Answer:
not able.to understand what are you saying sorry first write properly
yo voy a el sol en el parque
Answer:
Correct gramar: Yo voy al parque a ver el sol.
Explanation:
If a student were going to write about their favorite food they would want to include sensory language that focuses on....
A. Sight and sound
B. Taste and smell
C. Sound and touch
D. Touch and sight
Answer:
B. Taste & Smell.
Explanation:
Why? Because, when eating or talking about food, you would talk about what it tastes like and the smell. =)
Clasifica las siguientes oraciones en transitivas o intrasitivas
Nose si las puse bien
Note that the following sentences are classified as follows:
Transitiva - "Marfa buscó el cuaderno". (Marfa es el sujeto, notebook es el objeto directo)Transitivo - "Los hombres recogieron todo lo que encontraron". (El hombre es el sujeto, todo es el objeto directo)Intransitivo - "Fueron a dar un paseo". (No hay objeto directo, solo el sujeto y el verbo)Transitiva - "Carlos compró un auto nuevo". (Carlos es el sujeto, un auto nuevo es el objeto directo)Transitivo - "Reconoce que hiciste mal". (Él es el sujeto, tú es el objeto directo, hizo mal es el predicado nominativo)What is Transitive Sentence?A verb can be transitive or intransitive depending on whether or not it requires an object to express a complete thought.
A transitive verb is one that makes sense only when it acts on an object. Without an intransitive verb, nothing makes sense. Some verbs can be used in both directions.
Learn more about Transitive:
https://brainly.com/question/4210569
#SPJ1
Preterite of -ir stem-changing verbs (p. 302) In the preterite, verbs ending in -ir, like preferir, pedir, and dormir, have stem
changes but only in the usted/él/ella and ustedes/ellos/ellas forms.
A. Complete the following sentences by circling the correct form of the verb in
parentheses. Then, draw a line beneath the vowel that represents the stem change.
The first one is done for you.
2. Las niñas se (durmió / durmieron) en el auditorio.
3. Usted (pidió / pedimos) una entrevista al entrenador.
4. Ustedes (preferiste / prefirieron) ver este partido.
5. Las presentadoras (pidió / pidieron) a los voluntarios al final del programa.
6. Tomás se (durmió / dormí) antes de la competencia.
7. El campeón (pidió / pedí) un millón de dólares.
8. Lucía (preferimos / prefirió) entrevistar al público.
9. Mis hermanos (dormiste / durmieron) bien anoche.
10. Yo (pidieron / pedí) un café ayer en el café.
Answer:
2. Las niñas se durmieron en el auditorio. (stem change: u -> ue)
3. Usted pidió una entrevista al entrenador. (no stem change)
4. Ustedes prefirieron ver este partido. (stem change: e -> i)
5. Las presentadoras pidieron a los voluntarios al final del programa. (no stem change)
6. Tomás se durmió antes de la competencia. (stem change: u -> ue)
7. El campeón pidió un millón de dólares. (no stem change)
8. Lucía prefirió entrevistar al público. (stem change: e -> i)
9. Mis hermanos durmieron bien anoche. (stem change: u -> ue)
10. Yo pedí un café ayer en el café. (no stem change)
Explanation:
Read and choose the option with the correct conjugation to complete the sentence.
–Petra, ¿________ a la playa con tus sobrinas?
van
vamos
vas
voy
Answer:
-Petra ¿Vas a la playa con tus sobrinas?
Compare your room to another bedroom in the house. Use long form possessive adjectives / pronouns and bedroom vocabulary. First write and then record at least 5 complete sentences. (20 points; 4 points per sentence)
Answer:
Comparación entre la habitación de mis padres y la habitación que comparto con mi hermana:
- En nuestra habitación hay dos camas pequeñas, mientras que en la de mis padres hay solo una cama grande.
- Nuestro escritorio es color marrón mientras que el suyo es negro.
- Mi silla y la de mi hermana son giratorias, pero las suyas son fijas.
- Nuestro ropero es grande pero no tan grande como el suyo.
- Nuestro piso está hecho de madera mientras que el suyo posee una alfombra.
Explanation:
Both the long-form possessive adjectives and the long-form possessive pronouns are used to make mention of the possession of an object in comparison with another person who also owns it.
