Tratados políticos firmados durante el renacimiento español
Durante el Renacimiento español se firmaron varios tratados políticos que tuvieron un impacto significativo en la política y la diplomacia de la época. Algunos de los tratados políticos más destacados son:
Tratado de Tordesillas (1494): Este tratado fue firmado entre España y Portugal y dividió el Nuevo Mundo en dos zonas de influencia, estableciendo una línea de demarcación que otorgaba territorios a cada una de las potencias coloniales.
Paz de Cateau-Cambrésis (1559): Este tratado puso fin a las guerras entre España y Francia, y consolidó el dominio de España sobre los territorios italianos y flamencos.
Tratado de Londres (1604): Este tratado puso fin a la guerra anglo-española y reconoció la independencia de los Países Bajos del dominio español.
Tratado de los Pirineos (1659): Este tratado puso fin a la guerra entre España y Francia y estableció la frontera entre ambos países en los Pirineos, además de acordar matrimonios reales para fortalecer las alianzas.
Direct Objects: Choose the direct object pronoun that correctly completes each of the sentences.
Answer:
A is "la", B is "lo", C is "las" and D is "los".
Answer:
Explanation:
a. La.
b lo.
c. Las.
d. Los.
...
What were the Spanish explorers noted for in their influence of the Americas?
Select one:
a.
importing domesticated horses
b.
keeping ponds stocked with fish
c.
armor and weapons of steel
d.
crops such as corn, beans, and chocolate
Answer:
c. armaduras y armas de acero
Explanation:
c. armadurasy armas de acero
Answer
a. importing domesticated horses
Explanation:
La vendedora Rosa y el arquitecto Jordi
en Buenos Aires.
Soy Juan y
el presupuesto a Rosa y Jordi para comprar un chalé.
viven; presentamos
vivo; presento
viven; presento
vivo; presentamos
Question 3
noints
Answer:
La vendedora Rosa y el arquitecto Jordi viven en Buenos Aires.
Soy Juan y vivo el presupuesto a Rosa y Jordi para comprar un chalé.
Read and choose the option with the correct question to complete the dialogue.
Pepo: Hola. El verano pasado, mi prima visitó la catedral de Granada, en España.
Rosa: ________
Pepo: Fue en metro. (2 points)
¿A quién vio?
¿Cómo llegó?
¿Qué compró?
¿Qué tuvo?
Answer:
answer: Rosa: ___ ¿Cómo llegó?
50 PTS PLS HELP IDC IF YOU JUST DO THE 1ST EXCIRSIE
Answers in bold and underlined.
PART - 1. Answer the following questions.Question 1: ¿Donde estan Cristina y Bruno?Answer 1: Cristina y Bruno están en el cine.
Translation 1:
Question 1: Where are Cristina and Bruno?Answer 1: Cristina and Bruno are at the cinema.Question 2: ¿Dónde están la profesora y el alumno?Answer 2: La profesora y el alumno están en el aula de clases.
Translation 2:
Question 2: Where are the teacher and the student?Answer 2: The teacher and the student are in the classroom.Question 3: ¿Donde está la puerta?Answer 3: La puerta está al lado de la ventana.
Translation 3:
Question 3: Where is the door?Answer 3: The door is next to the window.Question 4: ¿Donde esta la mochila?Answer 4: La mochila está al lado del pizarrón.
Translation 4:
Question 4: Where is the backpack?Answer 4: The backpack is next to the blackboard.Question 5: ¿Donde esta el pasajero?Answer 5: El pasajero está sentado en la tercera silla del bus.
Translation 5:
Question 5: Where is the passenger?Answer 5: The passenger is sitting in the third seat of the bus.Question 6: ¿Dónde está José Miguel?Answer 6: José Miguel está en el laboratorio.
Translation 6:
Question 6: Where is José Miguel?Answer 6: José Miguel is in the laboratory.PART - 2 ¿Donde estan? Use these cues and the correct form of "estar" to write complete sentences. Add any missing word.Question 1: libro / cerca / escritorioAnswer 1: El libro está cerca del escritorio.
