. we use the article "la" for singular feminine nouns and "el" for singular masculine nouns.
e.g. "el vestido" or "la sandía"
the noun is plural when it ends in a "s". This means that nouns that end in "as" are feminine plural, and nouns that end in "os" or "es" would be masculine plural.
e.g. "las chicas" or "los chicos"
these are the general rules, though there are some exceptions to these rules, like "el agua"
(i made sure to edit out all the caps)
Hope this helps!
find
the selling
£1 200
price
at the
cost price is
and
you make
a profit of 25
\(\%\)
Answer:
I guess it a right answer
SODASSA
B. Now, write the correct form of the verb in the tense indicated in Part A. Follow the model.
Modelo
Hacía / salí
5> Di qué forma de redundancia se emplearía en los siguientes casos para facilitar la comunicación:
a) Pasa por la calle un coche con la música a todo volumen cuando le cuentas a tu hermano tus planes para la tarde.
b) Tienes que indicar una dirección a un turista que
habla una lengua que no conoces.
c) Los alumnos no entienden las explicaciones del
profesor.
d) Hablas con una persona que tiene problemas de
audición.
e) Te has quedado afónico y el médico te ha dicho que no hables mucho.
En el caso de que pase un coche con música a todo volumen mientras le estás contando a tu hermano tus planes, se podrían utilizar señales con las manos para indicarle la situación.
¿Cómo se usa el gesto en la comunicación?
b) Si tienes que dar indicaciones a un turista que no habla tu idioma, se podría utilizar la redundancia a través de señales o gestos universales para comunicar la dirección.
c) Para ayudar a los alumnos que no entienden las explicaciones del profesor, se podría utilizar la redundancia mediante el uso de recursos visuales, como pizarras, gráficos o presentaciones, junto con las explicaciones verbales.
d) Si hablas con alguien con problemas de audición, se podría emplear la redundancia a través del lenguaje de señas o la escritura para comunicarse.
e) Si estás afónico y el médico te ha recomendado no hablar mucho, se podría utilizar la redundancia mediante la escritura o el uso de aplicaciones de mensajería, complementadas con gestos y expresiones faciales.
Read more on Spanish here:https://brainly.com/question/24126663
#SPJ4
¿Qué sucedía en casa de Ana Rosa los días en que Guario cobraba?
7. Ellos + maquillarse con Covergirl y Mabelline
a) Meaning:
8. Tú - levantarse a las ocho de la mañana.
a) Meaning:
9. Yo ducharse en la mañana.
a) Meaning:
10. Nosotras lavarse las manos antes de cocinamos
a) Meaning:
preguntasrecording click each item to hear a question and record yourself answering the question using the cues. then, compare your answer with the speaker's.
To compare your answer with the speaker's, click each item to hear a question and record yourself responding using the provided cues.
How can you assess your response compared to the speaker's?Recording your answers and evaluating them against the speaker's allows you to assess your performance and identify areas for improvement.
By clicking on each item to hear a question and recording your response using the cues, you can analyze the differences between your answer and the speaker's. This exercise provides an opportunity to gauge your speaking skills, language proficiency, and ability to address the given questions effectively.
Comparing your answer with the speaker's allows you to identify strengths and weaknesses, enabling you to refine your communication skills and strive for better responses in the future.
Learn more about speaker
brainly.com/question/12268936
#SPJ11
María y yo ________________ los estudiantes.
please help, it’s due in 2 hrs.
Spanish, 16 questions
(you do not have to fill them all out if you do not want to. I just need a little bit of help...hope everyone has an amazing day!)