Then I will write what they are:
First person singular (yo):mío, míos, mía,mías
Second person informal singular (tú):tuyo, tuyos, tuya, tuyas
Second person formal singular (usted):suyo, suyos, suya, suyas
Third person singular (él, ella):suyo, suyos, suya, suyas
First person plural (nosotros) :nuestro, nuestros, nuestra, nuestras
Second person plural (vosotros) :vuestro , vuestros, vuestra, vuestras
Second person plural (ustedes):suyo, suyos, suya, suyas
Third person plural (ellos, ellas):suyo, suyos, suya, suyas
A mi me gusta la carne _____________.
Answer:
A mi me gusta la carne asada
Explanation:
Hope this helps : )
Looking for friend
how do u say that in Spanish?
Answer:
Yo busco para un amigo.
Explanation:
If you mean "I am looking for a friend," then that would be:
Yo busco para un amigo.
"yo" means "I""Busco" is the "yo" form of the verb "buscar," which means "to search" or "to look for""para" means "for""un" means "a(n)""amigo" means "friend."- What?who says so?
Is your answer^
•Haz clic para escuchar la oración y después decide cuál es el significado correcto.
to listen to audio.
- Explanation is I got it correct on assignment
According to the audio, the person speaking is John, the director of a group of students at the Washington school.
How to identify who is speaking and what is his message?To identify who is speaking and what their message is, we must listen to the audio or read the transcript carefully. Once we have read this, we must take note of the main ideas that allow us to infer what relevant information it has about who is speaking and what its purpose is.
Based on the above, we can infer that the person speaking is John, the director of a group of students at the Washington school.
Note: This question is incomplete. Here is the complete information:
Audio transcription:
School Teacher: Hello guys, welcome to another year of study here at the Washington school, I hope that this year you learn a lot of new knowledge and enjoy this space with your classmates. My name is John and I will be accompanying you throughout the school year as a group director.
Learn more about audios in: https://brainly.com/question/18693164
#SPJ1
Que visión crees que tiene el narrador de la sociedad retratada en el carnero
El narrador de la sociedad retratada en El Carnero parece tener una visión de critica sobre la sociedad.
¿Cuál es la visión del narrador en esta novela?"El carnero" es una novela que se enfoca en la sociedad colonial en Bogotá, Colombia. En esta novela el narrador sirve como instrumento para destacar los vicios, defectos, injusticias y contradicciones presentes en la sociedad de dicha época.
Es decir que el narrador critica de forma indirecta los problemas de esta sociedad incluyendo la corrupción, lucha y desigualdad entre clases sociales, entre otros. Por lo que su visión es critica.
Aprenda más sobre el narrador en https://brainly.com/question/14233354
#SPJ1
Can you help with that please
Hallar el incremento sucesivo del 10% del 20% del 30%.
solución
Answer:
71.6%
Explanation:
Hagámoslo mediante un ejempl:
Supongamos que tenemos $100
el 30% de $ 100 es:
100*30/100 = $30
entonces ya que se trata de incrementar, el total es de:
100 + 30 = 130
el 20% de $130 es:
130*20/100 = 26
entonces el incrementándolo el total es:
130 + 26 = $156
el 10% de $156 es:
156*10/100 = 15.6
entonces:
156 + 15.6 = $171.6
El total con los incrementos de 30%, 20% y 10% es:
$171.6
el origen es $100
entonces:
171.6 - 100
71.6
$71.6 es la cantidad obtenida por los incrementos porcentuales.
Obtenemos $71.6 por cada $100
Porcentaje quiere decir "por cada cien" asique el porcentaje que se obtiene es de:
71.6%
Activity Write a short paragraph in English on the problems that someone traveling to a Spanish-speaking nation might face if he or she is not aware of the numerical format for writing dates in Spanish.
Please translate I’ll give brainliest
Will mark as brainliest!!!
1. Escoge el verbo que mejor completa la oracion
Yo no les _____ nada a mis padres
A: entro
B: espero
C: pido
D: regreso
2. Escoge el verbo que mejor completa la oracion
Ella no sabe como _____ bebes.
A: cuidar
B: colgar
C: entrar
D: tirar
3. Escoge el equivalente de la palabra entre parentesis
Me puedes (to explain) lo que paso aqui?
A: explicar
B: preferir
C: creer
D: abrazar
4. Que significa la palabra subrayada en la siguiente oración?
Yo naci en Ecuador.
A: was born
B: slept
C: was accompanied
D: was recognized
5. Llena el espacio en blanco con la palabra mas adecuada, segun el contexto
Cuando te pones ropa, puedes usar el verbo____.
