Ella comparte la comida con la familia.
La novela el baile de mi vida
Answer:
The novel, the dance of my life
Imagine what Mari Carmen will say about tapas in Barcelona
Answer:
translate spanish to english
Explanation:
Help me pleaseeeeeeeee
Explanation:
1
1. nosotros nos acostamos tarde
2.yo me acuesto primero
3.mi padre prefiere leer antes de acostarse
2
1 el lava su perro
2 yo me maquillo la cara
3 ella se baña cada día
4 la madre acuesta a su hijo
5 nosotros ponemos la putta chaqueta
Translate the following sentence into Spanish.
"I went to the library and did my homework."
3. Translate the following sentence into Spanish.
"She had the book, and she was in the classroom."
24. Translate the following sentence into Spanish.
"My brother is the strongest in my family."
25. Translate the following sentence into Spanish.
"Sara is the best student in the class."
26. Translate the following sentence into Spanish.
"I asked my mom for help."
27. Translate the following sentence into Spanish.
"My parents wanted to visit last night."
Answer: 1:"Tenía el libro y estaba en el salón de clases".
24: mi hermano es el mas fuerte de mi familia
25: Sara es la mejor alumna de la clase.
26: Le pedí ayuda a mi mamá.
27: Mis padres querían visitar anoche.
Explanation:
Need help with 3 PLEASE HURRY 30 MINS
Answer:
I can't read it but use these adjectives
comica - funny
masculine singular pequeño excelente, realista
feminine singular pequeña excelente, realista
mascular plural pequeños excelentes, realistas
feminine plural pequeñas excelentes, realistas
Big - grande
amable - friendly
debil - weak
bueno - good
feo - ugly
caro - expensive
Cerradura 5: Complete the passage with the correct conjugations of each verb in the
word bank. Use the corresponding encircled letter to spell out the final gushy suspect.
Not all the terms in the word bank will be used.
Ayer, nosotros!. tuvimos una fiesta espectacular para nuestra madre. En la semana antes de la fiesta, mis hermanos y yo 2. ______ muchas cosas para preparar todo. La semana pasada, yo 3.
prar algo especial para mi madre. Mi padre 4.
gustan las artesanías. 5.
hermanos también 6.
praron Mi tía 7.
da. Yo 9.
chocolate. Mi madre no ll
12.
madre hasta su casa. Al llegar, ella 14.
15.
estuviste T
hicimos I
fue S
vinieron M
trajo o
dimos E
estuvo a
dijeron A
El código:
al mercado para com-
que a mi madre le
encontrar una pulsera hecha a mano. Mis
una hermosa pieza de cerámica y la com-
la fiesta. Mis primos 8.
la comi-
las decoraciones. Mi tío 10.
regalos a mi madre. De hecho, todo 16.
perfecto. Todos 17.
_
a celebrar con nosotros. Mi padre 13.
un pastel de
sobre la fiesta. Muchos amigos y familiares
traje E
dio L
dijo C
condujo B
hice u
supo A
vieron E
muchas cosas pa-
trajeron
con mi
muy sorprendida. Nosotros le
que la fiesta fue increíble.
Ist
pudiste p
tuvimos M
hizo R
fui T
pude H
dije
De acuerdo con la información, los verbos que completan el fragmento irían así: hicimos, trajimos, fui, dijo, etc...
¿Cómo completar el fragmento?Para completar el fragmento debemos leer cuidadosamente la información disponible e identificar el verbo que va en cada espacio en blanco. Para ello podemos guiarnos por el pronombre de cada oración. De acuerdo con lo anterior, el fragmento quedaría así:
Ayer, nosotros hicimos una fiesta espectacular para nuestra madre. En la semana antes de la fiesta mis hermanos y yo trajimos muchas cosas para preparar todo. La semana pasada yo fui al mercado para comprar algo especial para mi madre. Mi padre dijo que a mi madre le gustan las artesanías. Pude encontrar una pulsera hecha a mano. Mis hermanos también trajeron una hermosa pieza de cerámica y la compraron. Mi tía condujo la fiesta. Mis primos hicieron la comida. Yo hice las decoraciones. Mi tío trajo un pastel de chocolate. Mi madre no supo sobre la fiesta. Muchos amigos y familiares vinieron a celebrar con nosotros. Mi padre fue con mi madre hasta su casa. Al llegar ella estuvo muy sorprendida. Nosotros le dimos regalos a mi madre. De hecho, todo fue perfecto. Todos dijeron que la fiesta fue increíble.
