Answer:How to calculate the density of a solid from a specimen
Explanation: ALL YOU NEED TO DO IS TAKE YOUR TIME ❤️ ALSO MAKE ME BRAINLIEST
"Me gusta" is used with...
a. singular nouns
b. plural nouns
"Me gustan" is used with...
a. singular nouns
b. plural nouns
Answer:
"Me gusta" is used with...
a. singular nouns.
"Me gustan" is used with...
b. plural nouns
I'm confused on this..
Answer:
Explanation:check out
Look at Leticia's family tree and write sentences expressing the relationships
between people.
modelo: Julio/Teresa: Julio es el abuelo de Teresa.
T
1. Teresa/Julia
2. Juana/Javier
3. Julia/Nancy
& Julia y Samuel/Teresa
5. Juan y Julio/Roberto
eta
140
1. Teresa es la abuela de Julia.
2. Juana es la madre de Javier.
Julia es la hermana de Nancy y la tía de Samuel y Teresa. Juan y Julio son los tíos de Roberto.What is the family tree?The above sentences describe the relationships between various members of Leticia's family. The first sentence, "Teresa is the grandmother of Julia," indicates that Teresa is one generation older than Julia and is her grandmother. The second sentence, "Juana is the mother of Javier," indicates that Juana is Javier's mother and is one generation older than him.
Therefore, The third sentence, "Julia is the sister of Nancy and the aunt of Samuel and Teresa," indicates that Julia is the sibling of Nancy and is also the aunt of Samuel and Teresa, meaning she is one generation older than them. The fourth sentence, "Juan and Julio are the uncles of Roberto," indicates that Juan and Julio are the brothers of Roberto's parent and are therefore Roberto's uncles, being one generation older than him.
Learn more about family tree from
https://brainly.com/question/8742779
#SPJ1
Example: Mi profesora es alta. (Use what you have learned so far to write short sentences)
1.
2.
3.
4.
5.
Answer:
Me gustan las plantas.
Quiero salir a comer.
Amo salir con amigos.
No me gusta la pizza.
Quiero jugar videojuegos.
can someone help me with Spanish Please
Carlota always feels cold in the winter and hot in the summer. What would you tell a friend about Carlota?
A.
En el invierno no tiene frío y en el verano no tiene calor.
B.
En el invierno tiene frío y en el verano tiene sueño.
C.
En el invierno tiene frío y en el verano tiene calor.
D.
En el invierno tengo calor y en el verano tengo frío.
Helpppppppp plzzzzzz
Answer:
necesitamos?
Explanation:
Answer:
It is " ellos " or " they "
Explanation:
You are smarter than I in Spanish
Spanish is a language that comes from Latin that people used to speak in Spain a long time ago. Currently, about 486 million people speak Spanish all over the world, especially in the Americas and Spain.
Spanish is the main language in 20 countries. It's a type of language called Romance that's spoken in Spain and many Central and South American places, but not in Brazil or some other countries. Over 400 million people speak it as their first language, making it the second most popular language in the world.
Learn more about Spanish from
https://brainly.com/question/26522612
#SPJ1
Answer:
- Eres más inteligente que yo.
Explanation:
- Eres más inteligente que yo = You are smarter than I.
....
Víctor: ¿Qué piensas de los deportes?
Emily: _________ que es muy sano hacer deporte.
A.
Pensar
B.
Piensas
C.
Pensamos
D.
Pienso
cómo se llamaba México cuando era parte de España
Creamos un diálogo para cada viñeta utilizando oraciones unimembres y bimembres
Un ejemplo de conversación sería: 1. Oye..., 2. ¡Eres el mejor!, 3. Gracias
Tú también eres el mejor, 4. ¡Somos los mejores!, ¡Sí!, 6. Bueno, Hasta luego.
¿Qué son las oraciones unimembres y bimembres?Las oraciones unimembres son un término que se refiere a oraciones que tienen un solo elemento que funciona como sujeto y no tienen objeto directo. Estas oraciones se construyen a menudo con verbos intransitivos, que no requieren un objeto directo para completar su significado. Ejemplos:
LlueveCorro todas las mañanasMe gusta caminar por el parqueLas oraciones bimembres son aquellas que constan de dos elementos principales: un sujeto y un predicado que contiene un verbo y un objeto directo o indirecto. Estas oraciones se utilizan para expresar una acción que es realizada por alguien o algo y que afecta a alguien o algo. Ejemplos:
Juan compró un libroEl perro persigue al gatoLos niños comen galletasEjemplo de conversación:
1. Oye...
2. ¡Eres el mejor!
3. Gracias
Tú también eres el mejor
4. ¡Somos los mejores!
¡Sí!