A: traer
B: mentir
C: vestir
D: perder
6. Escoge el equivalente de la palabra entre parentesis
Nosotros (actually) no queremos ir a la fiesta
A: en verdad
B: actualmente
la casa de la dentista capítulo 1 nuggget 9 put the sentences in order?
Answer:
capitulo 1 pepita 9 la casa del dentista
1. ______ de esas muchachas es tu novia?
2.______ es una vendetta?
3. ______ años cumple tu mamá este año?
Answer:
1. cual 2. quien. 3. cuantos
Qué haces en tu tiempo libre?
En mi tiempo libre yo ____
Qué haces en tu tiempo libre?
En mi tiempo libre me gusta leer.
Read and choose the option with the best word or words to complete the sentence.
Pablo y Natasha usan la computadora para ________.
patinar en el patio
navegar por internet
nadar
correr
Answer:
navegar por internet
Explanation:
the question in english means pablo and nasha use the computer to
B in english means surf the internet
Write the sentence stating the time displayed
You can’t always do what you want! Use the elements provided to write what the followingpeople want to do, but can’t do, because they have to do something else. Be sure to start yoursentences with a capital letter and end them with a period. Do not add any commas. Follow thispattern:sujeto + (querer + infinitivo) + pero no + (poder) + porque + (tener que + infinitivo)Modelolos chicos: pescar / ir de comprasLos chicos quieren pescar pero no pueden porque tienen que ir de compras.1.
Conflicto que se presenta en la obra las medias rojas
De acuerdo con la información de la obra, el conflicto principal de "Las medias rojas" es el que enfrenta la protagonista, Ildara, quien vive en un ambiente rural y pobre en Galicia.
¿Cuál es el conflicto principal de la obra "Las Medias Rojas"?En la obra "Las medias rojas" de Emilia Pardo Bazán, el conflicto principal es el que enfrenta la protagonista, Ildara, quien vive en un ambiente rural y pobre en Galicia. Ella tiene el deseo de abandonar su vida en la aldea y comenzar una nueva vida en la ciudad, pero su abuelo, quien es su tutor legal y principal sostén económico, se opone rotundamente.
El abuelo teme que Ildara se desvíe del camino que él ha trazado para ella y que termine viviendo en la pobreza, como tantas mujeres jóvenes de la época. Por otro lado, Ildara anhela la libertad y la oportunidad de explorar nuevas posibilidades en un entorno más amplio y prometedor. Esta tensión entre el deseo de Ildara de seguir sus sueños y el deseo del abuelo de controlar su vida crea el conflicto central de la obra.
Aprenda más sobre novelas en: https://brainly.com/question/11204383
#SPJ1
Write out (with words) the answers in Spanish Tres y cinco y dos son ___.
Answer:
Doce
Explanation:
Baxter and Montgomery suggest that all people desire to haveA.certainty in their relationships.B.novelty in their relationships.C.concealment in their relationships.D.All of the answers are correct
The correct option is D, all of the above. Baxter and Montgomery suggest that all people desire to have novelty in their relationships, concealment in their relationships, and certainty in their relationships.
Baxter and Montgomery suggest that all people desire to have what?According to Baxter and Montgomery's relational dialectics theory, individuals desire all three elements mentioned in the options:
A. Certainty in their relationships: People seek stability, predictability, and assurance in their relationships. They desire a sense of security and knowing what to expect from their partners.
B. Novelty in their relationships: Individuals also desire excitement, variety, and new experiences in their relationships. They seek to avoid monotony and routine, and they value spontaneity and fresh interactions.
C. Concealment in their relationships: Baxter and Montgomery also suggest that individuals desire privacy, autonomy, and the ability to keep certain aspects of their lives or relationship hidden from others. They acknowledge that not everything needs to be shared with everyone and that maintaining some level of individuality and personal space is important in relationships.
Therefore, all of the answers (certainty, novelty, concealment) are considered valid desires that people may have in their relationships, according to Baxter and Montgomery's theory.
Learn more about relational dialectics theory:
https://brainly.com/question/13511327
#SPJ1
Littell, a division
A
Write an appropriate subject pronoun. In some cases, there can be more than one.
1. Anteayer.
tomaron fotos.
2.
compraste los aretes la semana pasada.
3. El año pasado
4. Anoche
5. Ayer.
6.
7. Señora López, ¿compró.
8.