Aprenda más sobre verbos en: https://brainly.com/question/11637663
#SPJ1
Answer:
De acuerdo con la información, los verbos que completan el fragmento irían así: hicimos, trajimos, fui, dijo, etc...
Hope this helps :)
Read the questions from a young server. Answer affirmatively with a formal command, using direct object pronouns to avoid repetition.
modelo:
¿cierro la puerta de la cocina?
sí, ciérrela.
question 1: ¿acepto la tarjeta de crédito american express? sí,
question 2: ¿llevo un menú a la mesa? sí,
question 3: ¿abro las ventanas? sí,
question 4: ¿recojo esos platos? sí,
question 5: ¿llevo los vasos a la cocina? sí,
listen to the audio and then answer the following question. feel free to listen to the audio as many times as necessary before answering the question.
how many children are in the speakers family?
uno
dos
tres
cuatro
Answer: D
Explanation:
a rectangular ground of 40 m long and 35 m board.find the area of path of uniform width 3 m running in side of groungd
Explanation:
area of rectangle = l×b
=40 ×35
=1400
therefore.,the area of rectangle is 1400I HOPE THIS IS THE CORRECT ANSWERMatch the following.
1. la mochila
2. el cuaderno
3. el escritorio
4. el pupitre
5. el estante de libros
A. notebook
B. student desk
C. bookshelf
D. backpack
E. desk
I will give brainliest if possible to whoever is correct!
ok so for my final spanish project, I need to create a book, but I don't know what to write about yet and this is due on Thursday! I don't want to cheat, so I just need your help to just figure out what to write about. I'm not good with spanish so it has to have only simple words. please help me! thank you.
Explanation:
chico se español no ingles
Read and choose the option that answers the question.
Me llamo Susana y la rutina en mi casa es diferente todos los días. Antes de cenar con mi familia, siempre me lavo las manos. A veces los lunes y viernes, yo me lavo el pelo. A veces, antes de dormir, me lavo la cara y me cepillo el pelo.
What's an activity this person sometimes does Mondays and Fridays?
Wash her hair.
Wash her hands.
Wash her face.
Brush her teeth.
palabra con 14 sílabas
Answer:
Alejandrinos
Explanation:
Based on the ending letters of each noun, determine if nouns are feminine by writing the definite article 'la' and 'el' if the noun is masculine.
determine if nouns are feminine plural by writing the definite article 'las' and 'los' if the noun is masculine plural.
Do not use CAPS or punctuation or your answer won't be properly grade. ___ propiedad
Answer:
Explanation:
generally, nouns are determined as feminine or masculine depending on their ending letter. any noun that ends in an "a" is feminine, and nouns that end with letters such as "o", "e" etc are masculine. we use the article "la" for singular feminine nouns and "el" for singular masculine nouns.
e.g. "el vestido" or "la sandía"
the noun is plural when it ends in a "s". This means that nouns that end in "as" are feminine plural, and nouns that end in "os" or "es" would be masculine plural.
e.g. "las chicas" or "los chicos"
these are the general rules, though there are some exceptions to these rules, like "el agua"
(i made sure to edit out all the caps)
Hope this helps!
¿En que ambiente se realizó doña barbara?
La novela "Doña Bárbara" se desarrolla en un ambiente rural en Venezuela, específicamente en las vastas llanuras de los llanos venezolanos, en Apure.
¿Qué son los llanos?Los llanos son extensas llanuras o planicies de gran tamaño que se encuentran principalmente en América del Sur, abarcando territorios en países como Venezuela, Colombia, Brasil y otros. Son regiones caracterizadas por su topografía plana y escasa elevación, con amplias extensiones de terreno llano y abierto.
Estas extensas y salvajes tierras de los llanos son el escenario principal de la historia, donde se desarrollan los conflictos y las interacciones entre los personajes. El ambiente de "Doña Bárbara" se caracteriza por su carácter agreste y desafiante. Los llanos venezolanos son representados como un territorio vasto y árido, dominado por la naturaleza y marcado por la violencia y la lucha por el poder. El entorno físico influye en las dinámicas y los comportamientos de los personajes, reflejando la dureza y la crudeza de la vida en esa región.
Aprender más sobre los llanos aquí:
https://brainly.com/question/6970489
#SPJ1
Look at the image, read, and choose the correct verb to complete the sentence.
Lady talking to a teller at a grocery store, holding a bag full of groceries, and paying with cash
–Buenos días, señora. ¿Usted ________ con « with » el dinero?