1. Completa la oración con el pretérito del verbo entre paréntesis.
Vosotros ______ juguetes para donar. (recoger)
2. Completa la oración con el pretérito del verbo entre paréntesis.
Yo ______ una película en un festival. (juzgar)
3. Completa la oración con el pretérito del verbo entre paréntesis.
Roberta ______ la posibilidad de comprar una mansión. (negar)
4. Completa la oración con el pretérito del verbo entre paréntesis.
Jaime y Juan ______ de unas vacaciones en Colombia. (gozar)
5. Completa la oración con el pretérito del verbo entre paréntesis.
Yo ______ la carne del horno. (sacar)
6. Completa la oración con el pretérito del verbo entre paréntesis.
Ellos ______ en el Caribe el verano pasado. (estar)
7. Completa la oración con el pretérito del verbo entre paréntesis.
Emanuel ______ un accidente en el auto. (tener)
8. Completa la oración con el pretérito del verbo entre paréntesis.
Gabriel _______ una sopa de pescado. (preferir)
__________________________________________________________
9. Completa la oración con el imperfecto del verbo entre paréntesis.
Yo ______ muchas frutas de niño. (comer)
10. Completa la oración con el imperfecto del verbo entre paréntesis.
Tú ______ películas animadas. (ver)
11. Completa la oración con el imperfecto del verbo entre paréntesis.
Diana _______ diecinueve años cuando se graduó. (tener)
12Completa la oración con el imperfecto del verbo entre paréntesis.
Cuando Hilda y yo llegamos, ________ las diez de la noche. (ser)
13. Completa la oración con el pretérito o el imperfecto del verbo entre paréntesis.
Arturo ______ videos en Internet cuando Horacio lo llamó. (ver)
14. Completa la oración con el pretérito o el imperfecto del verbo entre paréntesis.
La señora Ortiz ______ una buena maestra. (ser)
15. Completa la oración con el pretérito o el imperfecto del verbo, según corresponda.
Elías ______ hablar tres idiomas. (supo, sabía)
16. Completa la oración con el pretérito o el imperfecto del verbo, según corresponda.
De joven, Alberto ______ correr 6 millas en una hora. (
podía, pudo)
- I apologize for how long this is, but I'm struggling with this Spanish assignment T^T
Answer in bold and underlined.
Answer 1: Vosotros recogéis juguetes para donar.
Translation 1: You will collect toys to donate.
Answer 2: Yo juzgue una película en un festival.
Translation 2: I judged a film at a festival.
Answer 3: Roberta niega la posibilidad de comprar una mansión.
Translation 3: Roberta denies the possibility of buying a mansion.
Answer 4: Jaime y Juan gozan de unas vacaciones en Colombia.
Translation 4: Jaime and Juan enjoy a vacation in Colombia.
Answer 5: Yo saque la carne del horno.
Translation 5: I took the meat out of the oven.
Answer 6: Ellos estuvieron en el Caribe el verano pasado.
Translation 6: They were in the Caribbean last summer.
Answer 7: Emanuel tuvo un accidente en el auto.
Translation 7: Emanuel had an accident in the car.
Answer 8: Gabriel prefiere una sopa de pescado.
Translation 8: Gabriel prefers a fish soup.
Answer 9: Yo comía muchas frutas de niño.
Translation 9: I ate a lot of fruit as a child.
Answer 10: Tú miras películas animadas.
Translation 10: You watch animated movies.
Answer 11: Diana tenia diecinueve años cuando se graduó.
Translation 11: Diana was nineteen when she graduated.
Answer 12: Cuando Hilda y yo llegamos, eran las diez de la noche.
Translation 12: When Hilda and I arrived, it was ten o'clock at night.
Answer 13: Arturo miraba videos en Internet cuando Horacio lo llamó.
Translation 13:Arturo was watching videos on the Internet when Horacio called him.
Answer 14:La señora Ortiz solía una buena maestra.
Translation 14: Mrs. Ortiz used to be a good teacher.
Answer 15: Elías sabia hablar tres idiomas.
Translation 15: Elijah knew how to speak three languages.
Answer 16: De joven, Alberto podia correr 6 millas en una hora.
Translation 16: As a young man, Alberto could run 6 miles in an hour.
need help pls no googe transtle has to be vas va vamos van voy
Answer:1. vamos 2.voy 3. vas 4. is either voy, va, vamos or van because it depends how they mean it like is she going or is she telling someone you know but hope this helps!! :))
Explanation:
Emilio y yo vamos a andar en patineta en el parque
yo voy a dormir en mi cama
tu vas a la iglesia el domingo
María va a almorzar en la cafeteria
Which of the following words means "farm"?
