Answer:
Yo camino
Tú caminas
Usted camina
Él/ella camina
Nosotros, nosotras caminamos
Ellos /ellas / ustedes caminan
Yo vivo
Tú vives
Usted vive
Él/ella vive
Nosotros, nosotras vivimos
Ellos /ellas / ustedes viven
Yo amo
Tú amas
Usted ama
Él/ella ama
Nosotros, nosotras amamos
Ellos /ellas / ustedes aman
Yo creo
Tú crees
Usted cree
Él/ella cree
Nosotros, nosotras creemos
Ellos /ellas / ustedes creen
Yo veo
Tú ves
Usted ve
Él/ella ve
Nosotros, nosotras vemos
Ellos /ellas / ustedes ven
Explanation:
Recuerdo cuando viajamos en crucero por el Caribe. ¡Qué divertido fue el viaje!
Primero viajamos hacia Miami por avión, desde Pittsburgh, la ciudad donde vivimos. Salimos desde Pittsburgh a las cinco de la mañana para llegar a la Florida y tener suficiente tiempo para pasear y ver la ciudad de Miami. Finalmente salimos en el crucero por el mar, desde Miami.
Abordamos el crucero a las cinco, hora de cenar. Cenamos langosta, camarones, vegetales, helado y torta de chocolate. Pasé unas horas al lado de la piscina y luego me dormí. El viaje duró siete días por el mar caribe que está en el Océano Atlántico. Visitamos las islas de Puerto Rico, St. Thomas, St. Croix y Antigua. Comimos muchos mariscos, nadamos, hicimos ejercicio y fuimos de compras en cada isla que visitamos. Fue un viaje magnifico. Descansé y regresé a mi casa completamente relajado.
¿Qué hicieron antes de salir en crucero?
(What did they do before going on a cruise?)
Pasearon por Miami.
Comieron langosta.
Visitaron a unos amigos.
Answer:
Pasearon por Miami.
Explanation:
"Primero viajamos hacia Miami por avión, desde Pittsburgh, la ciudad donde vivimos. Salimos desde Pittsburgh a las cinco de la mañana para llegar a la Florida y tener suficiente tiempo para pasear y ver la ciudad de Miami."
Can somebody please translate this story for me, it would help so much!!!!
(REAL ANSWERS ONLY PLEASEE)
Thank you!
Answer:
I will have it done in at least 2 days if that’s ok with you??
Explanation: if its not I’ll hurry
If I want to say box in Spanish, what word would I use?
A. la bolsa
B. la caja
C. la lata
D. el río
Now that you have worked through a lot of material that includes these basic patterns, and you have compared grammatically correct and incorrect sentences, write down what you think is a rule that could explain what makes a sentence grammatically correct or not. For example, you might write something like: "verbs always match nouns in number, and they usually come before the noun." In other words, make your best guess for the grammar rule that makes sense out of the pattern(s) you see in the phrases you have been working with. Review if you need to, and you might briefly check your hunches against the sentences you have been working with in this or previous modules. Keep in mind that what you're after is your hunch, not a grammar rule from a text book. Now check your hunch with the explanation of this principle in the following pattern.
Answer:
1. The subject and verb must both be singular or plural.
2. There must be a subject and predicate.
Explanation:
1. The subject and verb should both agree with each other in the tense.
2. Subject is about who and the predicate is describing that person. Regarding what they are, do, look like, are doing, etc.
Talk about Mayan or Guatemalan culture and customs traditional clothing
HELP ME !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pls
Manuel tiene un perro. Es su perro.
Manuel tiene un perro. Es su perro.
El libro es _____.
negro
rosado
and then it shows a picture of a book
drop down options
- yo
- tú
- Ella
- nosotros
- vosotros/ustedes
- ellos
- ellas
Answer:
look at my explanation
Explanation:
1. yo
2. ellos
3. ellas
4. Ella
5. nosotros
6. tu
7. vosotros/ustedes
Hope you get this right :)
Answer:
YO TU ELLA NOSTROS
Explanation:
Correct ot incorrect:
Answer:
Explanation:
This sentence is grammatically correct.
The translation follows as "The duck flies to your house" which is grammatically correct.
Answer:
Correct
Explanation:
El pato vuela a su casa
Is grammatically correct.
please answer these quetions. Im unwell. And my head is hurting..
Answer:
22. los estudiantes son inteligentes
23. Vosotros sois de españa
Write five sentences comparing things in your school today versus how they were when you were a child.
Example: Hoy hay ... pero cuando yo era niño/a ...