6. Bueno
Hasta luego
Aprenda más sobre oraciones en: https://brainly.com/question/739991
#SPJ1
translate “they know me” into Spanish in the box below
Answer:
Ellas me conocen
Explanation:
Answer:
"Ellos me conocen"
Explanation:
will give brainliest!!!
Read the text and write in Spanish
Write a short description in Spanish of what you and a family member do and why. Write two (2) complete sentences in Spanish. Include the following details in
your description:
You may copy and paste the accented and special characters from this list if needed: Á, á, É. é, 1.1. O, Ó, U, Ú, 0, N. n. 1. c.
"Note: The sample sentences in parentheses are just a guide to help you for your sentences. You must come up with your own original answers keeping academic
integrity intact
• Write one sentence describing an activity a family member does. Include where he/she goes to do the activity and when/how often he/she does it (e.g.
Sometimes, my mom goes to the park to run.) Remember to use the correct form of the verb ir.
• Write one sentence describing an activity you do with a member of your family for fun. Include where you go to do the activity and when/how often you do it.
(e.g., On Sundays, my dad and I go to the mall to have lunch.) Remember to use the correct form of the verb in
Directions: Underline the verb(s) in the question, and for each question, with it’s answer, underline the verb(s) in the answer.
1. Asistes a muchos conciertos?
-Si, yo hago asistes a muchos conciertos.
2. Haces deporte todos los dias?
- Si, yo hago deporte todos los dias.
3. Sales, a bailar?
- Si, yo hacer sales a bailar.
4. Comes en restaurantes elegantes?
- Si, yo salvo comes en restaurantes elegantes.
5. Cenas tarde?
-Si, yo voy cenas tarde.
Explanation:mcm
c dlkn;mEeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
¿Cuánta tarea (tener) que hacer tú anoche?
Answer:
Tuviste
Explanation:
¿Cuánta tarea tuviste que hacer tú anoche?
Write the negative familiar command of the verb in the parenthesis.
Ejemplo: Sí, {come} la pizza. Answer: No comes
Sí, estaciona por aquí.
Answer:
О No estaciones por aquí.
Explanation:
О No estaciones por aquí.
...
Yo no______bien hoy.
A. Me duele
B. Me Siento
C. Me apetece
D. Duermo
Tengo ________
A. escalofrios
B. moqueo nasal
C. mucha tarea
D. que comer fruta
Yo no me siento bien hoy.
Tengo escalofríos
1. Select the plural of the following noun and its article: la mesa.
las mesa
las mesaes
las mesas
la mesas
Answer:
Las mesas.
Explanation:
La mesa means the table. It is feminine. Las is used for feminine, plural words in spanish.
Question 4(Martiple Choice worth points)
(01.03 LC)
Escoge la mejor respuesta. Select the best answer.
Después de escribir una biografia debes
A. corregir el borrador
B. estudiar información sobre la persona
C. hacer una introducción
D. hacer una conclusión
Answer:
A. corregir el borrador
Explanation:
hope it helps you
Traduce las oraciones.
• Miguel is reading a book. (leer)
• Sara and Pedro are bringing the pizza. (traer)
• They are sleeping in the family room. (dormir)
• We are ordering Coca-Cola. (pedir)
Rewrite number 3 replacing the direct and indirect object pronouns and rewrite it both ways
Both ways meaning where the pronouns are attached to the present participle and the other way where the pronouns go before the verb estar
3. El Sr.Morales está pidiendo un café para ti.
Answer:
Explanation:
El Sr. Morales ordenará un café para usted.
English: Mr. Morales will ordering a coffee for you.
8) Elaborar un organizador gráfico como el ejemplo para describir la secuencia de eventos del relato Las tres viudas. Después, escribimos un resumen de la historia tomando como base esos hechos. Plis ayudenme e
Answer:
yoyooyo
Explanation:
rgknarkpmoi5ni
perdona. esa mochila es blank
Answer:
Perdona. Esa mochila blanca es mia.
Word choices - delante, encima, debajo, detrás, a la derecha, en, lejos .
Los pupitres están_del escritorio
El borrador está_de Los libros
La papelera está_del escritorio
El reloj esta_ de la Silla
El sacapuntes está_ de la silla
Hay un cartel_ la pared
La computadora está_ de la mesa.
Cuál es la importancia de un informe
Los informes son esenciales para los gerentes porque pueden usarse para organizar, planificar, motivar, coordinar y controlar. Todos los gerentes necesitan informes para obtener información esencial que les ayude a tomar decisiones informadas.
pls help i dont know spanish!!!
Verbs IR JUGAR and QUERER
Answer:
1.quiero
2.jugamos
3quieres
4.juegan
5juego
6.juego
7.juega
8.quieres
9.quiere
10.juega
11.quieren
Explanation:
1. Emparejar. Match the following items to their topics. One will not be used.
Answer:
La economía ⇔ c.
Las matemáticas y geometría ⇔ e.
The topic taht doesn´t go with others ⇔ d
La literatura ⇔ b.
El arte ⇔ f.
La geografía ⇔ a.
Please help answer questions below on Spanish
De acuerdo con la información, podemos inferir que las oraciones serían: Ella condujo un carro, ellos viajaron al espacio, Nosotros escalamos una montaña, Él viajó en su bicicleta, Ella compitió en una carrera de autos, etc...
¿Cómo completar las oraciones?Para completar las oraciones debemos tener en cuenta cuáles son las actividades que realizó cada personaje en las imágenes. De acuerdo con lo anterior, podemos inferir que las oraciones serían:
Ella condujo un carro.Ellos viajaron al espacio.Nosotros escalamos una montaña.Él viajó en su bicicleta.Ella compitió en una carrera de autos.Yo navegué en un bote.Ellos se lanzaron en paracaídas.Ella buceó en el mar.´Él remó en el barco.Aprenda más sobre oraciones en: https://brainly.com/question/28325101
#SPJ1
B. Complete the English sentences.
1. Ana no lo creyó.
2. No leí el periódico.
3. No fue a la oficina hoy.
4. Oyeron un sonido.
5. Mis amigos no fueron invitados.
6. Dio el libro al profesor.
7. ¿Dónde cayó?
8. Fui al teatro.
9. Los alumnos leyeron el cuento.
0. ¿Cuánto dieron Vds.?
Ann
My friends
Where
The pupils
How much
[ 36 ]
it.
the newspaper.
to the office today.
----- & sound.
not invited.
the book to the teacher.
-----?
to the theater.
the story.
According to the information, the sentences would look like this: Ann didn't believe it, I didn't read the newspaper, He didn't go to the office today, They heard a sound, etc.
How to complete the sentences in English?To complete the sentences in English we must carefully read the sentences in Spanish and identify the verb and the general idea of each of them. Once we have this information, we can include the correct verb in the sentence in English and establish a correct sentence as shown below:
Ann didn't believe it.I didn't read the newspaper.He didn't go to the office today.They heard a sound.My friends were not invited.He gave the book to the teacher.Where did it fall?I went to the theater.The pupils read the story.How much did you give?Learn more about sentences in: https://brainly.com/question/18728726
#SPJ1
1.) Posesivos Fill in the blanks with the appropriate possessive adjectives. 1. _________________ (Your, informal) libros están en la mesa.
2. Es _______________ (their) nieto.
3. _____________(Our) abuelos son simpáticos.
4. Es _______________ (my) primo.
5. __________________(His) tíos son de Perú.
2.) ¿De quién es? Rewrite the sentences using possessive adjectives. Follow the model. Each one is worth 2 points each.
Modelo: Yo tengo libros de matemáticas. Son mis libros.
1. El profesor tiene tiza.
2. Tú tienes mochilas.
3. Los turistas tienen mapa.
4. Usted tiene cuadernos.
5. Nosotros tenemos papelera.
Answers in bold and underlined.
Posesivos Fill in the blanks with the appropriate possessive adjectives.Answer 1: Tus libros están en la mesa.
Translation 1: Your books are on the table.
Answer 2: Es su nieto.
Translation 2: It's his grandson.
Answer 3: Nuestros abuelos son simpáticos.
Translation 3: Our grandparents are nice.
Answer 4: Es mi primo.
Translation 4: He is my cousin.
Answer 5: Sus tíos son de Perú.
Translation 5: His uncles are from Peru.
2.) ¿De quién es? Rewrite the sentences using possessive adjectives. Follow the model. Each one is worth 2 points each.Modelo: Yo tengo libros de matemáticas. Son mis libros.Answer 1: El profesor tiene tiza. Son sus tizas.
Translation 1: The teacher has chalk. They are his chalk.
Answer 2: Tú tienes mochilas. Son tus mochilas.
Translation 2: You have backpacks. They are your backpacks.
Answer 3: Los turistas tienen mapa. Son sus mapas.
Translation 3: Tourists have map. They are your maps.
Answer 4: Usted tiene cuadernos. Son sus cuadernos.
Translation 4: You have notebooks. They are your notebooks.
Answer 5: Nosotros tenemos papelera. Es nuestra papelera.
A primera vista.
Choose the correct answer to each question about the lesson opener photo.
1. ¿Cuál es la relación entre las personas de la foto?
Son amigos.
Son familiares.
2. ¿Qué están haciendo?
Están celebrando.
Están jugando.
3. ¿Cómo se sienten?
Se sienten alegres.
Se sienten tristes.
4. ¿Qué llevan puesto?
Llevan ropa de trabajo.
Llevan trajes de fiesta.
Son familiares.
Están celebrando.
Se sienten alegres.
Llevan trajes de fiesta.