¡Avancemos! 2
Unit Resource Book
visitamos un mercado al aire libre.
alquilé un DVD.
no descansaron mucho.
mandó las tarjetas postales el lunes pasado.
el regalo?
llamaron anoche.
Unidad
Reteaching
Here it is. Any doubt, let me know.
PLEASE HELP! SPANISH!
Please fill in the blank with the correct demonstrative adjective.
1) ¿Quieres _____ (this) suéter?
a. esa
b. ese
c. este
d. aquel
Choose the correct command to complete the sentence.
2) ¡ _______ los globos en la pared! (Put)
a. pon
b. pongo
Answer:
1 is este
2 is pongo
Explanation:
esa , esa and aquel mean that
Read and select the correct option.
© Paulina limpia los muebles.
Eres Lola; tú decoro la comida.
Paulina limpias los muebles.
Eres Lola; tú decora la comida.
digital are public-key container files that allow computer programs to validate the key and identify to whom it belongs.
Digital certificates are electronic files that contain a public key and other identifying information used to establish secure communication.
How do digital certificates ensure secure communication?I believe you may be referring to digital Validate certificates. Digital certificates are electronic files that serve as a digital credential for identifying individuals, organizations, or devices. They contain a public key and other information about the owner of the key, such as their name, email address, and the name of the organization they represent.
Digital certificates are issued by Certificate Authorities (CA), which are trusted third-party organizations that verify the identity of the certificate holder. When a computer program encounters a digital certificate, it can use the public key in the certificate to establish a secure communication channel with the owner of the private key, ensuring that the information exchanged is secure and authentic.
Digital certificates are widely used in secure communication protocols such as SSL/TLS for secure web browsing and S/MIME for secure email communication. They are also used in code signing to ensure that software code is not tampered with or modified during distribution.
Learn more about Validate
brainly.com/question/13012369
#SPJ11
Hay una caja con 12 nananjas y otra con 18 peras. Manuel quiere distribuir las frutas en caja mas pequeñas de forma que 1. Toda las casas tienen el mismo numero de frutas 2. Cada caja solo puede tener peras o naranjas y 3. Las cajas deben ser lo mas grande posible 4. ¿Cuantas frutas debe de haber en cada caja?
Answer:
debe tener 4 cajas con 3 naranjas y 6 cajas con 3 peras
Explanation:
.
Durante las vacaciones
Describe lo que hicieron o lo que hacían las
siguientes personas, usando el pretérito o el
imperfecto.
1. Luisa/ bucear/ por primera vez
2. yo/ tomar el sol/ todos los días después del
almuerzo
3. nosotros/ dormir la siesta/ todos los días
4. el diez de agosto/ tú/ conocer a Gloria en la
playa
5. Uds./ reunirse con sus amigas en la
discoteca/ los sábados por la noche
6. los fines de semana/ mis compañeros/
escalar las montañas
7. de repente/ Emilio/ perder el equilibrio y
caerse
8. por lo general/ nosotros/ merendar en el
campo
9. un día/ Uds./ hacer una barbacoa en la playa
Answer:
1. Luisa buceó por primera vez.
2. Yo tomé el sol todos los días después del almuerzo.
3. Nosotros dormimos la siesta todos los días.
4. El diez de agosto tú conocisteis a Gloria en la playa.
5. Uds. se reunieron con sus amigas en la discoteca los sábados por la noche.
6. Los fines de semana mis compañeros escalaron las montañas.
7. De repente, Emilio perdió el equilibrio y se cayó.
8. Por lo general nosotros merendamos en el campo.
9. Un día Uds. hicieron una barbacoa en la play.
Explanation:
These are the complete sentences using the preterite tense:
Luisa buceó por primera vez.Yo tomé sol todos los días después del almuerzo.Nosotros dormimos la siesta todos los días.El diez de agosto tú conociste a Gloria en la playa.Uds. se reunieron con sus amigas en la discoteca los sábados por la noche.Los fines de semana mis compañeros escalaron las montañas.De repente Emilio perdió el equilibrio y cayó.Por lo general nosotros merendamos en el campo.Un día uds. hicieron una barbacoa en la playa.Preterite tenseAll the sentences are conjugated using the preterite tense ("pretérito perfecto simple" in Spanish), which is used to talk about actions completed at some point in the past.
Check more information about the preterite tense here https://brainly.com/question/7789163?referrer=searchResults