–Sí, gracias, señor.
paga
pagas
lee
lees
Answer:
Paga
Explanation:
woman is paying cashier. so "Paga" means pay.
La palabra "horizonte" en la oración: El horizonte se divisa desde lo lejos, esa) El núcleo del sujeto, un verbob) El núcleo del sujeto, un sustantivoc) El núcleo del sujeto, un adjetivo
The word "horizonte" in the sentence "El horizonte se divisa desde lo lejos" is (b) the subject's nucleus, a noun.
In the given sentence, "El horizonte se divisa desde lo lejos" (The horizon is seen from afar), the word "horizonte" functions as the subject of the sentence. As the subject, it represents the main topic or theme of the sentence. In this context, "horizonte" is a noun and serves as the nucleus or core of the subject.
It refers to the imaginary line that appears to separate the sky and the Earth's surface when viewed from a distance. The noun "horizonte" gives us essential information about what is being observed or perceived in the sentence.
Learn more about Noun
brainly.com/question/31297791
#SPJ11
Cual es concepto o definición de oratoria laboral, sus características e importancias
Answer: Un discurso que provoque sentimientos y emociones en otras personas, que conmueva a la audiencia, permite transmitir las 'emociones' del orador.
Características de la oratoria:
Confianza.
Pasión.
Introspección y autoconciencia.
Ser tu mismo.
Compromiso con tu audiencia.
Baxter and Montgomery suggest that all people desire to haveA.certainty in their relationships.B.novelty in their relationships.C.concealment in their relationships.D.All of the answers are correct
The correct option is D, all of the above. Baxter and Montgomery suggest that all people desire to have novelty in their relationships, concealment in their relationships, and certainty in their relationships.
Baxter and Montgomery suggest that all people desire to have what?According to Baxter and Montgomery's relational dialectics theory, individuals desire all three elements mentioned in the options:
A. Certainty in their relationships: People seek stability, predictability, and assurance in their relationships. They desire a sense of security and knowing what to expect from their partners.
B. Novelty in their relationships: Individuals also desire excitement, variety, and new experiences in their relationships. They seek to avoid monotony and routine, and they value spontaneity and fresh interactions.
C. Concealment in their relationships: Baxter and Montgomery also suggest that individuals desire privacy, autonomy, and the ability to keep certain aspects of their lives or relationship hidden from others. They acknowledge that not everything needs to be shared with everyone and that maintaining some level of individuality and personal space is important in relationships.
Therefore, all of the answers (certainty, novelty, concealment) are considered valid desires that people may have in their relationships, according to Baxter and Montgomery's theory.
Learn more about relational dialectics theory:
https://brainly.com/question/13511327
#SPJ1
Expensive cycad in a pot for your birthday. the class monitored and documented its growth throughout term 3.
Here's a sample paragraph based on the prompt you provided:
For my birthday this year, my classmates gave me an expensive cycad plant in a pot as a gift. It was a thoughtful and unique present, and I was excited to take on the responsibility of caring for it. Throughout term 3, our class monitored and documented the cycad's growth. We took regular measurements of its height and width, observed its foliage for any signs of pests or disease, and recorded the frequency and amount of water and fertilizer we provided. It was fascinating to witness how the plant changed and developed over time, and we all learned a lot about botany, gardening, and horticulture. By the end of term 3, our cycad had become a healthy and thriving specimen and a symbol of our collective effort and teamwork. I was grateful to my classmates for such a wonderful birthday gift and to our teacher for incorporating the project into our curriculum.
What does "Me gustas tu" mean?
Explanation:
Me gustas tú" is a phrase in Spanish that means "I like you."
Answer: i like you
Explanation:
“me” is basically an I sometimes and “gusta” means like and “tu” means you
Rewrite the following sentence to use the direct object pronoun instead of the direct object. There are two correct ways to rewrite it; pick one of the ways to rewrite it.
Enrique no va a mirar los videos.
Note that the sentence is re-written as follows:
Enrique no los va a mirar.
The above response uses the direct object pronoun "los" to replace the direct object "los videos."
This is possible because the pronoun "los" refers to a masculine plural noun, which agrees in gender and number with the noun "videos." The sentence still conveys the same meaning as the original sentence, which states that Enrique will not watch the videos.
This is a common way to simplify sentences and avoid repeating the same noun multiple times.
Learn more about Sentences:
https://brainly.com/question/18728726
#SPJ1
Answer each question in complete Spanish sentences. Make sure to use proper grammar and sentence structure. a. Los alumnos no van a la escuela a pie. ¿Cómo van a la escuela? b. Su casa no está lejos de la escuela. ¿Dónde está su casa? c. La profesora no trabaja en la tienda. ¿Quién trabaja en la tienda? d. Los alumnos no regresan a casa antes de las clases. ¿Cuándo regresan a casa?
Answer:
A. Los estudiantes van a la escuela en el autobús.
B. Mi casa está justo al lado de la escuela.
C. El cajero trabaja en la tienda
D. Los estudiantes regresan a casa después de la escuela.
English Translation:
Question #1: Students do not go to school on foot. How do they go to school?
Answer: Students go to school on the bus.
Question #2: His house is not far from the school. Where is your home?
Answer: My house is right next to the school.
Question #3: The teacher does not work in the store. Who works in the store?
Answer: The cashier works in the store.
Question #4: The cashier works in the storeSpeoters do not return home before school. When do they return home?
Answer: Students return home after school.
é Identifica los morfemas de las siguientes palabras: rehacer, muelas ,habitable presentir
Answer: to identify
the morpheme from/of the /them next/following word no direct translation molar/ to be cool habitable for feel is what
é Identifica los morfemas de las siguientes palabras: rehacer, muelas ,habitable presentir means
Explanation:
i took of Spanish classes
Omar is an architect and artist who is very interested in Antoni Gaudí. What could he write in his blog after his trip to Spain?
I bought a cruise on the Atlantic.
I spent two days in the Prado museum.
I traveled the Don Quixote Route.
I visited the Sagrada Familia.
Answer:
I visited the Sagrada Familia.
Explanation:
After his trip to Spain, Omar could write about his visit to the Sagrada Familia in his blog because he is an architect and artist interested in Antoni Gaudí and the Sagrada Familia is a famous catholic basilica designed by him and located in Barcelona, Catalonia, Spain. Its construction began in 1882 but it is still under construction.
Conjugate the following in bracket.
Ninngono di mis primos (dormirse) durante el cuento.
Cómo se conjuga venir en la forma de yo?
vengo
vienes
viene
venimos
Answer:
Pronoun Spanish English
Yo vengo I come
Tú vienes you come
Ella / Él / Usteed viene s/he come, you (formal) come
Nosotras / Nosotros venimos we come
Explanation:
¿Que semejanzas y diferencias consideras que existen entre los cuentos y novelas de diferentes países latinoamericanos
Answer:
Muchas de las novelas latinoamericanas tienen rasgos costumbristas, en donde se ve reflejada la visión de las personas durante los siglos XIX y XX. Estas novelas se refieren a la vida en zonas urbanas o rurales, con los problemas que acarreaban las personas que vivieron en dicho lapso de tiempo, además de un uso considerable de la mitología local, donde personajes como la llorona, la patasola, los espíritus de los difuntos y demás personajes que enriquecen la tradición escrita y hablada de Latinoamérica, se encuentran incorporados dentro de sus cuentos y obras.
Una diferencia crucial entre las novelas de sus diferentes países es la narrativa del entorno, puesto que cada uno de los autores se valió de la situación económica o política de su país para ambientar sus obras, de esta forma, las novelas o cuentos se ambientan en periodos de escasez económica, guerras partidistas, derrocamientos, magnicidios e incluso periodos de esclavitud.
Explanation:
Las novelas Latinoamericanas tuvieron un gran auge debido a su narrativa costumbrista (por ejemplo "La María" de Jorge Isaacs), aunque además podríamos incorporar el uso de mitos y leyendas que posteriormente fue transformado en el Realismo Mágico, que fue puesto en el radar gracias a Gabriel García Márquez y su obra cumbre "Cien años de soledad" y posteriormente replicado por Isabel Allende en "La casa de los espíritus", por otra parte, se puede notar en algunas novelas el uso del ambiente real del país en algún año para crear obras como lo hizo Juan Rulfo en su reconocida "Pedro Páramo".
Spanish has two past tenses: preterite and imperfect, is this true or false ?
Answer:
True
Explanation:
Answer: Yes
Explanation:
Question 10 of 10
Fill in the blank in the following sentence with the
appropriate verb below.
Yo le voy a
las enchiladas al camarero,
porque están muy buenas.
O A. ordenar
B. buscar
c. pedir
Answer:
Pedir
Explanation:
Yo le voy a
pedir
las enchiladas al camarero,
porque están muy buenas.