*Note: This is a practice activity. Completing this activity will not only prepare you for future tests and assessments but, more importantly, it will enhance your language ability. This activity will not count towards your grade.
HELPPPPPPPP
Vivo sin vivir en mí.
A)paradoja
B)símil
C)metonimia
D)metáfora
Answer:
B)símil
Explanation:
Creo que lo siento si está equivocada
How do you say "you guys" in Spanish? * 10 points tú ustedes vosotros ellos yo
Answer:
ustedes
Explanation:
Primero, por favor, no me denuncien, y segundo, ¿alguien más se da cuenta de que para hacer el letrero donde dice que si ve a alguien ahogándose pedir ayuda, literalmente tuvo que escribir lol, y tercero, esto es para obtener puntos gratis!
PLS HELP LIKERN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Answer:
it's ella
Explanation:
because ella is specifically feminine
Create 5 sentences in Spanish that make use of object pronouns. Record your sentences. (I'd like some original answers, not copied from another Brainly answer)
Answer:
Lo vi en la calle. (I saw him on the street.) La película fue muy interesante. La vi dos veces. (The movie was very interesting. I watched it twice.) No me gusta comer pescado. Lo detesto. (I don't like to eat fish. I detest it.) Mi mamá siempre nos hace la cena. Nos encanta. (My mom always makes us dinner. We love it.) ¿Has leído el libro? Sí, lo leí el mes pasado. (Have you read the book? Yes, I read it last month.)
lol hope this help
Lalalala . Miss you all.
Answer: mucho gusto amigo
Explanation:
Answer:
hola compa como se yama
Explanation:
Esta pregunta es para todos mis amigos mexicanos. ¿Cuál es la motocicleta favorita de todos, eso incluye motos deportivas?
Please help with these spanish quetions.
Answer: hi, hope it hepls:)
Explanation:
question 1: nos gusta
question 2: me gusta
question 3: les gusta
question 4: te gusta
Answer: question 3- les gustan
question 4- te gusta
question 1- los gustan
question 2- me gusta
Explanation:
Read and select the correct option.
If she could speak Spanish, how would a little girl ask her pet how he is feeling, in a very casual way? (1 point)
¿Y usted?
¿Y tú?
¿Cómo está usted?
¿Qué tal?
If she could speak Spanish, a little girl could ask her pet how he is feeling, in a very casual way this way: D. ¿Qué tal?
How would the question be asked?The question would be asked as ¿Qué tal? This means "How are you?" but in a casual tone that sounds more like What's up?. There are different tones that could be used in languages to express feelings. For instance, the tone could be formal or informal.
The informal tone is used to ask or make sentences in unofficial settings while the formal tone is used in official cases.
Learn more about casual or informal questions here:
https://brainly.com/question/14077232
#SPJ2
Hola, soy Emilee y me gustaría saber quién es LOVE YOUR SELF porque está borrando todas mis preguntas divertidas. Encontraré su nombre de usuario y desearía que no borrara mis preguntas divertidas.
Answer:
Hi, I'm Emilee and I'd like to know who LOVE YOUR SELF is because she's erasing all of my funny questions. I will find your username and wish you didn't delete my funny questions.
Explanation:
PLS HELP! BRAILIEST TO WHOMEVER DOES FIRST
I need the answers to these questions in spanish for Lectura 2 El Cofre Encantado.
When conjugating verbs, some verbs change not only the ending but also the stem. Thee are 3 types of stem change verbs: o--ue, e--ie, e--i
dormir = to sleep (it is an "-ir" verb, but also the "o" in the stem changes to "ue")
querer = to want (it is an "-er" verb, but also the "e" in the stem changes to "ie")
pedir = to ask for (it is an "-ir" verb, but also the "e" in the stem changes to "i")
Now you need to know 2 things when you conjugate these verbs:
1. endings (-ar, -er, -ir)
2. stem changes (o--ue, e--ie, e--i)
Let's try to conjugate verbs than change from o to ue:
almorzar (to eat lunch), contar (to count), costar (to cost), devolver (to return an item), poder (to be able to; can), morir (to die), volar (to fly), volver (to return), dormir (to sleep).