Translation 1: The book is near the desk.
Question 2: ustedes / al lado / puertaAnswer 2: Ustedes están al lado de la puerta.
Translation 2: You are by the door.
Question 3: calculadora / entre / computadorasAnswer 3: La calculadora está entre la computadora.
Translation 3: The calculator is between the computer.
Question 4: lápices / sobre / cuadernoAnswer 4: Los lápices están sobre el cuaderno.
Translation 4: The pencils are above the notebook.
Question 5: estadios / lejos / libreríaAnswer 5: Los estadios están lejos de la librería.
Translation 5: The stadiums are far from the bookstore.
Question 6: mochila / debajo / mesaAnswer 6: Las mochilas están debajo de la mesa.
Translation 6: The backpacks are under the table.
Question 7: tu / en / clases de historiasAnswer 7: Tu estas en las clases de historias.
Translation 7: You are in history classes.
Question 8: reloj / a la derecha / ventanaAnswer 8: El reloj esta a la derecha de la ventana.
Translation 8: The clock is to the right of the window.
Question 9: Rita / a la izquierda / JulioAnswer 9: Rita está a la izquierda de Julio.
Translation 9: Rita is to Julio's left.
Can someone please help the questions are in the picture
Answer: Ha
Esta es una muchacha. Esta muchacha se llama Zendaya. Zendaya es actriz. A Zendaya le gusta el circo.Esta es una persona. Esta persona se llama Hayley. Hayley es creativa, A Hayley le gusta la música.Este es un muchacho. Este muchacho se llama Daniel. Daniel es valiente y especial. A Daniel le gusta la magia.Explanation:
Thank you for the help
Answer:
1.) B. Mi clase favorita.
2.) B. Guadalajara, Mexico.
3.) C. Social studies.
4.) A. Social studies teacher.
5.) B. Hard working
at noon one day the temperature is 9.5 degrees Celsius by midnight the temperature has fallen by 3.6 degrees Celsius
20 POINTS!!!! PLEZ HELP NOW I NEED THIS NOW thank you
23. Read the conversation and fill in the blanks with the correct verb forms. **Remember these are Stem-Changing verbs. Maria: ¡Hola! ¿Cuántos años 1.___________ usted ? (tener) Sr. Ricardo: Pues yo 2.____________ (tener) cuarenta años. Maria: Muy Bien! Yo 3.___________ (venir) a tu fiesta de cumpleaños mañana. Ricardo: ¡Excelente! Mi amiga Mirabel 4.____________ (venir) también.
II- Emphasize the quality of something or someone by showing the opposite adjective.
EXAMPLE: MI HERMANA ES BONITA (you write) MI HERMANA NO ES FEA.
1- Lola es inteligente. You:
2- El muchacho es alto you:
3- Mis tios son ricos
You:
4- Maria es delgada
You:
5- Mi padre es joven
You:
6- El restaurante es limpio You:
7- Esos libros son dificiles You:
8- La profesora es simpatica You:
9- El perro es negro
You:
10- Las bicicletas son nuevas You:
11- Los carros Ferrari son rapidos You:
12- Las tortugas son lentas
You:
13- El señor Martinez es muy GUAPO You:
Answer:
1. Lola no es tonto
2. el muchacho no es corto
3. mis tios no son pobres
4. maria no es gorda
5. mi padre no es viejo (old) (there mighttt be a better word for this one than viejo)
6. el restaurante no es sucio
7. esos libros no son faciles
8. la profesora no es malo
9. el perro no es blanco
10. las bicecletas no son viejos
11. los carros ferrari no son lentos
12. las tortugas no son rapidos
13. el senor Martinez no es feo
hope this helps!
HELP ME PLSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
What you have learned about spanish foods from various latin countries. use your knowledge to help the students in that class understand how learning a new language can help them in their future careers as chefs.
Learning a new language, such as Spanish, can be incredibly beneficial for students pursuing a career in the culinary arts, as explained further below.
How are language and culinary arts connected?Spanish cuisine is rich and diverse, with each Latin American country offering its own unique flavors, ingredients, and culinary traditions. By learning Spanish, aspiring chefs gain access to a whole new world of culinary knowledge and opportunities.
Firstly, communication is key in any kitchen. Being able to effectively communicate with coworkers, staff, and even customers who may speak Spanish opens up doors for collaboration, teamwork, and a more inclusive work environment. It allows chefs to better understand the preferences, cultural influences, and culinary traditions of Spanish-speaking communities, which can greatly enhance their ability to create authentic and culturally diverse dishes.
Additionally, learning Spanish can facilitate connections and networking within the industry. With the growing popularity of Latin American cuisine globally, there is a demand for chefs who can create dishes that are true to their roots. By speaking Spanish, chefs can forge relationships with suppliers, local farmers, and artisans who provide authentic ingredients, ensuring the quality and integrity of their culinary creations.
In conclusion, learning Spanish can greatly benefit future chefs by enabling effective communication, fostering cultural understanding, inspiring creativity, and expanding professional opportunities. Embracing a new language like Spanish enhances one's culinary skills and provides a competitive edge in the dynamic and diverse world of gastronomy.
Learn more about Spanish here:
https://brainly.com/question/18552923
#SPJ1
para la navidad todos van de ______
Answer:
Compras y a visitar
lugares
Answer:
Biblioteca
Explanation:
This seems like the most accurate answer.
El optimista cree que todos nosotros ______ (salvar) el planeta Tierra. También piensa que los niños _______ (jugar) en bosques lindos ______ (nadar) en ríos limpios, ______ (respirar) aire puro y ______(ser) felices.
Answer:
podemos salvar el planeta Tierra.
deben jugar…., deben nadar…., deben respirar…. y deben ser felices.
Explanation:
Answer:
Explanation:
(All in furure tense)
- salvaremos.
- jugarán.
- nadarán.
- respirarán.
- serán.
....
Help me with my Spanish please
Answer:
Please I am sorry Can you view your questions bigger I cant see it.
¿example answeradóndeend example answer van claudia y silvia? van al laboratorio a estudiar.
This answer in Spanish "Claudia and Silvia go to the laboratory to study" corresponds to a form of the verb "ir" an irregular verb in Spanish.
What is the verb go in spanish?This is an irregular verb, that is, it does not follow a conjugation pattern and can vary according to the tense. In the case of the form "van", it corresponds to an action expressed in the plural that characterizes a movement or displacement of the subject from one place to another.
Therefore, in this sentence, the verb "van" is conjugated in the present tense, being a variation of the conjugation of the verb ir in Spanish.
Find out more about spanish verbs at:
https://brainly.com/question/7150507
#SPJ1
Llema el espacio con la forma correcta del verbo en el preterito.
Answer:
Explanation:
Yo busqué mi maleta perdida por una hora.Yo jugué al baloncesto en el gimnasio ayer.Yo practiqué el piano anoche.Yo les expliqué la lección a los estudiantes.}Yo pagué quinientos dólares por un billete de avión.Yo llegué a la escuela a las siete y media.Yo almorcé en la cafetería el lunes.Yo empecé a estudiar a las ocho.Yo tiré la basura y lavé los platos.Yo toqué mi guitarra la semana pasad.Yo comencé a gritar cuando vi la araña grande y peluda.¿A qué hora llegaste tú al partido de fútbol?Los chicos practicaron el golf anteayer.Nosotros almorzamos en un restaurante el sábado.Juanita pagó el vestido con tarjeta de crédito.what is the capital of the Dominican Republic?
Answer:
the capital is Santo Domingo
Please select the word from the list that best fits the definition
el solenodón
second
a shrew-like species
fall
waterfall
fried foods
please help spanish fill in the blanks instructions in picture
Answer:
For the first part you just need to describe who you are and the second part is what you like, the final part you need to write family members *Dad - Padre, Mom - Madre and so on* and describe them.
Explanation:
I hope this helped
Unit 20 Quiz: Listening Comprehension
/ 10
✓
Escucha lo que Rubén dice y contesta la pregunta de acuerdo con lo que escuchas.
¿Qué pagaría?
O
sus deudas
sus estudios
nada
las deudas de sus padres
O
In this listening comprehension activity, we can say that, in the Spanish language, Ruben says he wouldn't pay "nada". Option c is correct. In the audio he says:
"No tengo suficiente dinero para pagar mis deudas, entonces no pagaría nada."What is a listening activity?It corresponds to an activity in which an audio is broadcast, such as music or dialogue in a different language, so that the student can identify a context just by hearing it, which can be a word, a phrase, etc.
Therefore, a listening activity is positive for language learning, as it helps in the auditory assimilation of vocabulary, developing active listening skills.
This is an incomplete question whose audio is available online.
Find more about listening activities at:
https://brainly.com/question/3013119
#SPJ1
Spanish, help ASAP pleaseeeeee!!!!
Answer: its saying that do you like pizza and yes you don't like pizza
Explanation:
¿Dónde vemos un semáforo?
Vemos un semáforo en un camión.
Vemos un semáforo en una calle.
Vemos un semáforo en una autopista.
Vemos un semáforo en una llave.
Answer:
Vemos un semaforo en la calle. (Correct answer.)
600 tickets for a school concert are sold. The cost of a ticket for a adult is $45 and $30 for a learner. The total amount of ticket sales was $22200. How many tickets were sold to learners
Answer:
x = number of tickets sold to adults = 280
y = number of tickets sold to learner's = 320
Explanation:
Let
x = number of tickets sold to adults
y = number of tickets sold to learner's
x + y = 600 (1)
45x + 30y = 22,200 (2)
From (1)
x = 600 - y
Substitute x = 600 - y into (2)
45x + 30y = 22,200 (2)
45(600 - y) + 30y = 22,200
27,000 - 45y + 30y = 22,200
- 45y + 30y = 22,200 - 27,000
-15y = -4,800
y = -4,800/-15
y = 320
Substitute y = 320 into (1)
x + y = 600 (1)
x + 320 = 600
x = 600 - 320
x = 280
x = number of tickets sold to adults = 280
y = number of tickets sold to learner's = 320
Listen to the audio and then answer the following question. Feel free to listen to the audio as many times as necessary before answering the question.
According to Lucy, who doesn't want her to dance?
her feet
her friend
her date
She doesn't want to dance.
Answer: A- her feet
Answer:
A
Explanation:
got it right on edge
I need help with these Spanish questions
Los señores Ortiz y sus dos hijas ____ una fiesta para ____ el Año Nuevo con todos sus amigos. La señora Ortiz preparó unos ____ muy ricos. El señor Ortiz compró un ____ de caramelo. Alejandra, la hija menor, ____ leer un poema para sus papás, pero no pudo porque empezó a llorar de ____. Su hermana Esther vino a ayudarle y ____ poniendo música. Los amigos de la familia ____ desde muchas partes de la ciudad. Todos se divirtieron mucho ____ la familia Ortiz.
Answer:
Los señores Ortiz y sus dos hijas ORGANIZARON una fiesta para CELEBRAR el Año Nuevo con todos sus amigos. La señora Ortiz preparó unos PLATILLOS muy ricos. El señor Ortiz compró un SURTIDO de caramelo. Alejandra, la hija menor, INTENTÓ leer un poema para sus papás, pero no pudo porque empezó a llorar de EMOCIÓN. Su hermana Esther vino a ayudarle y TERMINÓ poniendo música. Los amigos de la familia VINIERON desde muchas partes de la ciudad. Todos se divirtieron mucho CON la familia Ortiz.
Explanation:
las posadas, celebrated december 16-24, means what in spanish?
In a complete sentence, answer the following questions about yourself: . ¿A qué hora es la clase de matemáticas? 2. ¿Cuántos exámenes hay en la clase de español?
Answer:
Explanation:
Note: There is no context of the questions therefore the answers are of free will.
1.- La clase de matemáticas es a las once de la mañana menos diez minutos.
2.- En la clase de español hay tres exámenes uno escrito, otro oral y uno más mixto (oral-escrito)
what does alto mean?