OA. La finca
OB. El riachuelo
O C. El pico
O D. El pie
1.) Posesivos Fill in the blanks with the appropriate possessive adjectives. 1. _________________ (Your, informal) libros están en la mesa.
2. Es _______________ (their) nieto.
3. _____________(Our) abuelos son simpáticos.
4. Es _______________ (my) primo.
5. __________________(His) tíos son de Perú.
2.) ¿De quién es? Rewrite the sentences using possessive adjectives. Follow the model. Each one is worth 2 points each.
Modelo: Yo tengo libros de matemáticas. Son mis libros.
1. El profesor tiene tiza.
2. Tú tienes mochilas.
3. Los turistas tienen mapa.
4. Usted tiene cuadernos.
5. Nosotros tenemos papelera.
Answers in bold and underlined.
Posesivos Fill in the blanks with the appropriate possessive adjectives.Answer 1: Tus libros están en la mesa.
Translation 1: Your books are on the table.
Answer 2: Es su nieto.
Translation 2: It's his grandson.
Answer 3: Nuestros abuelos son simpáticos.
Translation 3: Our grandparents are nice.
Answer 4: Es mi primo.
Translation 4: He is my cousin.
Answer 5: Sus tíos son de Perú.
Translation 5: His uncles are from Peru.
2.) ¿De quién es? Rewrite the sentences using possessive adjectives. Follow the model. Each one is worth 2 points each.Modelo: Yo tengo libros de matemáticas. Son mis libros.Answer 1: El profesor tiene tiza. Son sus tizas.
Translation 1: The teacher has chalk. They are his chalk.
Answer 2: Tú tienes mochilas. Son tus mochilas.
Translation 2: You have backpacks. They are your backpacks.
Answer 3: Los turistas tienen mapa. Son sus mapas.
Translation 3: Tourists have map. They are your maps.
Answer 4: Usted tiene cuadernos. Son sus cuadernos.
Translation 4: You have notebooks. They are your notebooks.
Answer 5: Nosotros tenemos papelera. Es nuestra papelera.
El turpial es un ___que se distingue por su canto.
Explanation:
El Turpial es un ave que se distingue por su canto
El turpial es un ave que se distingue por su canto.
What's the sentences about?The sentence "El turpial es un ave que se distingue por su canto" is in Spanish and translates to "The oriole is a bird that is distinguished by its song" in English.
Turpial: The word "turpial" refers to a specific type of bird. In this context, it's likely referring to the "Venezuelan Troupial" (Icterus icterus), a colorful bird native to Venezuela and other parts of South America.
Ave: "Ave" is the Spanish word for "bird." In this context, it's used to identify the turpial as a member of the avian species.
Distingue: The verb "distingue" means "distinguishes" in English. It's used here to highlight the special characteristic of the turpial, which is its ability to stand out or be recognized for a particular quality.
Learn more about sentence
https://brainly.com/question/552895
#SPJ3
¿qué factores impulsan la innovación y los descubrimientos en los campos de la ciencia y la tecnología?.
Answer:
Los factores que impulsan el desaroo y la innovacion en la ciencia y la tecnologia son la economia, la naturaleza, la sociedad, el consumerismo, la oferta y demanda y el ambiente.
Explanation:
What does Charlie buy at the beach? A: una sombrilla. B: el sol. C: el agua. I know the answer.
How did Jake distract the guard? O by calling the guard's cell phone O by tossing a coin O by breaking a window O by setting off the smoke alarm
Jack plans to distract the guard by tossing a coin in his direction.
Tossing a coin.
Tossing a coin means to decide something by throwing a coin up in the air and seeing which side it shows after it lands.
According to the text, Jack had plans of throwing a coin to the direction of the guard to distract him, which he did and successfully distracted the guard to carry out his plans.
Therefore, the correct answer is option B.
Read more about Jack and Jill here:
https://brainly.com/question/18861739
Answer:
B. Throwing a coin
Explanation:
2022 edg