almorzar = to have lunch (-ar endings and o--ue)
Yo almuerzo (I have lunch) Nosotros almorzamos (we have lunch) (no change "ue" in nosotros)
Tu almuerzas (you have lunch)
usted almuerza (you have lunch) ustedes almuerzan (you guys have lunch)
el almuerza (he has lunch) ellos almuerzan (they have lunch)
ella almuerza (she has lunch)
Now it is your turn:
Conjugate "contar= to count" (-ar endings and o--ue)
Yo__________ Nosotros __________
Tu_________
usted___________ Ustedes ____________
el ___________ ellos ____________
ella _____________
Answer: Yo cuento, Nosotros contamos
Tu cuentas, usted cuenta, ustedes cuentan
el cuenta, ellos cuentan, ella cuenta
Explanation:
The ue adapts to every conjugation except for nosotros
WILL GIVE BRAINLIEST TO THE BEST ANSWER!!!!!
please answer quickly :D
Conjugate the verb "jugar" and choose the correct form for the blanks:
Marta ___________en su casa. Carla y Pedro __________ mucho con Marta. Yo no ____________ con Marta. Juan y yo _______________con Pedro. ¿Tú ___________ con alguien?
Question 2 options:
juega, jugamos, juegan, juego juegas
juega, juegan, jugamos, juegas, juega
juega, juegan, juego, jugamos, juegas
25 POINTSSSS!!! PLEASE JUST DONT TAKE THE POINTS OR I WILL REPORT YOU!Please create a spanish conversation between two people. Include 2 greetings, 3 questions and answers, and 2 farewells.
Answer:
I've got this! :)
Explanation:
In Spanish:
Mamá: ¡Hola cariño! ¿Cómo era la escuela?
Hija: ¡Fue genial mamá! ¡A mi clase le encantó mi proyecto!
Mom: ¡Eso es genial! ¿Estás listo para tu clase de arte?
Hija: ¡Sí! ¡Quiero mostrarles el cuadro que pinté de mi familia!
Mamá: ¡Está bien! ¡Excelente! Tengo que correr a la tienda, ¡así que volveré cuando tengamos que irnos! ¿Necesitas algo?
Hija: ¡No, estoy bien! ¡Hasta luego mamá!
Mamá: ¡Adiós querida!
In English:
Mom: Hi honey! How was school?
Daughter: It was great mom! My class loved my project!
Mom: Thats great! Are you ready for your art class?
Daughter: Yes! I want to show them the picture I painted of my family!
Mom: Okay! Great! I have to run to the store, so I'll be back when we have to leave! Do you need anything?
Daughter: No I'm good! See you later mama!
Mom: Goodbye dear!
HOPE THIS HELPS! :)
Cómo se reproducen las bacterias?
Answer:
Las bacterias son microorganismos constituidos por una sola célula. Es seguro que nadie las ve, las huele o las siente, pero están escondidas en todos lados; en el agua, en el aire, en el suelo, dentro de las personas, en los animales e incluso en nuestra cocina y utensilios con los cuales preparamos la comida.
Es por ello que muchas veces es difícil imaginar cómo se reproducen y cómo nacen las bacterias. A continuación, vamos a intentar explicar cómo lo hacen exactamente.
Las bacterias son asexuales
A diferencia de las formas de vida multicelulares, las bacterias se reproducen asexualmente. Esto significa que no vienen en las formas masculinas y femeninas convencionales, sino que producen crías a través de la replicación de sí mismas. Esto puede ocurrir en varias formas diferentes, y es por ello que las bacterias pueden reproducirse tan rápidamente en algunos casos. Veamos los distintos casos:
Fisión binaria o bipartición
De manera general la reproducción de las bacterias se lleva a cabo por un proceso conocido como fisión binaria, el cual básicamente consiste en una primera duplicación del ADN para una posterior división de la misma. Surgen entonces dos bacterias hijas.Según el tipo de bacteria, la reproducción pueden llevarla a cabo cada 10 minutos, cada 20 o cada 30. Esto hace que en tan sólo 16 horas puedan generarse 5000 millones de bacterias.
Reproducción sexual
Las bacterias, en sentido estricto, no poseen mecanismos de reproducción sexual. No se forman gametos, ni estos se fusionan en un zigoto. Sin embargo, sí que tienen mecanismos de intercambio de genes que conllevan la aparición de bacterias “hijas”, con características diferentes a las originales, lo que es una de las principales consecuencias de los procesos sexuales.
not school related but like can someone tell me WHAT THIS CARD MEANS i found it in a diary of a wimpy kid book at the library what does this mean
Escribe una comparación entre el almuerzo que comes tú y el almuerzo de otros país.
Answer:elalmuerzo de colombia es echo de carne,arrozy frijoles el almuerzo de los estados unidas esechose una amburgoa
Explanation: hope this helps
How do you say "be quiet everyone" in Spanish?
¿Cómo se dice callar a todas en español?
Answer:
todos callense!
Explanation: